Studietopic

Weet iemand goede Engelstalige bronnen betreft eerwraak en de slachtoffers daarvan?

Ik ben je eeuwig dankbaar.

Ik heb al

Aisha Gill en Christina Julios

Ik heb trouwens vandaag echt het meest nutteloze fittie ooit gehad

Try not to cringe

Een groepsgenoot had mij al eerder onterecht beschuldigd van plagiaat omdat mijn Engels ‘‘te goed is’’ (stel je aan, was gewoon B2 niveau) en de formulering ‘‘zo professioneel lijkt’’ (echt rot op, daar studeer ik al 7 jaar voor.). Ze voelde blijkbaar dat het niet mijn werk was. Nouja ok whatever. Dus moest van haar alles opnieuw schrijven, wat ik dus niet heb gedaan want het was geen plagiaat. Dus zij boos, ik boos. Iedereen boos. Moesten we dus een poster aanleveren. Omdat zij te laat was met haar werk aanleveren en het bomvol spelfouten en taalfouten was moest ik de helft herschrijven of gewoon schrijven. Moest ik dus een afspraak voor afzeggen. Wat heeft die trut nou gedaan, ze heeft zelf stiekem een nieuwe poster gemaakt en die aangeleverd zonder iemands toestemming? Nou stond mooi voor lul moest iets presenteren wat ik nooit eerder had gezien

Geen humble brag over mijn Engels trouwens, mijn werk was al door 2 native speakers nagekeken en verbeterd op dat punt.

ik heb over twee weken 5 tentamens en kan gewoon echt geen enkele motivatie vinden :pensive: ik had al bedacht om er twee in de herkansing te maken maar zelfs die eerste drie ga ik al met moeite redden als ik zo doorga. als iemand motivatietips heeft, heeeeel graag :cry:

Ik heb net ontdekt dat, als ik goed aanpoot, het realistisch en haalbaar is om mijn diploma een jaar vroeger te halen dan ik dacht. Goeie motivatie dit.

Wat een stress bij de vakaanmelding vanmorgen :roll_eyes: net alsof ik concertkaartjes wilde bemachtigen. Drie kwartier in de wachtrij gestaan en toen ik aan de beurt was zat het vak wat ik super graag wilde vol… maar ik heb net even gefreshed en er was ineens weer een plekje beschikbaar! Dus nu ben ik weer blij :raised_hands:t2:

Wanneer ik een artikel ‘samenvat’ wat ik zelf niet snap:

Halve vertaling, rare woorden, geen idee, snap er niets van, zin in het college not.

Ik kom even ongegeneerd spammen hier. Zouden jullie alsjeblieft de survey in willen vullen voor mijn master thesis? Het is in het Engels en minder dan 5 minuten werk gelukkig! Ik heb echt nog behoorlijk wat respondenten nodig :sweat_smile:

https://uvacommscience.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_ekw7XQwUcEnQ8sd

Heb hem voor je ingevuld!

Ingevuld. Succes!

Sorry als het al eens gevraagd is, maar ik kon het zelf niet vinden hier: gebruiken jullie browser-extensies om je bibliografie bij te houden (voor essays/scriptie)? Zo ja, welke is het fijnst? Ik begin binnenkort aan mijn scriptie en heb begrepen dat zo iets wel handig is.

Evernote! Kan er echt niet zonder

Ik gebruik mendeley! Super chill want je kan ook aantekeningen maken en makkelijk exporteren naar word/latex

Ik doe het gewoon zelf typen in word. Ik merk dat er te vaak fouten in sluipen met zulke programma’s en dan ben je evenveel tijd kwijt met dat controleren en bewerken.

Ik doe het ook zelf! @Skadi

Zotero (open source)!

(Mocht het je wat doen: Mendeley is overgenomen door Elsevier in 2013 (en Elsevier probeer ik te mijden. Hier een interessant esay over Elsevier)) .

:open_mouth::open_mouth::open_mouth:
Even huilen want mendeley is m’n beste vriend

Ik kwam hier om te posten dat ik vandaag van 8 tot 5 in de ub heb gestudeerd en gewoon al die tijd nuttig bezig ben geweest. Groot wonder haha.

Ik moet een media-analyse maken van een bepaald type slachtoffer

Heb echter maar 200 woorden te besteden >.<

Ja hellap, heb al een tabel geprobeerd maar dat is ook niet ideaa?

Nog een vraagje! Hoe controleren jullie je spelling etc. bij Engelse teksten? Ik gebruik voor Nederlandse teksten altijd spelcheck.nl, vind het fijn om het nog even extra te controleren. Nu zoek ik iets soortgelijks maar dan in het Engels. Heb wel een aantal websites gevonden maar die doen het echt per woord, en dat werkt niet heel lekker.

Toevallig hier iemand die veel weet over moderatie? Ik ben een theoretisch kader aan het schrijven en vraag mij af of je in het theoretisch kader ook de relatie van de X tot de MOD moet aantonen of alleen van de Y tot de MOD. Het lijkt me logisch dat je beiden moet doen, maar begin door andere studies beetje te twijfelen :thinking:

:raised_hand:t3:

Jazeker, al begrijp ik je vraag niet helemaal. Je hebt het namelijk over de relatie van X op Z (moderatie-variabele) en Y op Z. Dan zou je dus dit krijgen:
relatie1
Waarbij de variabele die je wil verklaren dus eigenlijk Z is, en de predictors die je gebruikt X en Y.

Een moderatie, of interactie, betekent dat het EFFECT van X op Y verschilt voor verschillende levels van je moderatie-variabele. Wat in mijn veld normaal is, is om eerst het directe effect van X op Y te beschrijven en je hypothese te beschrijven. Daarna beschrijf je welke variabele de moderatie-variabele is, wat het mechanisme is en wat voor’n verschil in de relatie van X op Y je dan verwacht (dus ook een hypothese voor dit stuk).

Voorbeeld: het effect van aantal auto’s op blijdschap (X op Y). Dan leg je in je theoriestuk dit eerst uit. Dan verwacht je op basis van theorie, dat deze relatie (van X op Y) verschilt voor mannen en vrouwen (bv. voor mannen is het effect sterker dan voor vrouwen). In andere woorden: het effect van 1 auto extra hebben op blijdschap is groter/sterker voor mannen. Het heeft dus niks te maken of mannen en vrouwen meer auto’s hebben, maar dus of het EFFECT van X op Y verschilt voor mannen vrouwen (vaak gaat het dan er om dat het voor een bepaalde groep sterker of zwakker is).

De twee hypothesen van het voorbeeld zouden dan zijn (en let niet op de verwoording, ff snel bedacht):
H1: De meer auto’s iemand heeft, de blijer iemand is
H2: Het effect van het aantal auto’s op blijdschap is sterker voor mannen dan voor vrouwen.

Schematisch zou het een interactie-effect er dan zo uit zien:

relatie2

(Kleine side note: ik verwacht dus een linear effect van X op Y in dit voorbeeld)
(Tweede kleine side note: mijn tekeningen zijn lelijk lol