Studietopic

Oeps verkeerd gelezen!
Bij het start gesprek met mijn stagebegeleider werd nadrukkelijk gezegd dat ik moest kijken naar de betrouwbaarheid. Mijn opleiding voert vooral onderzoeken uit met volwassenen en ik doe het nu opeens met kinderen, misschien dat het daar aan ligt. Is bij hun natuurlijk lastiger onderscheiden of ze echt gedrag vertonen of verlangend/wenselijk gedrag. Daarom dus ook die betrouwbaarheid denk ik

@Rozevarken aaah super! Dat kan ik goed gebruiken

1 like

Dit gedeelte past echter niet bij betrouwbaarheid, maar bij validiteit.

Edit: Fijn dat je wat hebt aan mijn tips haha! Je mag me anders ook wel pm’en als je meer vragen hebt ofzo.

Ja hier merk je dus aan dat het nooit is behandeld :wink:
Dankjewel

Mijn participanten moeten opdrachten uitvoeren. Dat analyseer ik en daarover stel ik wat vragen/hebben we een gesprek
Maar ik denk dat ik het onderdeel betrouwbaarheid en dus ook validiteit heel kort hou. Ik kan het nergens terugvinden in de handleiding, ik doe het alleen omdat mijn stagebegeleider het mij dus een soort van heeft verplicht

Hi alle kwanti ff’ers. Ik heb een achtergrond in een andere (theoretische) studie dan die ik nu doe en momenteel ben ik bezig met mijn masterscriptie waarbij ik een survey ga uitzetten. Ik heb alleen 1 keer eerder een survey gemaakt, en dat was niet eens voor een cijfer. Oftewel, ik ben er niet heel bedreven in maar ik vind SPSS wel leuk dus daarom heb ik ervoor gekozen.

Lang verhaal kort, ik ben momenteel de survey aan het ontwerpen maar ik heb er veel moeite mee wat er precies in moet. Mijn onderzoek is namelijk zo nieuw dat ik niet veel kan vinden.

Hebben jullie tips hoe ik het beste een survey kan ontwerpen? Waar kan ik het beste zulke schalen nog zoeken, want ik twijfel of ik ze ook niet over het hoofd heb gezien. Het gaat om het keuzeproces van consumenten binnen video on demand platformen, dus gebruik je social media om te bepalen wat je gaat kijken, of spreek je juist met mensen in het echt etc. etc. Ik denk dus dat ik binnen marketing moet kijken voor schalen? In mijn theoretisch kader ga ik vooral in op het EKB model, dus daar zoek ik specifiek schalen voor die ik kan aanpassen naar VOD.

Je kan vaak in papers uit journals schalen vinden die common zijn. Maar misschien is dat er niet echt voor jou doordat er weinig over te vinden is.

Heb zelf vorig jaar een paper geschreven over koopgedrag beïnvloeden en toen heel veel nuttige scales gevonden in “marketing scales hand book”, zou je ook kunnen checken. Lijkt me dat daar vast ook wel iets over in staat voor keuze process. Ben zelf net vertrokken van huis zonder laptop voor een paar dagen dus kan het niet controleren voor je, maar denk dat er vast wel ergens een pdf rondzwerft op internet. Je kan ook scales lichtelijk aanpassen, geloof ik.

1 like

Meer mensen die momenteel zitten te strugglen tussen:

mooi weer en chillen < > keihard studeren

7 likes

Jep. Denk dat ik na maandag maar weer echt kan studeren


2 likes

Ja, ook hier
 Door het mooie weer weinig inspiratie en motivatie.
Heb (helaas) woensdag een onderzoek ingepland. Voordat ik zover ben moet ik alleen nog zo veel doen. Wordt nog wel wat dagen en nachten werk.

1 like

Ja, heel erg! Zit nu wel buiten te werken aan scriptie dus dat is wel fijn maar alsnog motivatie is niet al te hoog.

1 like

Jup, heb morgen een deadline maar ik heb vandaag eigenlijk niet iets uit mijn vingers gekregen

1 like

Heb ik ook heel erg last van! Ik woon niet zo ver van het strand dus mijn strijdplan is om mijn laptop mee te nemen naar een strandtentje en lekker daar aan de gang te gaan. Heb je toch het idee dat je er even tussenuit bent. Moet je alleen wel tegen drukte kunnen als je aan het werk bent

1 like

Hoe gaat het inmiddels bij jullie?
Motivatie gevonden?

Echt weer typisch school hoor. Ik moet volgens het beoordelingsformulier per se enkele stappen nemen, als je dat niet doet scoor je op dat onderdeel een onvoldoende en je mag dus op geen enkel onderdeel onvoldoende hebben in je scriptie. Ik ben dus nu al die verplichte onderdelen aan het doen, ook al past het totaal niet bij mijn onderzoek, maar ja het moet
 Ben vervolgens dus al die verplichte onderdelen dus ook weer aan het afkraken van ‘het heeft mij niets opgeleverd maar ik heb nu wel het veld verkent’ echt bullshit van de eeuw.

Ik schiet er alleen maar van in de stress en het wordt een grote chaos omdat mijn proces niet meer helder is. ARGH ik word gek.

Lekker onduidelijk verhaal weer maar moest het even kwijt

Ben nu het college van morgen aan het voorbereiden ipv niets te doen dus ik vind het al een hele vooruitgang!
Heb ook van die verplichte opdrachten voor mijn scriptie die totaal niet nuttig zijn, zelfs niet meetellen maar als je ze niet maakt kan je bestraft worden dus snap je frustratie maar al te goed!

Goed bezig!

Ja helaas, we moeten er maar aan toegeven
 Daardoor punten kwijtraken is zonde.

Nog 35 dagen tot (hopelijk) mijn laatste tentamen ooit :pray:. Heb zelfs zo’n aftel app op mijn mobiel haha.

2 likes

Ik kwam er vandaag achter dat ik nog maar drie weken college heb en dan is m’n MA al gewoon klaar??? Krijg er mega veel stress van want moet nog twee essays schrijven en m’n thesis afmaken :frowning: :frowning:

1 like

Ik heb een paar maanden terug in het kader van een minor een onderzoek gedaan voor een instantie (ja lekker vaag, maar privacy etc). Dit onderzoek is in het Engels geschreven ivm de minor, de opdrachtgever wist dit van tevoren! Inmiddels heb ik zowel t onderzoek als de minor goed afgerond en nu krijg ik deze mail van mn contactpersoon destijds bij die instantie:

Maar het is dus mega veel werk om dat hele onderzoek te gaan vertalen en ikzelf heb daar dus niet echt meer iets aan. Hoe zouden jullie hierop antwoorden? Wel of niet doen?

Ik zou reageren dat je blij bent dat je onderzoek en uitslagen erkend en gebruikt worden, maar dat een vertaling voor jou op dit moment niet haalbaar is om te maken omdat dat nogal een tijdrovende klus is en je op dit moment met andere werkzaamheden bezig bent.

8 likes

Hoe gaat het hier met iedereen? Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar vrijwel al mijn deadlines zijn eind mei/begin juni dus ik voel de stress al flink opkomen :grimacing:

Dacht vandaag klaar te zijn met het derde hoofdstuk van m’n scriptie en had een gesprek met mijn supervisor over hoofdstuk 2. Had ie nog als extra tip om voor hoofdstuk 3 te kijken naar een extra bron
 dus ik zit nu al de hele avond die bron in mijn al bestaande hoofdstuk te verwerken pfff
 werk ik een keer vooruit gebeurd dit :roll_eyes: