@Lilyofthevalley ik zat even terug te lezen, maar is het nog gelukt om een extra kans te regelen? Wel echt zuur als je daardoor niet aan je master kunt beginnen. Wij krijgen ongeacht de reden zelfs 2 extra kansen als je aan het eind van je opleiding nog vakken open hebt staan. Ik hoop voor je dat het gelukt is!
Ik heb 'm meteen gekregen toen ik me inschreef voor mân master! Was wel een master zonder toelating
Pff wat rot⊠ook geen illegale pdfâs die ergens rondzwerven?
ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje apart dat ze juist nu vragen aan studenten om zoân vak te volgen met moeilijk verkrijgbare boeken⊠het is niet alsof er verder niet dit type meer standaardboeken bestaan haha
lol
Hoe heet het boek? Ik weet wel een site waar echt veeeeel boeken opstaan maar dat mag ik hier denk niet delen. Ik kan ook in de database van de uni kijken voor je?
pm die site pls
Nee helaas sorry!
Mijn cijfers zijn nu op de universiteit lager dan op het hbo. Aan de ene kant denk ik kind zeur niet, tot nu toe haal je het allemaal. Maar aan de andere kant vind ik het jammer dat ik dan een 7 haal en geen 8 of 9. En dat terwijl ze bij ons heel streng nakijken en ik met die 7 alsnog ver boven het gemiddelde zit. Een vriendin van me die aan een andere universiteit is gaan doorstuderen zei al dat ze het idee had dat het bij ons veel strenger is en dat bij haar nu de mensen die met veel moeite een 6 of 7 haalden op het hbo, nu moeiteloos een 8 halen. Soms baal ik stiekem een beetje dat ik niet daar ben gaan doorstuderen
Ja, heb een nieuwe aanvraag ingediend en mag nu wel herkansen! Ze zijn wat soepeler ivm corona, waardoor veel mensen een extra herkansing nodig hebben.
Ik weet dat ik alleen maar post over mijn struggles met mijn opleiding, maar heeft iemand zin om privé hier over met mij te sparren? Of ik wel of niet door moet gaan.
Je mag me pbâen als je nog iemand nodig hebt!
Ik heb het al mân hele master heel zwaar, maar het bereikt nu gewoon weer een dieptepunt. Ik ben helemaal kapot, zie gewoon echt niet in hoe ik dit ooit af moet gaan ronden omdat ik het zo vreselijk vind. Vanaf september ga ik waarschijnlijk afstuderen en dat lijkt me wel een leuk project, maar tot dan moet ik eerst nog een stage af ronden en ik weet gewoon niet hoe? Ben echt kapot.
Ik ben ook naar het kijken naar een 2e master, en daar moet je allerlei toelatingsdingen voor doen, dus daar ben ik nu mee bezig, maar dat krijg ik gewoon niet voor elkaar. Terwijl ik het heel graag wil doen.
Ik weet niet zo goed waarom ik dit post maar als iemand goed advies heeft of iets anders, sta ik er voor open
Ik moet volgende week mijn bachelorproject (15 ects, 10 weken fulltime) verdedigen, wat door corona natuurlijk allemaal online moet. Ipv een live presentatie moeten we een filmpje van 8 minuten opnemen waarin je je complete project moet laten zien en verkopen. Het wordt beoordeeld door twee externe docenten die dus geen idee hebben van je onderwerp en proces, dus als je relevante dingen weglaat is het incompleet en wordt je daar weer op afgestraft. Ik weet niet wie dit heeft bedacht maar ik vind dit echt waanzin, hoe bedenken ze het dat je al dat werk in 8 schamele minuten moet samenvatten!? 10 a 15 minute was me nog wel gelukt maar 8 minuten is echt heel kort. Ik ben nu al 10x opnieuw begonnen omdat ik steeds ver over de tijd ga. Wat een verschrikking
Iemand ervaring met LOI / NTI of iets in die richting ?
Zeg ik vroeg me af hoe andere dit zouden aanpakken⊠Ik voel me namelijk zo vreselijk klote.
Door de coronatijd waren al mijn tentamens verschoven naar de zomer vakantie. Ik heb toen contact gehad met de examencommissie en gevraagd of mijn tentamens zo snel mogelijk nagekeken konden worden. Ik heb namelijk een bepaald aantal studiepunten nodig om te kunnen starten met mijn afstudeerstage of scriptie. Deze tentamenweek was cruciaal om te zien of ik met een van die 2 kan starten of juist vertraging krijg. En als ik genoeg punten zou behalen was ik natuurlijk van plan om zo snel mogelijk een plekje te gaan zoeken.
Nu is er dus bij één tentamen iets mis gegaan bij de invoering van het cijfer bij een aantal studenten⊠waaronder ik ofcourse. En nu heeft iedereen zomer vakantie Ik heb contact opgenomen met mijn slber, maar zij kon niks voor me doen. Dus ik moet wachten tot midden augustus en dan pas krijg ik mijn punt te weten, omdat de docenten dan pas weer aan het werk gaan! Ik heb een mail gestuurd naar de examencommissie, maar ook zij hebben tot 17 augustus vrij
Dus ik heb nu een enorme stressvakantie en kan veel minder goed genieten omdat ik totaal niet weet waar ik aan toe ben over een paar weken. Ik wil gewoon een stageplek zoeken maar dat mag niet want ik heb te weinig studiepunten! Het is zo fucking oneerlijk, want ik kan hier niks aan doen maar kan ook niks aan deze gebeurtenis veranderen. Ik voel me in de steek gelaten en weet niet goed hoe ik het moet oplossen (bhv wachten⊠maar het is zo oneerlijk en ik kan hierdoor misschien dan niet op de plekken waar ik heen wil bijv. stage lopen)