Studietopic

Off topic geklets over studies

Haha een van mijn docenten pakte dit wel goed aan. Bij ons werd er ook niets opgenomen, maar de powerpoints kwamen wel online. Alle specifieke details die bijvoorbeeld niet in het boek stonden kwamen dan wel in het hoorcollege voorbij, maar die dia’s kregen een andere kleur en die haalde ze uit de powerpoint voor ze hem online zette. Zo was je wel verplicht om goed op te letten, anders miste je belangrijke stof voor de toets. Misschien een beetje kinderachtig, maar bij haar hoorcolleges was het altijd muisstil en dat vond ik echt fijn.

4 likes

Oh wat ik allemaal aan outfits gezien heb tijdens m’n studie… ook gewoon mensen die op een larp-weekend gingen en op vrijdag alvast hun outfit naar college aanhadden

6 likes

Jammer genoeg helpt ontgroening voor het academiejaar start niet wanneer ze lookshampoo in hun haar gekregen hebben, dit ruik je nog weken achteraf :cry:

Ik vind dat zo dom. Wat wil je daar als ontgroenend persoon ook mee bereiken? Ik ben zelf helemaal niet tegen ontgroeningen maar wel tegen alle dingen denkel als doel hebben om iemand te vernederen. Althans, ik weet niet wat voor ander doel dit zou kunnen hebben.

*Ik ben echt niet per se het braafje van de klas hoor en ik verveel me ook wel eens tijdens college, maar ik snap gewoon niet hoe je je zo kunt gedragen naar iemand die voor jou les staat te geven. Ga dan niet.

Ik ben zo blij dat mijn studie geen aanwezigheidsplicht heeft.
ik heb echt de concentratie niet om een hoorcollege te volgen.

2 likes

Dat studenten komen zolang je je les interessant genoeg maakt is wel wat kort door de bocht vind ik. Natuurlijk moet je je lessen interessant en afwisselend maken, maar je kan nu eenmaal niet alles leuk maken voor iedereen. Alle studenten hebben andere interesses dus je zult altijd vakken hebben die je niet leuk vindt of waarvan je het nut (nog) niet in ziet. En dan kan je als docent hard je best doen en het zo interessant mogelijk maken voor iedereen, maar er blijven altijd studenten die je vak niet leuk vinden of die niet willen/kunnen begrijpen waarom het wel een nuttig onderdeel is van het curriculum.

Ik ben ongeveer een maand geleden begonnen met mijn pre-master en had vandaag mijn eerste (online) toets waar ik 75% goed van moest hebben om een voldoende te halen. Guess who 72% goed had :cry::cry: Echt een goed begin dit…not

Maar ja dan komen ze niet en dan halen ze het niet. Jammer voor ze toch? (Of ze halen het op eigen kracht, ook goed.)

@Jauregui
Ik denk dat als je van te voren contact opneemt met de opleiding er heel veel mogelijk is. Iemand die ik ken heeft daar ook last van en die mocht bijv. de studie in deeltijd volgen terwijl de studie eigenlijk officieel niet in deeltijd werd gegeven en had geen aanwezigheidsplicht. (Dat was trouwens de F.o.n.tys in T.il.b.urg maar ik weet dat ze bijna overal soepeler zijn als je van te voren zelf contact opneemt.)

1 like

Super lief! Maar baal er wel van, want het is echt een klein verschil.

Nog even over de discussie over kleding van studenten/docenten, en of dat respectloos zou zijn naar docenten:

:biggrin:

7 likes

Haha! Nou bij ons geven ze er wel echt om hoor. De docenten zijn ook altijd in pak.

Wat geniaal trouwens die stokjes. Dan worden je vingers niet oranje.

4 likes

Ik heb drie maanden geleden gesolliciteerd voor een stage die in april-mei is. Ik dacht dat het een probleem zou zijn dat ik geen master-cijfers zou hebben maar dat was het niet.

Misschien kun je een kop koffie drinken met een recruiter om dit te bespreken voor je solliciteert.

Een stage is overigens twee maanden toch? Dus als het echt je droomkantoor is en ze willen je pas in de master dan zou ik je niet laten tegenhouden door uitloop/je leeftijd. Vaak kun je ook nog de zomer na je master stage lopen overigens. Maar dat kun je ook vragen bij die kop koffie.

1 like

In dat geval zou ik veel naar kantoorbezoeken e.d. gaan. Althans bij mij organiseert de studievereniging die en dan kun je overal binnenkijken. En de Step Inhousedagen.

*veel kantoren hebben ook business courses. St.i.bb.e gaat bijv binnenkort naar Londen. Als je geen tijd hebt voor meerdere stages is dat ook een hele goede manier om een kantoor te leren kennen.

2 likes

Ik had de eerste week alweer behoefte aan vakantie. Het probleem is vooral dat er zoveel in oktober is, 2 eindtentamens én mijn scriptie. Daarnaast moet ik ook gaan oriënteren op de arbeidsmarkt, aangezien ik aan het afstuderen ben. Gelukkig ligt een vak me heel goed waardoor ik daar wat minder zorgen om hoef te maken.

1 like

Het valt mij ook zwaar! Heb de eerste deadlines gehad maar merk dat ik nog steeds moet wennen en inkomen

Ik vond het echt super zwaar maar heb ook mijn eerste cijfer al terug en dat is het wel waard.
Ik moet nog maar één jaar dus heb mezelf gewoon voorgenomen dat ik er nog een paar maanden echt voor moet gaan. Ik plan bijv. van zondagavond tot woensdagavond bewust niks in. Ik ben ook teruggegaan naar 1,5-2 dagen werken.

Ja bij ons adviseren ze om maar 12 uur werk ernaast te doen dus daar zou je dan ver boven zitten met 36 uur stage. Tijdens mijn bachelor deed ik er ook super veel naast hoor (ook een miljoen jaar over gedaan) maar voor de 7 maanden die de master duurt zet ik het allemaal even op een laag pitje.

1 like

Ohja dat is een heel ander verhaal. Volgens mij is het een soort natuurwet dat medische studenten bijna dood gaan van de werkdruk.

1 like

Wanneer ben je nu waarschijnlijk klaar? :slight_smile:

Ik vind het zo bewonderenswaardig hoe alles weet te combineren veel uren werken, nog veel studeren braaf in de bieb en ook nog aan je gezondheid werken. Ik had dat never nooit volgehouden. :stuck_out_tongue:

5 likes