Studietopic

Ja die kans is er wel maar ik weet niet of ik daar zelf zou willen werken! (Ik blijf er sowieso werken als bijbaan overigens.)

Jaa die vakken zijn er wel inderdaad.

Student-assistentschap gaat niet lukken helaas. Dat zijn bij ons alleen de super-studenten.

Thanks voor je advies! Ik snap het ook als dit jullie echt niet boeit maar ik heb echt even advies nodig van mensen die niet bevooroordeeld zijn.

Ah oke, dan zou ik vakken volgen (optie 2 of 3), je weet nooit wat je daar nog aan gaat hebben of je interesse wordt toch wel groter in dat vakgebied door die vakken.
Fulltime werken is wel chill natuurlijk maar als je niet zeker weet of je daar een fulltime baan wil dan zou ik vakken volgen nu het nog kan

1 like

Ik heb 3 gestemd omdat ik in zoā€™n jaar een minor Kindermishandeling heb gevolgd (Ik studeerde rechten en deze minor had vakken van psychologie, geneeskunde, pedagogiek en rechten). Vond het super leuk, even wat anders en puur iets wat je gewoon interesseert!

2 likes

Ik zou vakken gaan volgen die je leuk vindt. Dan kan je kennis ook weer verdiepen of verbreden!

1 like

Hmm ik denk dat je voor jezelf moet bedenken of je zin hebt in het volgen van vakken en het leren voor tentamens. Gaat het je redelijk gemakkelijk af, dat studeren? Dan zou ik gewoon proberen voor die tweede bachelor te gaan. Maar als je van jezelf weet dat je leren voor tentamens een blok aan je been is, dan zou ik gaan voor fulltime werken of voor een paar vakken die je leuk lijken (ipv die zes die je zou moeten volgen voor die tweede bachelor).

(Ik heb nu gestemd wat ik in jouw positie zou doen. Ik vond vakken volgen en leren voor tentamens nooit zo erg en veel werk, dus ik zou zelf voor die tweede bachelor gaan).

1 like

Ik heb in ieder geval al Ć©Ć©n stage maar het voordeel van langer studeren is wel dat ik inderdaad nog ruimte zou hebben om ook op andere plekken te kijken.

Super bedankt allemaal. Het geeft toch wel meer rust om een plan b-z te hebben nu.

2 likes

Ik zie je bericht van twee weken geleden en wilde nog een website delen waar ik regelmatig veel aan heb gehad: http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/
Hier vind je allerlei voorbeeld zinsconstructies., Zowel voor general language functions (kader links op de homepage) als voor specifieke stukken van een wetenschappelijk onderzoeksartikel (knoppen bovenaan de homepage). Het heeft mij veel geholpen als ik vastliep in het schrijven.

Deze website was trouwens ooit een tip van Meneer Mike Hannay, de auteur van dat eerste boek van de lijst van @sofetch. Ik heb dat vak ook gevolgd, top vak en top boekje van hem ja!

4 likes

Deze website heb ik ook gebruikt en het is zoā€™n aanrader!

Ik liep vaak vast met de structuur van mijn scriptie, maar dan pakte ik de voorbeeldzinnen en maakte ik daar een lopende alinea van. Vervolgens was het alleen een kwestie van mijn informatie invullen in de zinnen.

1 like

Is er hier iemand die ervaring heeft met weer opnieuw fulltime gaan studeren na een tijdje werken?

Ik ben dus aan het kijken of ik dit weer wil gaan doen (wel pas vanaf sept 2020 dan). Het zou gaan om 2 jaar fulltime en moet dan wettelijk collegegeld betalen. Dat heb ik al gecheckt en ben ook toelaatbaar, heb ik al nagevraagd.
Ik vraag me dus een beetje af hoe ik het moet gaan doen en in hoeverre ik ernaast kan blijven werken (of ja ik moet sowieso een andere baan dan zoeken dan ik nu heb). Ik zal wel moeten trouwens, want ik heb niet bepaald veel spaargeld. Heeft iemand tips/ervaringen/dingen om op te letten? Geeeen idee ook hoe ik het qua huisvesting ga doen, zit op zich nog op een veredelde studentenkamer, maar kan hier niet oneindig blijven (ben helaas te oud voor studentenhuisvesting etc)ā€¦

Ligt volgens mij vooral aan je studie en hoeveel contacturen je hebt. Bij de ene zit je van 9 tot 5 op de uni elke dag en de andere heb je 2 uur per dag college 4 dagen in de week. Dan is het vooral veel thuisstudie maar dan is een parttime baan wel te combineren. Alleen is het lastig dat de dagen waarop je college hebt dan nog wel eens kunnen veranderen en dus flexibel werk moet.

Ik volg naast mijn fulltime studie een stage, heb een bijbaan en doe vrijwilligerswerk. Het valt te combineren. Blijft alleen niet veel tijd over :stuck_out_tongue:

1 like

Ja dat flexibele lijkt me lastig eraan. Ik heb destijds tijdens mijn eerdere studie eigenlijk nauwelijks gewerkt (had ervoor fulltime gewerkt dus kon daarop teren) en tijdens mijn master op gegeven moment een dag in de week, maar dat was alles.
Tijdens stage wordt het helemaal ingewikkeld en weet nu al dat dat iets onbetaalds gaat worden haha.

Het probleem is denk ik dat ik gewend ben studeren tot het laatste moment uit te stellen (omdat ik weet dat ik het snel oppik) en dan natuurlijk helemaal in de knoei ga komen. Voorheen had ik gewoon zeeƫn van tijd dus kon ik prima uitstellen.

Ga eens kijken hoe het rooster er ongeveer uit ziet, verwacht niet heel veel contacturen. En dan eens kijken wat voor werk een beetje flexibel is en waar ze ā€˜oudereā€™ mensen ook voor willen

Ik vind het wel altijd knap hoe mensen dan zoveel tegelijk weten te doen, zoals jij dan ook. Hoe mensen dan zo efficiƫnt met hun tijd om kunnen gaan

1 like

Ik ben deze week begonnen met mijn pre-master en ik vind het nu al kut en moeilijk :sleepy::upside_down_face::upside_down_face:

1 like

Ik begin morgen met een minor en het boek dat we moeten lezen staat echt bol van de taalfouten. En het is een boek over schrijven.
Ik heb meteen een stuk minder zin in de minor :slight_smile:

Ik zou vooral voor een goede verhouding tussen werk en studie gaan en daar ook eerlijk tegen jezelf over zijn. Natuurlijk is werk belangrijk om te leven, maar als je daardoor niet genoeg kunt studeren en een jaar uitloopt dan kun je beter minder gaan werken. Of nou ja: tenzij je dat dus geen probleem vindt. Met uitloop is in principe niks mis maar meestal zit je daar zelf niet op te wachten als je na gewerkt te hebben weer gaat studeren.

Ik zou vooral niet te veel combineren ā€˜omdat anderen het ook kunnen.ā€™ Vooral doen wat bij je past.

Overigens helpt het wel om het wat drukker te hebben zodat je beter plant. Als je naast je studie werkt en nog andere dingen doet kun je niet altijd alles uitstellen tot het laatste moment.

De beste tip is natuurlijk: niet uitstellen en alles bijhouden, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

1 like

:scream:
Ik zou serieus een klacht indienen

@ (ex-) premaster studenten: was het voor jullie makkelijk of juist moeilijk om aansluiting te vinden bij medestudenten? Ik heb niet echt iemand met wie ik samen aan mijn premaster ga beginnen en zou het eigenlijk wel leuk vinden met mede premaster studenten te kunnen optrekken, maar daar zijn niet echt speciale werkgroepen voor ofzo en er worden ook geen activiteiten specifiek voor premasterstudenten georganiseerdā€¦

hoe maken jullie aantekeningen? In een notitieboek of tablet? Mocht het tablet zijn, welke app gebruik je?

Ha shit. Ik heb een android tablet (samsung tab 2). Bestaat er ook zoiets voor android?

Ah dat lijkt mij ook echt zo fijn! Maar ik doe een studie die heel veel mensen doen, dus veel werkgroepen en ik zou ook eigenlijk niet echt de premaster studenten kunnen onderscheiden van de ā€˜reguliereā€™ studenten (tenzij ik er naar zou vragen natuurlijk). Ik ga deze week beginnen dus ik wacht het maar gewoon af!

Wat fijn dat het zo goed ging bij jou! Dat geeft me in ieder geval hoop haha. Veel succes komende week!!

1 like