Studietopic

Maar je vraagt je dan toch wel af waarvoor je je handtekening zet? Tenminste ik teken noooit iets als ik het niet begrijp

1 like

Nee ik doel niet op je broertje maar op de vriendin waar het eerder om gaat. Mij lijkt het logisch dat als je tekent voor heffingskorting dat je weet wat dat is en wat de consequenties zijn van ja of nee aanvinken, maar blijkbaar is dat dus niet voor iedereen zo

2 likes

Ik word zo moe van mijn scriptie. Nu heb ik weer een nieuw onderwerp bedacht, maar kom er (veel te laat) achter dat er toch te weinig literatuur is en dat de literatuur die er is allemaal van voor 2012 is. Waarom gaat het niet gewoon in één keer goed :cry:

Ik ben bezig met master aanmeldingen en ze vragen om een CV, wat zouden jullie daar wel en niet opzetten? Ik twijfel over bijbaantjes die ik op de middelbare school had en commissie ervaring bijvoorbeeld

Als ze iets toevoegen aan jouw ervaring/karaktervorming etc; doen!

1 like

Ik heb een tijdje terug van iemand die cv’s beoordeelt gehoord dat ze altijd kijkt of iemand ooit in de horeca gewerkt heeft, want zij vond dat altijd positief en iets zeggen over iemands karakter. Ik had dat niet verwacht, want die functie heeft daar totaal niks mee te maken.

Sindsdien zet ik bijna alles erop, ook wat me niet echt relevant lijkt.
Edit: was @Riley bedoeld!

1 like

In september 2017 ben ik aan een master begonnen, eerste semester waren vakken, tweede semester stage en scriptie. Die scriptie hoort niet bij de stage overigens. Die vakken en stage heb ik gewoon allemaal op tijd afgerond maar doe nu bijna een jaar over m’n scriptie en m’n motivatie is echt NIET aanwezig en ik word helemaal gek van mezelf. De helft van de dagen voer ik helemaal niks uit en de andere helft doe ik max. 1 uur per dag wat?? Ik had al lang klaar kunnen zijn maar stel zelf alles telkens uit.
Ik zit echt in zo’n paradox: geen zin meer in studeren - dus dan zou je zeggen maak je scriptie af en je bent klaar met studeren - maar geen zin meer in studeren - dus ik doe niks aan m’n scriptie.

Wow dat had ik ook echt niet verwacht, goeie tip wel! Bedankt, en jij ook @Tessa, ik ga gewoon alles erop zetten.

Wat een kakzooi. Ik moet een verplichte cursus aan de OU volgen, voordat ik me kan inschrijven voor het schakeljaar. De aanmelding voor het schakeljaar sluit op 7 juli, het laatste online hoorcollege van de benodigde (!!) cursus is op 14 juli. Ik zou dus al een hoorcollege missen, wat ik opzich al achterlijk vind. Maar nu is het ook nog zo dat er 5 werkdagen tussen verschillende tentamenkansen moet zitten. Dus mocht ik alle 3 tentamenkansen nodig hebben, dan moet ik begin juni al examen gaan doen. Ik vind dit zo dom en kortzichtig. Ze zijn ook absoluut niet meedenkend en flexibel, betaal ik €1000 voor een cursus die ik niet eens volledig kan volgen :confused::face_with_symbols_over_mouth:

-einde rant, maar ik ben nog steeds boos-

Ik werkte bij een ah to go en werk nu bij iets wat studiegerelateerd is.

1 like

Ik werk zelf bij de it support afdeling van de universiteit en heb tot voor kort 1 dag per week gewerkt bij mn stagebedrijf in de functie waarvoor ik studeer.

Ik werkte in een winkel en als student assistent bij een studiegerelateerd bedrijf. Werkstudent of studentassistent kan ik echt aanraden, goede ervaring en vaak ook goed betaald :+1:

Ik heb naast mijn studie in de bibliotheek gewerkt, achter de bar bij het theater, als catering- en horecamedewerker bij de Jaarbeurs, ik heb examentraining gegeven, en ik heb bij mensen thuis schoongemaakt. Ik werk nu 2 dagen in de week bij mijn oude stagebedrijf (redactie van een tijdschrift).

Edit: Ik zie dat dit best veel verschillende dingen zijn, ik deed eigenlijk altijd meerdere baantjes tegelijkertijd, het is niet dat ik alles zo stom vond dat ik elk half jaar wat anders ging doen.

2 likes

Ik heb verschillende dingen gedaan:

  • in de horeca gewerkt (3 jaar)
  • webcare/content creator (studiegerelateerde bijbaan)
  • als student assistent geholpen met diverse projecten bij de uni. Werd niet betaald, maar helpt me te netwerken/onderzoekskills opdoen/orienteren of een phd iets is.

Vond de horeca erg fijn, omdat het totaal iets anders is, waarbij je gewoon hoofd leeg kunt maken.

1 like
  • oppas (doe ik nog steeds)
  • werken bij stagebedrijf (doe ik ook nog steeds)
  • boekwinkel
  • museumsuppoost

Ik heb bij een klantenservice gewerkt. Heb er echt megaveel geleerd op het gebied van (klant)communicatie en assertiviteit mocht je daar interesse in hebben.

1 like

Ik heb alle kleinere kantoren in mijn studieveld opgebeld (hier in de omgeving dan) en gevraagd of ze nog een werkstudent zochten en nu werk ik daar nog steeds.

1 like

Ik moet mijn BA Thesis in het Engels schrijven, maar ik heb best wel wat moeite om bepaalde begrippen te vertalen. Zoals behandelen, formuleren en toewerken naar… Heeft iemand tips voor een goede begrippenlijst of vertaalmachine?

Ik gebruik linguee daarvoor! Je krijgt daar ook woorden in zinnen te zie en kan daardoor echt het juiste woord kiezen!

1 like

En als je iets geschreven hebt zou ik het ook altijd even door Grammarly halen!

2 likes