Studietopic

Je laatste alinea lijkt me duidelijk, als je er nu al zoveel meer energie en enthousiasme van krijgt zou ik hiervoor kiezen. Heb je het al met haar besproken? Misschien maakt het haar helemaal niet uit en anders zou ik in elk geval dit aan haar vertellen. Zij zal zelf ook weten hoe belangrijk het is blij te worden van wat je doet.

1 like

@Baron @Hermione
Bedankt voor de antwoorden!! :slight_smile: Ik denk dat ik ook wel weet wat ik moet doen, maar ik vind het gewoon nogal lastig. Ik ben soms iets te loyaal en voel me door deze situatie nogal een backstabber (terwijl dat nergens op slaat). Dus het is echt fijn om dan jullie bevestigende reacties te lezen!

Hermione we hebben het er inderdaad over gehad. Ik heb toen nog niet gezegd dat ik voor de opdracht wil gaan omdat ik er zelf nog even over na wilde denken. Maar ik denk dat ze wel door heeft dat ik dit wil. Ze is vooral bang om alleen te eindigen en de scriptie alleen te moeten doen

2 likes

Als ik kijk naar uit wat voor situatie je komt denk ik dat ze het wel zal begrijpen als je het op een soortgelijke manier aan haar uitlegt. Probeer voor jezelf vooral blij te zijn dat je toch een toffe opdracht hebt gevonden!

2 likes

@Chipss heb je het er al met haar over gehad? Ik zou in ieder geval ook kiezen voor jezelf in dit geval. Ik ben bijvoorbeeld recent uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek en de kennis die ik heb door mijn scriptieonderwerp was daar een van de redenen van. Dus als dit onderwerp je helemaal ligt, is het echt onwijs zonde om te laten lopen.

Ik kwam even naar dit topic om jullie onwijs te bedanken voor jullie opbeurende woorden en het aanbod om me te helpen een tijd geleden. Dat had ik toen echt even nodig! Ik zat er helemaal doorheen met mijn laatste opdracht. Uiteindelijk heb ik een mail naar mijn docent gestuurd dat ik zelf echt niet verder kwam en heb ik gelukkig een hele fijne mail teruggekregen met uitleg. Vandaag ga ik het inleveren :partying_face:

4 likes

Ja :slight_smile: Precies wat je zegt, het was te perfect om dit te laten schieten. Het is allemaal wel goed gekomen! Ik ben echt super blij dat ik naar jullie oa geluisterd heb :slight_smile:

Heel fijn dat bij jou ook alles is goedgekomen! :smiley: Zo’n opluchting he!

1 like

Na 6 jaar unief kom ik nog altijd 1 dag te kort om grondig voorbereid te zijn op het examen :roll_eyes: Waarom trap ik altijd in diezelfde val haha

7 likes

Haha, zo herkenbaar. Helaas. Véél succes!

2 likes

Als we ooit weer normaal les hebben, ga ik de knop om de afspeelsnelheid aan te passen zo missen, haha :joy:.

4 likes

14 likes

Hahaha, precies dit! :joy:

1 like

Ik ben dus begonnen aan een master, en er zit zoveel statistiek in en daar was ik zĂł bang voor omdat ik echt 0 wiskunde voorkennis heb en niet eens kan rekenen. Zag er echt tegen op. Heb ik dus gewoon een 7.6 gehaald voor een statistiekvak!! Maar omdat ik daar zoooveeel tijd aan had besteed was ik bang voor het andere vak, hoor ik net dat ik daar een 9.3 voor gehaald heb :pleading_face:. Dit is wel echt even wat ik nodig had. Heb nu echt het gevoel alsof ik alles aan kan haha.

25 likes

Proficiat, goed gedaan!!! Daar mag je trots op zijn hoor. Ik kan ook geen wiskunde, dus snap hoe je je voelt haha.

1 like

Ik had vandaag een eindpresentatie voor een 13 ECTS vak en het hele afgelopen half jaar heeft mijn begeleider geen enkel nuttig commentaar gegeven of iets aan begeleiding gedaan, het was alleen maar “ohja ziet er goed uit” “ja goed bezig” “ga zo door." En nu kwam hij ineens met een waterval aan kritiek en ingewikkelde vragen en dingen die ik anders had moeten doen. Hallo dat had je wel wat eerder mogen zeggen :cry:

1 like

Ugh, zo frustrerend!! Maar zal het voldoende zijn, denk je?

Ik denk het wel! Het is gewoon goed werk dus kan me niet voorstellen dat ik het hiermee niet haal. Maar baal wel een beetje hoor, het idee achter begeleiding is toch juist dat je zulke dingen tijdens je proces te horen krijgt zodat je je werk kan verbeteren, in plaats van dat je het op het einde hoort wanneer je er niks meer aan kan veranderen :unamused:

Ja, inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Als je helemaal geen deftige begeleiding hebt gehad, moet je achteraf niet komen zagen.

1 like

Vandaag alweer mijn laatste stagedag! Echt voorbij gevlogen deze 3 maanden, ookal heb ik veel thuis moeten werken. Voor het eerst heb ik een stage echt leuk gevonden en voelde ik me op mijn plek, als klap op de vuurpijl appt mijn stagedocent net dat ze mij een 8,5 heeft gegeven als eindbeoordeling. :partying_face:

Nu een weekje vrij omdat ik 1 week kerstvakantie heb doorgewerkt en daarna begint een nieuw (online) schoolsemester. Na de voorjaarsvakantie willen ze proberen ons 1x per week weer naar de hogeschool te laten komen. Daar heb ik wel echt behoefte aan, ik ben sinds 15 maart niet meer op de campus geweest.

7 likes

Uuuuuugh ook mijn irritatie. Maar vooral die paniek eromheen. Ik doe deeltijd en zit met voornamelijk mensen van 40 die al een tijdje uit de roulatie zijn. Hebben we een groepsapp:

Klasgenoot: Heeft iemand al gekeken naar artikel X?

10 anderen gelijk: X??? Wat is dat??? Waar staat dit??? KAN JE DIT NAAR MIJ MAILEN? Oh jongens wat ingewikkeld allemaal. Kan het niet vinden!!!”

3 likes

En op het mbo is dit in sommige klassen nog 3 keer zo erg. @Baron de meeste mensen lezen gewoon niks meer en laten het liever door andere mensen oplossen.

2 likes

Ooh, inderdaad! Ik studeer op afstand, dus dat is echt mijn leidraad, echt een werkdocument waar ik van start, want anders mis je dingen of blijkt dat je het vak verkeerd hebt aangepakt, omdat er andere eisen gesteld worden. En in afstandsonderwijs, moet je het zelf doen, want als je iets mist, heb je pech. Ik kan niet zonder.

Maar ik volg nu ook vakken in dagonderwijs en dan merk ik dat dat echt niet zo werkt daar :joy:. Daar komen studenten 2 dagen voor het examen nog basis-info vragen of worden er deadlines gemist of stellen ze vragen over dingen die letterlijk nét verteld werden of heel moeilijk te missen zijn als je gewoon eens de posts op het leerplatform opent :roll_eyes:.

2 likes