Ik vind het een beetje lastig om te bepalen want op mijn studie zeggen ze daar niks over. Wat want ik zou zeggen: jouw studie heeft er toch niks over te zeggen of je mag zoeken, ze hebben er alleen wat over te zeggen of je voor die stage dan uit eindelijk studiepunten krijgt/de stage meetelt voor je studie. Dus ik zou gewoon inderdaad zoeken en eerlijk zijn naar de bedrijven dat je nog niet weet voor wanneer het is. Voor mijn studie worden stages soms wel een jaar van te voren ingepland door bedrijven, dus stel dat je het aantal punten niet hebt dan mag je misschien gewoon later beginnen van het bedrijf?
*Op je andere vraag: ik zou gewoon bij het gesprek zeggen dat er door corona wat vertraging o.i.d. en dat je nog niet weet voor welke periode het is. (Dan kun je bijv. wel de twee periodes noemen: of periode x als je het vak wel hebt, of periode x als je het vak niet hebt.) Bij ons is het althans niet gebruikelijk om in je brief al aan te geven wanneer je wil komen stagelopen. Dat gaan ze pas bekijken als ze je willen aannemen.
Ik zou niet mega in detail uitweiden over de situatie en de examencommissie eigenlijk. Dat is voor hen niet echt van belang.