Studietopic

Thanks! Jaa ik hoop het ook. Gelukkig geeft m’n begeleider goede en gedetailleerde feedback en heeft hij het grootste deel al eens gelezen, maar ik heb sinds de laatste meeting toch ca 3000 woorden erbij getypt denk ik. En sommige delen zijn al lang geleden geschreven dus hoop dat hij die nog steeds oke vindt haha.

Succes iedereen! :smile:


Success iedereen ook!
Lekker cliché plaatje erbij

4 likes

Ja ik zit er gewoon aan te denken om het niet door te lezen voordat ik het stuur vanavond :no_mouth: of alleen een beetje globaal ofzo. Ik weet zeker dat ik nog feedback krijg dus ik moet er toch nog mee aan het werk en dan kan ik meteen kijken of alles een beetje lekker loopt.
De inhoud staat er in ieder geval (bijna) dus de randzaken bekijk ik later wel haha

Zijn er hier mensen die studeren in de richting van rechtspsychologie/strafrecht/criminologie die ik iets zou mogen vragen?

Al afgestudeerd maar zeker :slight_smile:

Nice! Ik stuur je even een PB!

Ik ben zo goed als klaar met mijn scriptie. Mag ook wel deadline is vrijdag. Over de inhoud ben ik erg tevreden, maar de conclusie (en inleiding) willen niet zo lukken. ik kom niet lekker uit mijn woorden en ik vind het moeilijk om te beoordelen wat ik wil laten terugkomen in de conclusie.

1 like

@NewBlood wat fijn dat je geen deadline hebt. Al krijg je daar misschien ook sneller lakse gevoelens van? 1 juni schiet inderdaad echt al op pff :grimacing:


Ik ben bezig met een essay waarvan 20 mei de deadline is maar de docent is zooooo ontzettend streng en pietluttig dat ik er helemaal van blokkeer omdat ik het idee heb dat het niet goed genoeg is. Ik schrijf over whiteness theory en vind het super interessant maar heb het idee dat ik er nog niet genoeg kennis over heb waardoor ik ontzettend veel nog aan het inlezen ben. Wat dus veel te veel tijd kost. Ik kan cum laude afstuderen als ik een beetje m’n best doe maar heb het idee dat daardoor de druk zo ontzettend hoog is :frowning: soms denk ik laat maar zitten, maar aan de andere kant zou ik het echt een gemiste kans vinden.

Ik moet nieuwe SPSS kopen, heb voorheen altijd met 24 gewerkt. Iemand die ervaring heeft met 25 en kan vertellen of het een beetje vergelijkbaar is? :slight_smile:

Hbo verpleegkunde. Is nu heel veel vraag naar en veel externa vacatures!

Bij de inleiding is het handig om je voor te stellen dat je het aan een bekende zou moeten uitleggen. Zo vind je sneller een ingangetje en kun je beginnen met typen!

Wat betreft de conclusie: kijk eens bij de ‘reverse outlining’ techniek. Ik heb nu even geen tijd om het uit te leggen omdat ik op m’n werk ben, maar die techniek kan je helpen een overzicht te krijgen van wat je allemaal geschreven hebt. Dan kun je de meest relevante punten voor de conclusie eruit halen en het mooi omlijsten met eventuele andere genoemde zaken die je nog even wilt herhalen. Het fijne is dat je op die manier ook problematische stukken signaleert (bijv een alinea die niet logisch geordend is).

Succes!

1 like

Bedank voor de tips! Ik ga die techniek opzoeken!

1 like

Nog exact 4 weken tot m’n eerste examen (en 5 tot m’n laatste :sweat_smile:) en ik loop 1 dag achter op planning, maar heb al wel redelijk goed m’n ritme kunnen houden. Ik ben meestal extreem slecht in planningen volgen (en belachelijk slecht als het gaat om ritme), dus dit is wel echt goed, maar ik kan er precies niet echt trots of blij om zijn? Ik voel me al best wel gestrest (het wordt ook nog echt wel bikkelen), dus misschien komt het daardoor. Ik probeer nu wel bewust iedere avond een ontspanmomentje te hebben, al voel ik me nu al bijna een alcoholicus worden, omdat dat meestal alcohol en Netflix is :stuck_out_tongue:.

Weet iemand misschien wat exact de nominale studieduur is van een éénjarige master? Ik lees online dat de “nominale studieduur” de tijd is die voor een opleiding staat. Bedoelen ze daar dan mee tot de zomervakantie of pas als het nieuwe academisch jaar begint?

Niet helemaal hetzelfde, maar ik blijf voor mijn bachelor in principe ingeschreven tot 31 augustus 2019 terwijl ik eind juni klaar ben. Neem aan dat voor een 1-jarige master hetzelfde geldt en nominaal dus de duur van een academisch jaar is (september tot augustus)! (Eerder uitschrijven is wel mogelijk als je al je resultaten binnen hebt voor 31 augustus maar is niet noodzakelijk zover ik weet.)

1 like

Ik ben over 1,5e maand afgestudeerd, maar ik zit er even helemaal doorheen. Hoef niet eens veel te doen maar kan me er niet toe zetten en zie allemaal beren op de weg. En dat terwijl ik vandaag echt productief MOET zijn.

1 like

Maak een lijstje van dingen die je moet doen en plan ze in! Deel het op in kleine stukjes en elke kleine taak die je hebt gedaan is er weer één! Niet alles hoeft vandaag af. Je bent al tot hier in je studie gekomen dus je kan het sowieso. Succes :kissing_heart:

1 like

Aah herkenbaar. Ik zat een halfjaar geleden nog in hetzelfde schuitje. Bedenk je dat je dit al zóóóó lang voor je uitschuift en dit er niet beter van wordt. Elke regel die je vandaag typt hoef je later niet meer te doen. Ook al is het er maar één.

@tukker dat klinkt heel spannend! Kun je niet bellen? Dan hoef je niet te wachten op antwoord. Of heb je ondertussen al iets gehoord?


Oke als ik vandaag 800 woorden schrijf zit ik op de helft van mijn allerlaatste essay (deadline 3 juni). Moet wel kunnen toch…

Ik zit ook bij de Rabobank en heb het al wel binnen.

1 like