Studietopic

Ik doe dezelfde studie en ik zou dat ook echt niet fijn vinden. Als de administratie rompslomp te overzien is, zou ik switchen!

1 like

Ik zou het gewoon proberen, iig aankaarten dat dit niet lekker werkt. Als je niet probeert te switchen denk ik dat je daar later in het proces spijt van krijgt.

1 like

Ik zou het ook zeker aankaarten ja! Anders loop je op een later moment misschien weer tegen problemen aan en dan is het waarschijnlijk te laat.
Sowieso wel gek dat je een begeleider toegewezen krijgt die delen van je Nederlandse scriptie uiteindelijk niet eens kan lezen?

1 like

Zou het totaal niet fijn vinden als ik amper tot niet kan communiceren met mijn begeleider. Kan je niet de coördinator mailen om te vragen of dat mogelijk is?

1 like

Helpt het om in een koffietentje te gaan zitten? Ik ben momenteel bezig met een literatuuronderzoek voor stage, en kan mezelf in dit cafe wél bedwingen om niet Sims op te starten, terwijl ik thuis echt geen discipline heb

2 likes

Ik heb dat ook. Maar heb nu een paar fijne plekken gevonden. Woon je in Amsterdam? Is er niet een gewone bieb in de buurt?

1 like

Ik kwam net per toeval een call voor papers van een journal wat goed aansluit bij het onderwerp van mijn masterthesis (in de vorm van een wetenschappelijk artikel) tegen. Mijn onderwerp was vrij vernieuwend en ik heb redelijk solide wetenschappelijk onderzoek gedaan, maar natuurlijk wel binnen de beperkingen die je hebt als student. Ook heb ik een methode gebruikt die nog niet door iedereen even geaccepteerd wordt. Mijn begeleider en tweede lezer waren erg tevreden met het uiteindelijke paper en ik heb een mooi cijfer gekregen. Zouden jullie het artikel indienen bij het journal? Of heeft iemand tips hoe ik kan bepalen of het ‘goed genoeg’ is? Het is een relatief nieuw journal en deze call is voor de eerste twee edities, dus ik kan niet in oudere edities kijken


Ja het blijft ‘maar’ een thesis van een student en er zijn natuurlijk aardig wat beperkingen daardoor (tijd, toegankelijkheid van data, etc) waardoor ik twijfel of het wel goed genoeg is. Misschien is het het makkelijkste om het idd aan m’n begeleider te vragen, die heeft er vast wat meer kijk op.

Zijn er niet nog andere plekken dan de ub waar je heen kan? Ik word op mijn kamer ook constant afgeleid door alles, daarom ga ik meestal toch ergens anders heen. Soms naar de gewone bibliotheek, maar ook naar andere universiteitsgebouwen waar het veel rustiger is.

Als dit allemaal echt niet kan, dan zou ik proberen om je eigen studiebubbel te creĂ«ren door je bureau tegen een muur te zetten en je ‘af te scheiden’ van de rest van je studio. De pomodoro techniek helpt mij vaak wel om ook echt te blijven zitten, en alles dat ik wil doen kan dan in de minipauzes

1 like

Ik heb nog 10 dagen tot mijn scriptie ingeleverd moet worden, maar kan het echt niet opbrengen om hele dagen eraan te werken. Ik ben ongeveer een uurtje of 4 productief en dat is het. Zo zit ik na een zeer productieve ochtend nu te kijken naar hoe snel het gaat met respondenten bij mijn enquete (moest nog even een design valideren) ipv tekst uit te typen over het business model.

Het einde is dan wel in zicht, maar ik zit echt met enorme tegenzin eraan te werken merk ik. Ben er helemaal klaar mee, want best wel logisch is na er 5 maanden mee bezig zijn.

Ik snap je, ik heb dat ook als ik in een koffietentje ga zitten. Maar ik heb nu een paar bibliotheken ontdekt waar vaak plek is en je niets hoeft te bestellen. Ik merk dat ik nu juist beter ergens anders kan werken dan thuis. Want dan kan ik het ook loslaten als ik daar weg ga. Bieb is voor studie, thuis is voor relaxen. Maar goed, dat is iets van mij misschien. Ik ga namelijk altijd door en stop niet met werken, door het op deze manier te doen kan ik het veel beter loslaten en zit ik niet nog thuis maar door te gaan en alle sociale dingen af te zeggen.
Ik hoop dat je weer thuis kunt werken en anders een fijne plek buiten de deur vindt!

Leuk idee! Ik zou ook contact opnemen met je begeleiders en vragen wat zij denken wat je eventueel nog zou moeten veranderen/toevoegen aan je paper. Mijn ervaring is dat de meeste begeleiders daar wel open voor staan.

1 like

Ik zou me er niet door laten tegen houden dat je een student bent en het gebonden was aan criteria! Heb vorig jaar een vak hevold waarin we een paper moesten schrijven, was 7 ect’s, dus best beperkt maar die heb ik (wel samen met mn begeleider) ook aangemeld voor een conferentie en hij is geaccepteerd, met 88/100 als beoordeling! Terwijl er best veel beperkingen waren, maar zeker als je een mooi cijfer van de uni gekregen hebt en je vindt dat het aansluit, zou ik het proberen!

3 likes

Super leuke ervaring voor je! Hoe vond je zo’n conferentie? Lijkt me echt spannend met al die vakmensen :blush:

De conferentie is pas in augustus maar so far is het wel een leuke ervaring! Want op de uni een artikel schrijven vond ik anders dan het artikel nu echt camera ready maken, waarbij we best wat hypotheses achteraf toevoegden omdat we veel extra data hadden die significant was, het was letterlijk een uni paper sexy maken. Plus ook leerzaam, omdat mijn begeleider nu ook losser was en meer vertelde over hoe en wat dan toen ze vorig jaar er een cijfer voor gaf!

2 likes

Ik zit nu in de bibliotheek op m’n hogeschool en mag van mezelf pas weg als ik het verslag van m’n herkansing af heb, maar ik ga zo langzaam vandaag. Maar oke nog twee onderdelen en dan ben ik klaar!

Succes nog even!

1 like

Ik kijk zĂł uit naar vrijdag over twee weken. Dan heb ik datzelfde gevoel na de tentamenweek

1 like

Merci, bijna klaar! :partying_face:

1 like

Yayyy, Ă©Ă©n van m’n herkansingen is af. Woh het zou echt chill zijn als ik alledrie de herkansingen haal en dan volgend jaar nog maar Ă©Ă©n vak hoef te volgen + scriptie.

3 likes