Studietopic

Ik moet mijn scriptie morgen inleveren en ik ben hem nu nog een keer aan het doorlezen. Ik vind het zelf echt een leuk en interessant stuk geworden. Ik hoop echt dat mijn begeleider dat ook vindt. Ik heb alle cijfers van de tentamens terug en ik hoef nu alleen nog een 8 te halen voor mijn scriptie om cum laude te slagen. Ik hoop het zo!

6 likes

Ik moet nog een groepsopdracht voor maandag maken. En 1 meisje uit het groepje doet gewoon niks, kan nooit afspreken, maak niks. Pff om gek van te worden.

Ah dat is zo jammer dat het met 1 lager cijfer meteen niet meer kan. De eisen voor bij de master zijn ook wel erg moeilijk. Een 8,5 is echt heel hoog.

Heel lief dat je wil helpen! Heb je een paar dagen geleden een DM gestuurd, is die aangekomen? (ben een beejte een noob wat betreft FF)

1 like

Ik ben bezig met afstuderen (geen scriptie meer gelukkig) en ik ben donderdag klaar maar de laatste loodjes wegen echt het zwaarst, jezus. Kan mezelf zo moeilijk motiveren dus vandaar dat ik me hier even meld, zit iemand in een soortgelijke positie nu? Misschien kunnen we elkaar motiveren!

Ik krijg net een van de 2 laatste cijfers van mā€™n master binnen en het is een 7. Ben echt teleurgesteld erover want ik had hier juist een goed gevoel overā€¦ Nu zal mā€™n eindgemiddelde waarschijnlijk een 7,9 gaan worden, terwijl ik met een 8 cum laude afgestudeerd ben.

Zou ik de professor van die 7 kunnen mailen om in gesprek te gaan erover? Ik zou het echt heeeeeel zuur vinden als ik om 0,1 punt niet cum laude afstudeer :pensive:

1 like

Wat heb je nodig om wel een 8 gemiddeld te staan? Mocht het nou max .3 schelen (dus 7.3), dan zou je het misschien nog kunnen proberen door je opdracht/toets in te zien en te kijken of je punten mist. Maar als het nou 1.0 scheelt, dan denk ik dat de kans klein is. Maar aan de andere kant, je hebt niks te verliezen :"P

1 like

Ik weet niet precies wat ik heb gehaald. Ik had voor dit vak al voor 35% een 7,8 en als ik ga rekenen heb ik voor die overige 65% nu een 6,5 gehaald denk ikā€¦ het gaat om een essay, dus sowieso al wel natte vinger werk. Als ik een 7 zou halen voor die 65% kom ik op een 7,3 uit en dat wordt afgerond naar een 7,5 en dan is er niks meer aan de hand :pensive:

Ik ga ā€˜m wel gewoon mailen, niet geschoten is altijd mis inderdaad!

Ik wacht dus trouwens nog op een ander vak waar ik voor 40% een 8 heb, maar ik had juist verwacht dat ik voor dat andere vak hoog zou scoren dus nu durf ik hier al helemaal niet meer op te hopen. Als ik nu nog een keer een 7 haal is het voorbij en heb ik dus die 7,9 gemiddeld. Met een 7,5 is er niks aan de hand. Word echt gek dat het zo lang nu zo spannend blijft.

Zeker proberen! Met essays kan je je cijfer soms wel omhoog praten, dus vooral die kans grijpen.
Ik ken iemand die na twee keer mailen over een cijfer dat niet omhoog kon mailde dat hij zijn cum laude zou verliezen en toen toch een hoger cijfer kreeg. Maar dat zal wel aan de docent liggen of hij daar gevoelig voor is.
Ik hoop dat het lukt ook met je andere cijfer! Als je zo dichtbij bent zou het zo fijn zijn als het lukt!

1 like

Ja, ik vind het lastig om die docent in te schatten maar dit verhaal geeft weer een beetje hoop. Zit nu te twijfelen of ik eerst dat andere cijfer moet afwachten (want als dat een 7,5 is dan is er niks aan de hand) of gewoon meteen maar moet mailen?

Argh, verliest wel een beetje zā€™n glans op deze manier.

Tenzij je nog maar een dag hoeft te wachten op dat andere cijfer, kan je best meteen mailen toch? Een betoog waarom je een hoger cijfer verdient komt toch sterker over als je die zo snel mogelijk verstuurd. Het kan in ieder geval geen kwaad. Als je een hoger cijfer krijgt is het hoe dan ook fijn.

1 like

Verzonden, nu afwachten :grimacing:

5 likes

Ugh, die prof van mā€™n 7 had gisteren teruggemaild dat hij onderweg naar de USA is en hij mijn feedback wel wilde mailen maar een afspraak op korte termijn er niet in zit. Ondertussen heb ik mā€™n andere cijfer nog steeds niet en blijkt die vrouw ook in het buitenland te zitten dus gaat nog wel een week durenā€¦

Zit eraan te denken om een docent van het afgelopen semester te mailen om de situatie uit te leggen en te vragen of ik iets extra kan doen. Zijn vak sluit dan bij het onderwerp van mijn scriptie, maar ik durf niet zo goed. Wat zouden jullie doen, afwachten op dat laatste cijfer of gewoon voor de zekerheid die andere docent mailen?

Zijn er hier mensen met verstand van studieleningen via DUO?

Lang verhaal

Ik heb door omstandigheden heel lang, 7,5 jaar, over mijn HBO bachelor gedaan. Ik heb af en aan geleend, maar veruit het grootste gedeelte wel. Ik wil in September een 1-jarige master gaan doen. Ik twijfel nu heel erg of ik nog recht heb op een lening dat jaar.
Ik kan niet heel duidelijk terugvinden wanneer ik precies ben begonnen met lenen. Ik heb hem ook tussendoor een aantal keren uitgezet. Wel heb ik door ziekte een jaar extra studiefinanciering en reisproduct gekregen. Betekent dit dat ik ook een jaar langer zou kunnen lenen?

Hier staat dat je dus blijkbaar 7 jaar mag lenen bij een hbo bachelor --> wo master
https://duo.nl/particulier/opleiding-stoppen-of-wijzigen/een-master-gaan-doen.jsp

En hier staat dat je ook maar 7 jaar mag lenen bij alleen een hbo bachelor
https://duo.nl/particulier/studiefinanciering/hoelang-recht.jsp

Waarom zoek ik dit nu pas uit :disappointed_relieved: Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Ik geloof dat je 7 jaar recht hebt op een lening, ongeacht of je daar ook al die tijd gebruik van hebt gemaakt. Die 7 jaar zijn aan het begin van je studie ingegaan, dus hoe ik het lees zou je geen recht meer hebben op een lening maar ik zou vooral even bellen naar DUO!

1 like

Ja same, moet nog twee weken. 11 en 12 juni heb ik een toetsen, daarna klaar. Zit er echt doorheen. :sweat:

Standaard deviatie is de stand error (std. error). Of was dat je vraag niet ;P?

Heeft iemand ervaring met een hbo master en eventueel in het buitenland? Ben een beetje aan het orienteren maar zie door de bomen het bos niet meer (zoals welke master mag je doen met een uni of applied sciences diploma?)

Ik had ook een jaar extra stufi en had dus ook een jaar extra lang recht op lenen, maar je hebt wel maar een x aantal jaar recht op lenen en of je het dan tussendoor uit zet maakt niet uit. Het beste kun je ze gewoon bellen want dan zien ze meteen je persoonlijke situatie.

Heb ik vanochtend gedaan, had inderdaad ook recht op een jaar extra, wat betekent dat ik nu nog vier maanden mag lenen. Thanks! :slight_smile:

1 like