Studietopic

Ah zo irritant! Ik haat het ook als mensen mij gaan appen om te vragen of ze zich moeten aanmelden voor een vak (wanneer moet het, welke vakken, zijn dit alle vakken???).
Kijk gewoon op de fucking website!! Je bent bezig met je master en je hebt je je hele bachelor ook voor vakken aan moeten melden (aan dezelfde uni nog wel), op de website staat precies wat je moet doen. Ugh

Nu reageer ik soms met ‘staat volgens mij op de website’ in plaats van het antwoord geven, doe zelf maar een klein beetje moeite.
Natuurlijk anders als je het er al met iemand over hebt en die wil alleen even dubbelchecken ofzo.

5 likes

Ik doe een mbo studie via derde leerweg. Ik kan dus helemaal geen ov of reisvergoeding krijgen naar stage toe :(?

Vraagje, hopelijk kan iemand 'm beantwoorden.
Voor mn thesis onderzoek ik of een online onderzoek even betrouwbaar is dan een bepaald face-to-face onderzoek bij een patient. De patient wordt twee keer onderzocht door twee verschillende zorgprofessionals (dus 1 face to face onderzoek en 1 keer online onderzoek) en uiteindelijk wil ik exact levels of agreement en de weighted kappa bepalen over de onderzoeksuitkomensten (zeg maar diagnose). De test is in principe hetzelfde ( de patient moet hetzelfde doen) alleen de manier waarop de test wordt afgenomen zeg maar is anders (face-to-face versus voor de camera)
Hoe noem ik dit?? Het natuurlijk een vergelijkend onderzoek, maar het gaat ook over betrouwbaarheid.
Ik kan dit echter geen interraterbetrouwbaarheid noemen, want de manier van testen is natuurlijk niet exact hetzelfde. Intra kan ook niet, want twee verschillende assessoren.
Kan ik als uitkomst ook gewoon “reliability” zeggen en dat dit beoordeeld wordt door het berekenen van de exact levels of agreement en weighted kappa? Of mag ik in deze situatie deze twee uitkomstmaten niet gebruiken? Hopelijk heeft iemand een goeie tip, loop echt helemaal vast…

Pff ik heb nu 2x een online presentatie moeten houden, en allebei ging zo slecht. Ik hou sowieso al niet zo van presenteren maar online klap ik echt helemaal dicht. Vooral op het eind bij de verdediging weet ik gewoon niks meer. Vandaag weer 1 verpest, volgende week hopelijk de laatste en hoop dat die beter gaat. Meer mensen die hier moeite mee hebben of die tips hebben?

Vervelend, ik heb hier ook wel eens last van. Ben normaal heel goed in presenteren maar ik vind het online ook moeilijk. Heb je een tweede beeldscherm voor bij je laptop? Ik vind dat altijd wel prettig, en dan met de presenteermodus van PowerPoint. Je kan dan de presentatie op je grote scherm afspelen en dat scherm delen via zoom. Op je laptopscherm kan je speakernotes bekijken en telt er een klokje zodat je ziet hoe lang je al bezig bent. Die speakernotes zitten schuin onder je webcam dus als je daar naar kijkt lijkt het ook gewoon alsof je in de camera kijkt (dat verschil ziet toch niemand op zo’n klein schermpje). Je ziet op dat scherm ook wat de volgende dia is zodat je daar alvast op kan voorbereiden / inspelen.

image

Dit is dan wat jij ziet en op het andere scherm staat gewoon de presentatie!

2 likes

Bedankt voor je reactie! Het zijn echt live presentaties. Ik had het wel getimed en geoefend maar ik denk niet lang genoeg. Ik ga je tip over de kleding meenemen voor de volgende keer, misschien dat het idd helpt.

1 like

Bedankt, ik ga hiernaar kijken! Ik heb wel een 2e scherm maar deze niet gebruikt tijdens de presentatie, ik ga kijken of ik dit de volgende keer wel kan doen

1 like

Nou, de voorbereidingen voor de start van mijn pre-master zijn klaar. Toch wel spannend…
Vind het ook wel spannend omdat ik met overwegend mannen ga studeren, wil niet ondergesneeuwd raken.

@Luzarl ik likete je bericht omdat ik het als een positief iets opvatte, maar nu twijfelde ik aan deze invulling. In ieder geval, veel succes morgen!

1 like

Ik heb een nieuwe baan waarbij ik een master moet gaan halen. Vroeger dacht ik oh dat doe ik wel en dat kan ik wel. Maar ben pas aan een interne cursus begonnen en ik heb niet eens meer de focus om een verslag te schrijven? Dus old school in de 4 uur die ik ermee bezig was de opmaak gemaakt.

Dus zit nu in de stress en denk ik erover om voor een makkelijkere master te gaan ipv die ik eigenlijk wilde doen. Iemand die mij moed in kan praten? Ben nu 5,5 jaar aan het werk.

Vind het wel super leuk dat ik allemaal schoolspullen kan kopen. Vandaag alweer veel te veel uitgegeven aan fijn gelinieerd papier en een tijd terug al een voorraad aan verschillende fijne pennen verzameld.

Ik had langere tijd gewerkt en kon 2,5+ jaar helemaal niks meer en ben toen begonnen aan een master. Écht het is een kwestie van wennen en weer in het ritme komen. Op den duur ben je weer een geoliede machine. Als studeren je eerder ook goed afging zou ik niet direct kiezen voor een makkelijkere optie.

1 like

Wat goed! Keep up the spirit :blush:

Ik heb het tegenovergestelde, het is me het afgelopen jaar altijd gelukt om netjes achter mijn bureau te gaan zitten voor colleges maar heb net besloten dat ik morgen vanuit bed college ga volgen. Kan het echt niet opbrengen. :’) Misschien kan ik het wel op de tv streamen, dat zou chill zijn.

Heel herkenbaar! Ik had afgelopen semester een héél zwaar rooster (7 vakken + hele masterscriptie in die 3 maanden geschreven), dit semester is een stuk rustiger dus heb er gelijk weer zin in (4 vakken + masterscriptie voor een andere master). Hopelijk kan ik de stof dit semester wel goed bijhouden, ook al roep ik dit al 6 jaar haha :sweat_smile:

1 like

Even hier opschrijven als belofte aan mezelf: ik beloof plechtig om NIET in de allerlaatste week/laatste dagen aan portfolio’s en verslagen te beginnen dit semester.

Serieus ben ik mijn hele school-/studiecarrière, dus sinds m’n twaalfde, altijd alles aan het uitstellen tot het laatste moment. Iedere keer lukt het dan toch weer, dus daarom heb ik er nog nooit echt wat aan veranderd denk ik. Maar ik wil het wel veranderen haha.

Nota bene doe ik nu de docentenmaster en vertel ik mijn leerlingen dat ze niet op het laatste moment moeten beginnen hahaha
Gelukkig weten ze niet dat hun docent geregeld tot 23:30 bezig is om de deadline van 23:59 te halen :sunglasses:

7 likes

Dit is zoooo herkenbaar!! Zeker indd omdat dat als je er altijd mee wegkomt je er toch niet zoveel van leert haha. Goed voornemen, ik doe met je mee!

1 like

Altijd fijn om hier even te spuien. Ik heb zo’n drukke periode met vakken en scriptie. Vorige week zag ik het helemaal niet meer zitten, omdat ik ook nog hoorde dat ik mijn eerste hoofdstuk over een paar weken al moet inleveren. Maar het gaat nu best oké. Wel druk, want ik moet in het weekend scriptie schrijven en in het weekend werken probeer ik altijd te vermijden. Maar ik schiet op met het schrijven en ik ben bij met alle vakken. Goed mijn planning bijhouden en het komt helemaal goed.

3 likes

@Luzarl hoe ging het bij jou vandaag? Ik had college om 8u30 maar spontaan beslist om achteraf wel de opname te bekijken, tot zo ver mijn goede voornemens :+1:

1 like

Ik haat het op het hbo dat elke poep of scheet eerst nagekeken moet zijn voordat je verder mag gaan met de volgende stap. Nu ben ik wel vooruit gaan werken want ik wil z.s.m. afstuderen maar ja dan zal je zien dat ik veel moet gaan aanpassen of alles kan wegpleuren.

Ik deed heel uiteenlopende dingen. In de zomervakanties in de fabriek, soms tijdens het jaar in een kledingwinkel, bijles geven aan jongere jaren, en nu een studiegerelateerde bijbaan

1 like

supermarkt

1 like

Eentje die aansloot bij mijn studie, soort van ondersteuning van de groepsleiders op verschillende woongroepen. Dat mocht je doen als je al stageervaring had, heel chill.

1 like