Ik werk 4 dagen en doe een tweede bachelor in deeltijd (1 collegedag, in de middag en avond en ik volg nog 2 avondvakken versneld) online. Ik volg zo veel mogelijk vakken omdat ik eigenlijk eind volgend jaar wel klaar wil zijn, maar dat wordt wel krap (ik wil in 2 jaar in plaats van 4 jaar afronden).
Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt wat je met de studie wilt bereiken. In jouw geval klinkt het alsof je in de toekomst nog wel eens wat anders zou willen, dus je doel is duidelijk. Zou wel heel concreet gaan uitzoeken met een studieadviseur (van de opleiding die je gaat volgen) hoe je het voor je ziet.
Ik merk zelf dat ik het aan de ene kant wel fijn vind om online colleges te volgen, maar ook dat de opleiding (docenten eigenlijk) nog moeite hebben met hoe ze die online uurtjes nuttig kunnen vullen. Het is dat ik deze opleiding echt nodig heb voor mijn werk, maar dat “romantische” idee van online lessen volgen is bij mij wel vrij snel verdwenen.
Daarnaast is mijn grootste ergernis dat de studie deeltijd is (dus veelal gericht op oudere studenten met werkervaring), maar de opdrachten en stof wel echt het niveau hebben dat bij studenten die vers van de havo afkomen past. Voel me niet echt uitgedaagd. Voordeel is dus wel dat je je opleiding bijna altijd zelf kan inrichten, dus dan kan je je studielast wat meer of minder maken.