Studietopic

Ik zou je echt heel erg dankbaar zijn en je allesbehalve een kritisch kutwijf vinden! Maar misschien is dat omdat ik mezelf erin herken :sweat_smile:

Vanochtend moest ik me inschrijven voor vakken voor komend studiejaar. Wat een hel was dat. Het is mijn afstudeerjaar en alle vakken staan in het teken van afstuderen, dus goede keuzevakken zijn essentieel. Ik heb geluk gehad want ik ben een van de lucky few die dus alles wat ze wilde heeft kunnen krijgen.

Ik was ook serieus klaar om over lijken te gaan :see_no_evil: Ik moest en zou die vakken krijgen. Er was iets mis met het vak dat ik per se wilde (waar ook maar 8 plekken voor iets van 150-200 mensen voor waren) en ik heb via via een nummer van de docent die dat geeft geregeld en haar gebeld. Het bleek haar privénummer te zijn en ze was echt kwaad dat ik dat nummer gebruikte. Ik wist absoluut niet dat het haar privénummer was en degene die me het nummer gegeven heeft ook niet. Maar ik heb het daardoor wel geregeld en ik heb me netjes kunnen inschrijven voor dat vak. Op dat moment had ik alleen dat ene doel voor ogen haha, veranderde echt in een monster.:flushed:
(Heb later nog even een excusesmailtje gestuurd)

1 like

Is er hier iemand die aan de UGent studeert? Ik wil graag een artikel lezen voor mijn scriptie, maar die is enkel toegankelijk voor UGent studenten…

Ik heb een paar weken geleden feedback op de conceptversie van mijn scriptie gekregen. Tegen mijn begeleider heb ik gezegd dat ik er druk mee bezig ben, maar eigenlijk heb ik er nog niks mee gedaan. Volgende week is de definitieve deadline. Ik heb vandaag eigenlijk iets gedaan; de taalfouten die mijn begeleider had verbetert verwerkt. De inhoudelijke punten komen volgende keer wel

2 likes

Ik wil wel helpen als het nog nodig is :slight_smile:

Ik heb niks in dit topic te zoeken, maar ik moet echt even laten weten hoe lief jouw avatar is. :heart: Zag hem terwijl ik door het forum aan het scrollen was haha.

1 like

Net het cijfer van mijn laatste tentamen ooit gehad en gewoon gehaald. Nooit meer stress. Nooit meer dagen dag en nacht achter elkaar studeren :partying_face:

12 likes

Misschien iets bakken of een nieuw recept uitproberen. Aan een diy-project beginnen.

1 like

Heeft iemand verstand van entropy? Of veel met formules o.i.d. gedaan tijdens haar studie?

Ik moet dus nu de entropy uitrekenen van iets. Ik begrijp de formule enzo wel maar ik snap gewoon echt niet hoe je dit op je rekenmachine moet intoetsen. Wat ik ook probeer, hoe ik de haakjes ook zet, ik kom op een ander antwoord uit dan de voorbeelden. Kan iemand me helpen? Ik heb gewoon een niet grafische casio, wel met log functie.

image

Hebben jullie tips voor afspeellijsten op spotify voor tijdens het studeren? Ik zoek iets chills, klassiek is ook wel fijn maar het moet niet te snel gaan/druk zijn want daar raak ik onbewust van in de stress merk ik haha

Je kan kijken of je een lijst kan vinden met gamemuziek (of evt filmmuziek). Dat is gemaakt zodat je je beter kunt concentreren.

1 like

Lofi study beats is een hele bekende. Of Peaceful Piano

1 like

Dit is met het binaire logaritme (grondtal 2) en geen Briggs logaritme (grondtal 10), dat door rekenmachines gebruikt wordt. Je moet dit dus eerst omzetten.

Je moet de log in je formule dus omzetten naar log(Pi)/log(2) en het zo in je rekenmachine ingeven.

Denk ik, haha. Maar het klinkt alsof je hier niet echt een achtergrond in hebt? Je mag me gerust de voorbeelden doorsturen, als je het hiermee nog steeds niet vindt, dan zoek ik eens. Ik weet ook niet of ik het hiermee duidelijk genoeg heb uitgelegd.

1 like

Ik moet volgende week mijn portfolio over mezelf en mijn ontwikkeling van het afgelopen jaar op een creatieve manier presenteren. Dit mag niet met een pp of prezi. Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Heb de vorige keer een schilderij gemaakt over mezelf (welkom op het hbo) maar ben nu echt inspiratieloos

Puzzel dat de stukjes in elkaar valllen?
Een vaas en dan met verschillende lossen bloemen die allemaal iets symboliseren?
Een ketting met verschillende schakels? Net zoals een burgemeester
Stopmotion filmpje?
Een Instagram met foto’s die elk voor 1 ding staan? Of die instant foto’s? Polaroids?
Een a2tje met

of een pie chart?

Een alternatieve schijf van vijf?

Een grote infographic?

Een waslijn met dingen die je daar aan hangt?

1 like

Iemand van ons was ooit naakt in een bak verf gaan zitten
Kan je een video maken ofzo?

1 like

YOU ARE AMAZING :heart::heart::heart:

Hahahaha shit ik heb geen bad. Anders had ik dit gedaan.

Kun je iets van je hobby of iets dat je interesseert o.i.d. als uitgangspunt nemen? Ik heb in mijn eerste jaar een boekenkast (oké een kleine kallax) vol nepboeken meegenomen. Voor elk onderdeel pakte ik een nieuw boek uit de kast. In dat boek had ik dan iets geplakt over dat onderdeel.

En dit jaar wil ik graag een soort maquette van een versimpeld utopia maken

1 like

Nou, ik heb de knoop doorgehakt en besloten voor de herkansing te gaan wat betreft het afstuderen. Voelt als een opluchting na weken piekeren! Only down side: ik ben dan pas eind oktober klaar in plaats van juli…

2 likes

Nog bedankt voor je antwoord! Na heel lang prutsen is het me gelukt!

Log 2 0,5 moest inderdaad ingevoerd worden als log0,5/log2.

1 like