Studietopic

Oh ik heb echt stress momenteel. Vandaag is de deadline van een leertaak en we moeten het verslag dus inleveren. D. heeft alleen hélemaal niks gedaan. Hij heeft één deel geschreven en dat deel is zelfs zó ruk, dat ik alles moet herschrijven, snap dat hij van Aruba komt en de taal lastig vindt, maar ik heb er nu echt dubbel werk aan. Hij is nu ook op vakantie naar Aruba, dus tijdens de presentatie was hij er ook al niet en nu heeft hij ook nog een rukdeel aangeleverd. De docent heeft al besloten dat hij geen beoordeling krijgt, omdat dit niet eerlijk is. Alleen zit ik nu echt in tijdnood, want moet samen met J. zijn hele deel herschrijven, hij had ook hele theoriedelen open gelaten, waardoor we dat ook nog moeten schrijven. Aaaahh ik haat dit soort dingen zo erg!

Heb D. er wel eens op aangesproken dat hij wat moet doen, maar ja hij deed weinig of reageerde niet. Voel me ergens lullig dat hij nu niet beoordeeld wordt, maar ja ik vind ook niet dat hij mee mag profiteren van ons verslag, hij was er niet eens bij met de presentatie…

Nee niet lullig over voelen! First things first, moet hij maar niet naar Aruba gaan op een moment dat hij geen vakantie heeft, tenzij zijn oma op sterven ligt o.i.d.

Ik zit nu in de UB en ben bijjjjjjjjjjna klaar met mn scriptie. Ik moet alleen nog de conclusie en aanbevelingen schrijven en dan de managementsamenvatting, dan kan ik mn conceptversie inleveren. Hoezo zit ik al vanaf 9 uur vanochtend voor me uit te staren? Ik had al klaar kunnen zijn?!?! Wat is er mis met mij.

Ik vind dit zoooo shit aan groepsopdrachten. Aan de ene kant zou ik namelijk zeggen van laat hem niet of minder schrijven en een andere taak op zich nemen (kan niet altijd natuurlijk). Terwijl hij aan de andere kant ook recht heeft op zijn leerproces. Net zoals met presenteren. Vaak presenteren de mensen die hier van nature al wel goed in zijn en de rest mist dan eigenlijk precies de oefening die juist nodig is. En andersom, mensen die niet goed presenteren, maar het wel willen leren en die dat dan gaan doen terwijl het eindoordeel wel lager kan uitvallen daardoor. Haha kan hier echt een boek over volschrijven want tijdens mijn opleiding stikte het van de groepsopdrachten en ik vond het echt verstikkend soms. Ben ook niet voor alles zelfstandig doen hoor want je leert er ook weer andere dingen van dan bij zelfstandig werken, maar bij ons was het echt een overkill :confused:

Ja ik vind het ook lastig. Vooral omdat de leertaak was dat we een les moesten voorbereiden volgens literatuur van Ebbens en Marzano, met de lesfasen en hij was er dus niet met het geven van de les, eigenlijk het belangrijkste onderdeel (wat niet beoordeeld werd, maar was wel belangrijk voor je eigen ontwikkeling vooral). Dus ja als je docent wil worden, moet je dit wel doen zeg maar haha

Ik ben een motivatiebrief aan het schrijven voor een onderzoeksproject met een professor die ik heel erg bewonder en ik vind het zo lastig om er iets persoonlijks in te stoppen. Waarschijnlijk heeft 90% van de studenten die solliciteert dezelfde vakken gevolgd dus we hebben dezelfde kwalificaties op papier, maar ik weet gewoon niet hoe ik er uit moet springen of iets persoonlijks in moet stoppen want ik wil het ook wel enigszins zakelijk houden :weary:

Ik kom weer even zeuren hoor. Ben gisteren compleet in elkaar gestort en heb zeker 2 uur non stop lopen janken omdat alles wat op school gebeurt zo kut is.

Moet samenwerken met een meisje waar ik totaal niet mee kan communiceren. Het is een vak waar je letterlijk een standpunt moet onderzoeken vanuit verschillende facetten, maar ik krijg haar niet overtuigd dat je niet letterlijk op de vraag moet zoeken om je antwoord te krijgen. Want nee, dan vind je niks inderdaad en daar huilt ze de hele tijd over. Bepaalde invalshoeken kan niet en mag niet want zij weet 100% zeker dat het er niks mee te maken heeft.

Tegelijkertijd is ze weer pissig op mij omdat ik te weinig heb gedaan (hallo lees verder aub, een pagina verder staat meer) terwijl zij net zo weinig heeft gedaan. En dit gaat zo de hele tijd door, ze krijgt feedback van een leraar maar projecteert dat enkel op mij. En ik weet 100% zeker dat sommige leraren daar ook op toesturen, omdat ze mij niet mogen omdat ik anders ben en er niet op mijn plek zit.

Bij een groepsopdracht verwachten mijn groepsgenoten dat ik me 24/7 bezighoud met school. In het biechttopic had ik toch gezegd dat ik me had ziekgemeld? Daar hebben zij schijt aan, ik moet maar gewoon normaal doen en niet ziek zijn. Wat als ik echt ziek was geweest? Hoe de fuck moet ik dan een opdracht maken?

En dan nog de 193847 andere opdrachten die ik moet maken met debiele deadlines, zoals een dag na kerst. Lekker handig ja. Ik neig nu steeds meer naar uitschrijven, misschien krijg ik dan eens rust aan m’n kop.

Ik wilde vanaf vandaag weer goed aan de slag met verslagen en andere dingen voor school, maar kan me er moeilijk toezetten helaas. Ben denk ik na kerst nog steeds toe aan rust en even geen stress in mijn hoofd.

Minor en thesis tegelijk is soms even pittig :sweat_smile:
Maar ik heb nu wel 1informatieproduct af, literatuurstudie rond ik komende week af.
En 17 januari de 1e fase van thesis inleveren. Ben zo blij als het eind januari is .

Ik heb 4 januari een deadline (wie verzint het?) en ik ben vandaag begonnen. Ben al lekker opweg 2/6 pagina`s en een goed idee van de opzet en wat ik nog moet schijven. Is wel een ongelooflijke rotopdracht dus ik hoop dat ik het een beetje heb begrepen

Ik moet weer bezig voor de tentamens en een essay, maar kan me er gewoon niet toe zetten. Maar het spookt constant in mijn hoofd rond…meh.

Ik ook… Verschrikkelijk

pfff ik zit al weken te broeden op een goede onderzoeksvraag voor mijn afstudeeronderzoek. Heeft iemand nog tips? Ik zie echt door het bos de bomen niet meer.

Heb je al een opzetje van een vraag? Misschien die hier posten of aan studiegenoten vragen of ze daar tips voor hebben?

Ik heb tot nu toe dit:

Welke onderwijsaanpak zou aanbevolen kunnen worden om de meer- en hoogbegaafde leerlingen binnen een reguliere unit van Basisschool X in hun onderwijsbehoeften te kunnen voorzien?

Ik doe dus onderzoek naar meer- en hoogbegaafde leerlingen binnen mijn stageschool. Zij werken met een speciale unit waar hoogbegaafde leerlingen naartoe kunnen, maar er zijn ook leerlingen die daar net niet voor in aanmerking komen en wel bovengemiddeld slim zijn, of leerlingen die er wel voor in aanmerking komen maar bv het geld niet hebben. Deze willen ze in hun eigen groep (unit) in hun onderwijsbehoeften voorzien.

Ik heb niet superveel verstand van onderzoeksvragen , maar ik vind deze best goed@Amoruccio

Verder zit ik nu ook achter de laptop, literatuurstudie moet dit weekend af.:sweat_smile:

Sorry late reactie! Ik vind het niet perse een slechte onderzoeksvraag, wat vind je er zelf niet goed aan?

Ik heb zelf advies nodig, dinsdag is er een herkansing van een vak waar ik een 6.6 voor had. Ik heb tijdens dit jaar (1e jaar master) alleen nog maar van dit soort cijfers gehaald omdat ik bijzonder weinig studeer. Daarom had ik bedacht om het te gaan herkansen maar nu het bijna zover is denk, waarom zou ik. Ik heb ook nog best wat andere dingen te doen namelijk. Twijfel twijfel.

Heb je een hoger cijfer nodig voor je gemiddelde? Heb je genoeg geleerd om een hoger cijfer te krijgen? Zo nee, zou ik het eerlijk gezegd niet doen omdat ik het dan als verspilling van mijn tijd zou zien :see_no_evil:

Ik wil graag een hoger gemiddelde maar waarvoor weet ik niet precies want baankans heb ik toch wel en heb inderdaad nog niet geleerd haha.

Thanks @TheOne! En @Nairobi, het is niet dat ik het slecht vind, maar meer de onwetendheid haha. Ik heb echt geen idee. Maar met jullie bevestiging ga ik het denk ik maar gewoon inleveren nu voor feedback en dan zie ik wel!