Studietopic

Meer mensen die momenteel zitten te strugglen tussen:

mooi weer en chillen < > keihard studeren

7 likes

Jep. Denk dat ik na maandag maar weer echt kan studeren

2 likes

Ja, ook hier
 Door het mooie weer weinig inspiratie en motivatie.
Heb (helaas) woensdag een onderzoek ingepland. Voordat ik zover ben moet ik alleen nog zo veel doen. Wordt nog wel wat dagen en nachten werk.

1 like

Ja, heel erg! Zit nu wel buiten te werken aan scriptie dus dat is wel fijn maar alsnog motivatie is niet al te hoog.

1 like

Jup, heb morgen een deadline maar ik heb vandaag eigenlijk niet iets uit mijn vingers gekregen

1 like

Heb ik ook heel erg last van! Ik woon niet zo ver van het strand dus mijn strijdplan is om mijn laptop mee te nemen naar een strandtentje en lekker daar aan de gang te gaan. Heb je toch het idee dat je er even tussenuit bent. Moet je alleen wel tegen drukte kunnen als je aan het werk bent

1 like

Hoe gaat het inmiddels bij jullie?
Motivatie gevonden?

Echt weer typisch school hoor. Ik moet volgens het beoordelingsformulier per se enkele stappen nemen, als je dat niet doet scoor je op dat onderdeel een onvoldoende en je mag dus op geen enkel onderdeel onvoldoende hebben in je scriptie. Ik ben dus nu al die verplichte onderdelen aan het doen, ook al past het totaal niet bij mijn onderzoek, maar ja het moet
 Ben vervolgens dus al die verplichte onderdelen dus ook weer aan het afkraken van ‘het heeft mij niets opgeleverd maar ik heb nu wel het veld verkent’ echt bullshit van de eeuw.

Ik schiet er alleen maar van in de stress en het wordt een grote chaos omdat mijn proces niet meer helder is. ARGH ik word gek.

Lekker onduidelijk verhaal weer maar moest het even kwijt

Ben nu het college van morgen aan het voorbereiden ipv niets te doen dus ik vind het al een hele vooruitgang!
Heb ook van die verplichte opdrachten voor mijn scriptie die totaal niet nuttig zijn, zelfs niet meetellen maar als je ze niet maakt kan je bestraft worden dus snap je frustratie maar al te goed!

Goed bezig!

Ja helaas, we moeten er maar aan toegeven
 Daardoor punten kwijtraken is zonde.

Nog 35 dagen tot (hopelijk) mijn laatste tentamen ooit :pray:. Heb zelfs zo’n aftel app op mijn mobiel haha.

2 likes

Ik kwam er vandaag achter dat ik nog maar drie weken college heb en dan is m’n MA al gewoon klaar??? Krijg er mega veel stress van want moet nog twee essays schrijven en m’n thesis afmaken :frowning: :frowning:

1 like

Ik heb een paar maanden terug in het kader van een minor een onderzoek gedaan voor een instantie (ja lekker vaag, maar privacy etc). Dit onderzoek is in het Engels geschreven ivm de minor, de opdrachtgever wist dit van tevoren! Inmiddels heb ik zowel t onderzoek als de minor goed afgerond en nu krijg ik deze mail van mn contactpersoon destijds bij die instantie:

Maar het is dus mega veel werk om dat hele onderzoek te gaan vertalen en ikzelf heb daar dus niet echt meer iets aan. Hoe zouden jullie hierop antwoorden? Wel of niet doen?

Ik zou reageren dat je blij bent dat je onderzoek en uitslagen erkend en gebruikt worden, maar dat een vertaling voor jou op dit moment niet haalbaar is om te maken omdat dat nogal een tijdrovende klus is en je op dit moment met andere werkzaamheden bezig bent.

8 likes

Hoe gaat het hier met iedereen? Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar vrijwel al mijn deadlines zijn eind mei/begin juni dus ik voel de stress al flink opkomen :grimacing:

Dacht vandaag klaar te zijn met het derde hoofdstuk van m’n scriptie en had een gesprek met mijn supervisor over hoofdstuk 2. Had ie nog als extra tip om voor hoofdstuk 3 te kijken naar een extra bron
 dus ik zit nu al de hele avond die bron in mijn al bestaande hoofdstuk te verwerken pfff
 werk ik een keer vooruit gebeurd dit :roll_eyes:

Is het nog een beetje gelukt met die bron? Op zich, anders moest je nog steeds beginnen met het hoofdstuk toch? Nu heb je én feedback én goede bronnen. In mijn ogen ben je dan nog steeds goed bezig, maar snap dat het voor jou een tegenvaller kan zijn.

Ook hier nog steeds druk bezig met mijn scriptie en ik voel de stress ook.
Over 2 weken mag ik eindelijk mijn scriptie een keer laten nakijken door mijn begeleider dus ik ben als een malle zoveel mogelijk aan het doen (dit mag maar één keer en ook nog eens op een specifieke datum waarna je pas 2 weken daarna pas weer hoort of het oke is of niet + feedback; echt why is dit zo op mijn school) In ieder geval, vergeleken met andere scripties uit eerdere jaren zie ik dat ik aardig op schema loop. Dit kan natuurlijk wel in een klap weer over zijn na die feedback.

Ja, zoals jij het beschrijft is eigenlijk een betere en positievere kijk haha. Ik ben nu bijna klaar, dan alles nog even nalopen en hopelijk vanavond nog opsturen voor feedback. Hierna gewoon nog maar 1 hoofdstuk en dan is het ‘af’! Kan het nog haast niet geloven dat het zo snel is gegaan haha.

Wat fijn dat je goed op schema loopt nu! In twee weken kun je ook nog een heleboel doen! Heb je er nog andere vakken naast nu? Wel gek dat je maar 1 feedback moment krijgt? Doe je hbo? Daar had ik nu ik er over na denk inderdaad ook maar 1 of 2 feedback momenten. Met mijn MA thesis nu heb ik er in principe 5, echt een stuk meer ineens haha.

1 like

Vervelend zeg! Hopelijk is het je een beetje gelukt met het verwerken van die nieuwe bron. Ik heb eind mei nog 1 essay deadline en 1 tentamen dus ook al stress :sweat_smile:. Daarna volle bak om mijn masterscriptie af te maken! Wanneer wil/moet jij je scriptie af hebben?

Ja, het is denk ik wel gelukt. Heb net alles nog een keer nagelopen en opgestuurd :smiley: Heb je nu je scriptie even on hold om je te focussen op je essay en tentamen? Dat lijkt me heerlijk. Ik heb eind mei ook nog 2 essay deadlines :grimacing: m’n eerste volledige draft moet ik 1 juni opsturen naar m’n supervisor en dan heb ik 21 juni de echte deadline. En jij?

1 like

Wow super goed bezig!

Ik doe inderdaad hbo. Ik heb alles gehaald moet echt alleen mijn scriptje nog. In de week van 24 juni moet ik mijn scriptie inleveren. Vind het nu ook wel snel gaan!

1 like

Mooi dat het gelukt is! Ben vandaag wel bezig met scriptie omdat ik geen zin heb om te studeren haha. Maar wil me vanaf volgende week wel echt focussen op studeren. Hoop eigenlijk nog 1 hoofdstuk af te hebben en te mailen naar begeleider. 1 juni schiet al op! Maar gelukkig heb je nog 3 weken daarna om de puntjes op de i te zetten. Ikzelf heb geen deadline. Je mag zelf bepalen wanneer je hem af hebt. Ik hoop begin juni mijn eerste versie te kunnen inleveren en dan nog de laatste feedback verwerken. :sweat_smile:

1 like