Studietopic

Ik heb het andere cijfer deze week gekregen en het was veel hoger dan ik verwacht had. Dus ik ben alsnog cum laude afgestudeerd nu! Lief dat je nog reageert :slight_smile:

9 likes

Wat goed! Gefeliciteerd!

Lief dat je het vraagt!

Zit er momenteel wel echt doorheen. Mn concentratie en motivatie zijn ver te zoeken. Ik moet nog 1 week vol studeren maar ik weet gewoon niet of het lukt want moet echt nog honderden pagina’s stof doornemen en zien te begrijpen. Pfff waarom wilde ik dit ook al weer? :disappointed_relieved:

Fijn dat je presentatie goed ging! Heel veel succes met je tentamen vandaag!!

Gefeliciteerd! Echt superknap!

@Branko @anon95960165 Heel veel succes nog! :muscle:t2:

Had vanochtend mijn assessment (van de afgelopen twee jaar) en ik heb een 8,6 gehaald? Ik ben zo blij :sob: Had wel echt geluk met mijn assessoren, maar gezien alle shit waar ik een tijdje terug doorheen ben gegaan vond ik dat ik dat geluk ook wel verdiend had.

11 likes

Doet of heeft er iemand een kopopleiding gedaan?
Ik kwam het toevallig tegen en op het eerste oog spreekt het mij erg aan.
Volgens mij wordt er dan eigenlijk vier jaar in één jaar gepropt: is dat zwaar of is het te doen? Sowieso zijn alle meningen over kopopleidingen welkom :slight_smile:

Volgens mij is dat inderdaad zo wat je zegt. :expressionless: Maar ik zou voor de zekerheid toch even DUO bellen. (Nu, dan is het nog rustig aan de lijn.) Dan weet je zo hoeveel maanden je precies nog mag lenen!

1 like

Waar kun je dat zien hoelang je nog kunt lenen? Ik kon het zelf niet vinden.

Nee maar dat geldt gewoon als hbo bachelor - wo master toch? Ik weet wel vrij zeker dat je tijdens je premaster nergens recht op hebt omdat je dan niet officieel staat ingeschreven als student bij een universiteit. Maar misschien zijn hier uitzonderingen in.

Als je inlogt op duo bij mijn producten > studiefinanciering kun je een maand aanklikken en dan staat er bij resterende studiefinanciering hoe lang je vanaf dan nog mag lenen. Het is het handigst als je je evt nieuwe opleiding(en) dan ook toevoegt aan je opleidingen in duo, zodat dit opnieuw berekend kan worden.

Ik ben erachter gekomen dat ik na 2x een BA van 3 jaar nog maar 1 jaar mag lenen omdat ik geen ‘normale’ master van 2 jaar maar een duale van 2 jaar ga doen, dus daar zitten ook allemaal uitzonderingen bij :pensive:

1 like

Nee heb je niet. Je houdt gewoon over wat je van het HBO over hebt, 7 jaar recht op lening in totaal.

1 like

Als het goed is heb je 7 jaar recht op lenen, en mag je er 10 jaar over doen om dit te gebruiken. Dus als je na 4 jaar lenen het een jaar stop zet, heb je daarna gewoon nog 3 jaar. Zolang je in dat jaar ook echt niks geleend hebt dan hè, ook geen nullening voor ov ofzo.
Maar ik zit nog in die oude regeling geloof ik, weet niet 100% zeker of dit nu voor iedereen zo is. Ik kan iig nog lenen als ik zou willen, en heb langer dan 7 jaar geleden voor het eerst stufi gekregen.
Een premaster telt meestal niet mee als reden voor extra lenen geloof ik.

1 like

Ja volgens mij tellen de jaren waarin je ov hebt ontvangen ook mee als leenjaren. Ik heb dit vorig jaar allemaal uitgezocht omdat ik toen ben geswitcht van studie. Het is best ingewikkeld allemaal. Maar ik kom dus 1 jaar tekort waarin ik niet kan lenen dus ik ben benieuwd hoe ik dat overleef

1 like

Ik heb vorig jaar wel een halfjaar niks geleend. Had ook m’n ov gepauzeerd enzo. Want dan spaar je dus wel extra tijd.

Denk ook dat je rooster nog niet rond is hoor. Het is juli. Relax!

1 like

Ja ik ken je intussen wel goed genoeg en ik weet dat je daarom kan stressen. Maar het komt goed!!

1 like

Ik kom even het studie-topic uppen voor iedereen die daar niet op zit te wachten!

Ik begin nu ongeveer met het schrijven van m’n scriptie, en ik heb eerder een boekje geleend met wat schrijfhulp voor academisch Engels (gewoon om soms even wat regels op te komen zoeken en wat voorbeeldzinnen). Ik weet alleen niet meer welke dat was en ik wil er eigenlijk wel gewoon eentje aanschaffen, heeft iemand tips voor zoiets van een boekje wat 'ie aan zou raden?

Ik heb een vak Academic English gevolgd en daarbij werden deze boeken gebruikt:


Vond zelf die eerste het handigst omdat die focust op zinsopbouw, academisch schrijven in het algemeen, van het Nederlands naar het Engels academisch schrijven, veelgemaakte fouten, waar een wetenschappelijk Engelse tekst aan voldoet, etc.

2 likes

Thanks! Ik heb ooit deze gebruikt, trouwens, die is ook best fijn! Maar dacht misschien wel goed nu juist voor iets anders te kijken.

1 like

Hebben jullie tips om een jaar op te vullen waarin je maar 1 vak hebt? Het is misschien niet nodig maar zodra ik het weet is het te laat om dingen te regelen dus ik moet dat nu alvast doen.

*Super bedankt allemaal!

Klinkt allemaal goed eigenlijk! Als je fulltime zou gaan werken, is er dan een kans dat je na je studie een baan aangeboden krijgt daar? Dan is dat misschien wel chill.
Zijn er nog vakken die je kan kiezen van een veld waar je niet rechtstreeks wat mee wil doen maar waar jouw achtergrond (je studeert toch rechten? :stuck_out_tongue_winking_eye:) wel van pas kan komen?

Oh en misschien een student-assistentschap?

1 like