Studietopic

ja dat probeer ik nu. van boven naar beneden erdoorheen.
de kwaliteit is echt slecht. het is een soort CAT voor m’n master maar in het eerste jaar HBO schreef ik nog sterkere stukken dan dit.

wat jij moet doen klinkt ook als een gigantisch project. snap goed dat je dan lekker iets anders gaat doen terwijl dat je juist niet verder brengt. wanneer moet het af?

ik mis onderwijs ook echt hoor om betrokken en aangesloten te blijven. nu zitten al die strebers hele tijd in de groepschat te kwekken.
ik merk ook echt dat ik gewoon ernstig verzuurd ben wat ook niet helpt.

1 like

Ja precies ik doe ook deeltijd en werk er 4 dagen naast maar sommige mensen dus 4 uur.
Naast een voltijd studie werkte ik al (een stuk) meer dan 4 uur.
Het is ook wedstrijd natuurlijk maar ik erger me gewoon aan mensen die geen flikker te doen hebben en daar cool mee doen

Maargoed zij besteden hun 60 vrije uren per week dus aan school en ik mijn 16 uur niet dus waar klaag ik over. Ik doe het zelf weetje

1 like

Waar wil je het voor gaan gebruiken? Puur zelfstudie? Eigenlijk heeft elk vakgebied wel een eigen basisboek.

Calculus van Stewart is vrij standaard voor alle bètastudies wereldwijd en sluit goed aan op de middelbare school, dus misschien kun je daarmee beginnen.

Misschien vind je Language, Proof and Logic ook wel leuk. Is een Logicavak, wat ook door filosofiestudenten wordt gevolgd. Wordt vaak als een leuk eerstejaars vak beoordeeld.

1 like

Het is puur voor zelfstudie inderdaad. Ik merk dat ik de uitdaging mis van nieuwe moeilijkere dingen leren, dus ik wil kijken of ik dat op deze manier wel kan hebben. Dankje voor je tips! Ik heb een achtergrond in de taalwetenschap, dus de basis van logica heb ik wel gehad, misschien kan ik hiermee nog iets verder.

Ahh ja dit zijn wel echt studieboeken, dus niet zo geschikt voor de fun vrees ik… Wat misschien wel een leuke is is Het Symmetriemonster. Dat is wel een normaal leesboek, maar met een wiskundige ondertoon.

1 like

Studieboeken zijn helemaal goed hoor, daar was ik in de eerste instantie wel naar op zoek

image

Telt dit kijken als studeren?

5 likes

Pff ik twijfelde al zo erg of ik wel verder moest gaan met mijn master. Maar nu heb ik een verslag onvoldoende terug en ik weet gewoon niet of het mij wel gaat lukken om dat voldoende te maken. En ik moet nog zoveel opdrachten schrijven en inleveren. Echt wat doe ik mezelf aan. Maar ik hou helemaal niet van opgeven. Pffffff ik weet het gewoon echt niet meer.

Moet je nog veel? En zo ja, is het dan een optie om bepaalde vakken door te schuiven naar volgend jaar? Als je wil stoppen moet je stoppen maar misschien haat het beter als je het wat meer uitsmeert?

Ja ik moet nog best veel. Dit verslag dan aanpassen. En dan nog 2 grote verslagen/opdrachten. En 2 kleinere verslagen/opdrachten. Ik mag helaas niks meenemen naar volgend jaar, maar heb wel tot eind augustus. Het is een deeltijd master dus ik werk wel nog.

Edit:
En ik wil eigenlijk niet opgeven omdat ik al zo vaak mijn opleiding heb aangepast.

• 4 jaar vmbo-t (diploma)
  • 1 jaar mbo
  • 2 jaar havo (diploma)
  • 1 jaar hbo opleiding 1
  • 4 jaar hbo opleiding 2 (diploma)
  • en dan nu master

Ik moet ook nog zoveel doen voor dit semester. En dan met het mooie weer heb ik echt geen motivatie meer om het af te ronden.

Ah sorry ik dacht dat je overal (binnen bepaalde grenzen) gewoon zelf mag weten of je vakken mee neemt naar volgend jaar. Echt lastig! Heeft je werk iets met je studie te maken? In dat geval kun je misschien een collega vragen je te helpen? Of iemand van je studie die goed is? Maar als je het niet wil afmaken moet je je niet gedwongen voelen.

Helaas niet. Anders had ik dat wel kunnen doen. Ben ook pas geopereerd aan mijn pols, dus dat speelt ook mee. Nee master heeft niks te maken met mijn werk. En onze verslagen moeten altijd nagekeken worden door 2 studiegenoten en die vonden mijn verslag wel goed. Dus kan ook niet echt studiegenoten vragen.

@Lilyofthevalley ik zat even terug te lezen, maar is het nog gelukt om een extra kans te regelen? Wel echt zuur als je daardoor niet aan je master kunt beginnen. Wij krijgen ongeacht de reden zelfs 2 extra kansen als je aan het eind van je opleiding nog vakken open hebt staan. Ik hoop voor je dat het gelukt is!

Ik heb 'm meteen gekregen toen ik me inschreef voor m’n master! Was wel een master zonder toelating

1 like

Pff wat rot… ook geen illegale pdf’s die ergens rondzwerven?

ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje apart dat ze juist nu vragen aan studenten om zo’n vak te volgen met moeilijk verkrijgbare boeken… het is niet alsof er verder niet dit type meer standaardboeken bestaan haha

1 like

lol
:money_mouth_face: :money_mouth_face: :money_mouth_face: :money_mouth_face: :money_mouth_face: :money_mouth_face:

2 likes

Hoe heet het boek? Ik weet wel een site waar echt veeeeel boeken opstaan maar dat mag ik hier denk niet delen. Ik kan ook in de database van de uni kijken voor je?

pm die site pls

1 like