Studietopic

Hoe gaat het hier met iedereen? Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar vrijwel al mijn deadlines zijn eind mei/begin juni dus ik voel de stress al flink opkomen :grimacing:

Dacht vandaag klaar te zijn met het derde hoofdstuk van m’n scriptie en had een gesprek met mijn supervisor over hoofdstuk 2. Had ie nog als extra tip om voor hoofdstuk 3 te kijken naar een extra bron
 dus ik zit nu al de hele avond die bron in mijn al bestaande hoofdstuk te verwerken pfff
 werk ik een keer vooruit gebeurd dit :roll_eyes:

Is het nog een beetje gelukt met die bron? Op zich, anders moest je nog steeds beginnen met het hoofdstuk toch? Nu heb je Ă©n feedback Ă©n goede bronnen. In mijn ogen ben je dan nog steeds goed bezig, maar snap dat het voor jou een tegenvaller kan zijn.

Ook hier nog steeds druk bezig met mijn scriptie en ik voel de stress ook.
Over 2 weken mag ik eindelijk mijn scriptie een keer laten nakijken door mijn begeleider dus ik ben als een malle zoveel mogelijk aan het doen (dit mag maar Ă©Ă©n keer en ook nog eens op een specifieke datum waarna je pas 2 weken daarna pas weer hoort of het oke is of niet + feedback; echt why is dit zo op mijn school) In ieder geval, vergeleken met andere scripties uit eerdere jaren zie ik dat ik aardig op schema loop. Dit kan natuurlijk wel in een klap weer over zijn na die feedback.

Ja, zoals jij het beschrijft is eigenlijk een betere en positievere kijk haha. Ik ben nu bijna klaar, dan alles nog even nalopen en hopelijk vanavond nog opsturen voor feedback. Hierna gewoon nog maar 1 hoofdstuk en dan is het ‘af’! Kan het nog haast niet geloven dat het zo snel is gegaan haha.

Wat fijn dat je goed op schema loopt nu! In twee weken kun je ook nog een heleboel doen! Heb je er nog andere vakken naast nu? Wel gek dat je maar 1 feedback moment krijgt? Doe je hbo? Daar had ik nu ik er over na denk inderdaad ook maar 1 of 2 feedback momenten. Met mijn MA thesis nu heb ik er in principe 5, echt een stuk meer ineens haha.

1 like

Vervelend zeg! Hopelijk is het je een beetje gelukt met het verwerken van die nieuwe bron. Ik heb eind mei nog 1 essay deadline en 1 tentamen dus ook al stress :sweat_smile:. Daarna volle bak om mijn masterscriptie af te maken! Wanneer wil/moet jij je scriptie af hebben?

Ja, het is denk ik wel gelukt. Heb net alles nog een keer nagelopen en opgestuurd :smiley: Heb je nu je scriptie even on hold om je te focussen op je essay en tentamen? Dat lijkt me heerlijk. Ik heb eind mei ook nog 2 essay deadlines :grimacing: m’n eerste volledige draft moet ik 1 juni opsturen naar m’n supervisor en dan heb ik 21 juni de echte deadline. En jij?

1 like

Wow super goed bezig!

Ik doe inderdaad hbo. Ik heb alles gehaald moet echt alleen mijn scriptje nog. In de week van 24 juni moet ik mijn scriptie inleveren. Vind het nu ook wel snel gaan!

1 like

Mooi dat het gelukt is! Ben vandaag wel bezig met scriptie omdat ik geen zin heb om te studeren haha. Maar wil me vanaf volgende week wel echt focussen op studeren. Hoop eigenlijk nog 1 hoofdstuk af te hebben en te mailen naar begeleider. 1 juni schiet al op! Maar gelukkig heb je nog 3 weken daarna om de puntjes op de i te zetten. Ikzelf heb geen deadline. Je mag zelf bepalen wanneer je hem af hebt. Ik hoop begin juni mijn eerste versie te kunnen inleveren en dan nog de laatste feedback verwerken. :sweat_smile:

1 like

Ja ik heb een voorstel moeten schrijven. Hier heb ik toen feedback op gehad van een random docent, omdat toen de begeleiders nog niet bekend waren. Toen ik mijn begeleider toegewezen heb gekregen heb ik die feedback van die andere docent doorgenomen en uiteraard heeft ze toen ook mijn voorstel gelezen. Mijn begeleider is ook op bedrijfsbezoek geweest (dus langs geweest op stage en gepraat met mijn bedrijfsbegeleider) maar heeft mij toen vooral af lopen kraken en lopen vermelden wat ik allemaal moest gaan doen. Opzich ben ik daarom ook wel blij dat ik niet meer feedback krijg, want ik krijg elke keer als ik haar zie of spreek een mental breakdown. Uiteraard kan ik daardoor dus ook wel weer een stortvloed aan negativiteit op het feedback moment verwachten


Is het een beetje gelukt met je theoretisch kader?

1 like

Mijn deadline is volgende week vrijdag en ik ben goed op schema. Ik hoef in principe alleen nog de inleiding en conclusie te schrijven. De dag van de deadline ga ik op vakantie dus ik kijk er erg naar uit om het af te hebben

2 likes

Fijn vooruitzicht. Nog even doorzetten :muscle:

1 like

Iemand motivatie over? ik moet voor morgen nog zoveel doen maar heb echt geen zin meer en kan het even niet aan
 Heb ook geen zin om vannacht nog door te werken dus ik moet eigenlijk wel. UGH.

3 likes

Same, ik ben zo goed in uitstellen
 maar ja dan stapelt alles op en moet ik het vandaag allemaal in een keer doen

1 like

Ik heb de afgelopen weken ook enorm zitten uitstellen. Ik weet nu al dat ik niet eens meer kan inleveren wat ik oorspronkelijk voor ogen had, dus het is nu een kwestie van redden wat er nog te redden valt. Gisteren was ik doodmoe/niet fit; hopelijk is vandaag een betere dag. Het liefste zou ik gewoon opgeven en de deadline verplaatsen, maar dat is niet verstandig.

Succes allemaal!

KOM OP JONGENS WE KUNNEN DIT
Probeer stiekem mezelf ook te motiveren want heb nog steeds niets gedaan oepsie

7 likes

Haha. Ik heb bijna mijn koffie op! Daarna ga ik echt beginnen. Jullie hopelijk ook

2 likes

Vanavond ga ik de eerste complete conceptversie van mijn scriptie inleveren :grimacing: dus nog niet “voor het echt” maar hij moet al wel helemaal compleet zijn, daarna is het alleen een kwestie van feedback aanpassen

4 likes

Haha ik zou echt beginnen om half, nu maar echt om 2 uur :nerd_face:

Oepsie floepsie! hahaha
Vraag me nu echt af waar je naam vandaan komt
ik ga nu ook Ă©cht beginnen


@Lavender95 lekker bezig! Hopen dat het beetje positief is.

1 like

Ik ben rustig aan begonnen. Mijn faalangst nu nog redelijk onder controle. Ik hoop dat het me wel lukt om genoeg de diepte in te gaan. Ik heb ook wel eens dat ik niet goed kan/wil/durf te focussen, waardoor ik er wel aan werk, maar het resultaat niet goed genoeg is en ik heel oppervlakkig bezig blijf.

Ik weet het zelf eigenlijk ook niet meer :thinking:
Succes we kunnen het!!