Studietopic

Bedankt, ik ga hiernaar kijken! Ik heb wel een 2e scherm maar deze niet gebruikt tijdens de presentatie, ik ga kijken of ik dit de volgende keer wel kan doen

1 like

Nou, de voorbereidingen voor de start van mijn pre-master zijn klaar. Toch wel spannend…
Vind het ook wel spannend omdat ik met overwegend mannen ga studeren, wil niet ondergesneeuwd raken.

@Luzarl ik likete je bericht omdat ik het als een positief iets opvatte, maar nu twijfelde ik aan deze invulling. In ieder geval, veel succes morgen!

1 like

Ik heb een nieuwe baan waarbij ik een master moet gaan halen. Vroeger dacht ik oh dat doe ik wel en dat kan ik wel. Maar ben pas aan een interne cursus begonnen en ik heb niet eens meer de focus om een verslag te schrijven? Dus old school in de 4 uur die ik ermee bezig was de opmaak gemaakt.

Dus zit nu in de stress en denk ik erover om voor een makkelijkere master te gaan ipv die ik eigenlijk wilde doen. Iemand die mij moed in kan praten? Ben nu 5,5 jaar aan het werk.

Vind het wel super leuk dat ik allemaal schoolspullen kan kopen. Vandaag alweer veel te veel uitgegeven aan fijn gelinieerd papier en een tijd terug al een voorraad aan verschillende fijne pennen verzameld.

Ik had langere tijd gewerkt en kon 2,5+ jaar helemaal niks meer en ben toen begonnen aan een master. Écht het is een kwestie van wennen en weer in het ritme komen. Op den duur ben je weer een geoliede machine. Als studeren je eerder ook goed afging zou ik niet direct kiezen voor een makkelijkere optie.

1 like

Wat goed! Keep up the spirit :blush:

Ik heb het tegenovergestelde, het is me het afgelopen jaar altijd gelukt om netjes achter mijn bureau te gaan zitten voor colleges maar heb net besloten dat ik morgen vanuit bed college ga volgen. Kan het echt niet opbrengen. :’) Misschien kan ik het wel op de tv streamen, dat zou chill zijn.

Heel herkenbaar! Ik had afgelopen semester een héél zwaar rooster (7 vakken + hele masterscriptie in die 3 maanden geschreven), dit semester is een stuk rustiger dus heb er gelijk weer zin in (4 vakken + masterscriptie voor een andere master). Hopelijk kan ik de stof dit semester wel goed bijhouden, ook al roep ik dit al 6 jaar haha :sweat_smile:

1 like

Even hier opschrijven als belofte aan mezelf: ik beloof plechtig om NIET in de allerlaatste week/laatste dagen aan portfolio’s en verslagen te beginnen dit semester.

Serieus ben ik mijn hele school-/studiecarrière, dus sinds m’n twaalfde, altijd alles aan het uitstellen tot het laatste moment. Iedere keer lukt het dan toch weer, dus daarom heb ik er nog nooit echt wat aan veranderd denk ik. Maar ik wil het wel veranderen haha.

Nota bene doe ik nu de docentenmaster en vertel ik mijn leerlingen dat ze niet op het laatste moment moeten beginnen hahaha
Gelukkig weten ze niet dat hun docent geregeld tot 23:30 bezig is om de deadline van 23:59 te halen :sunglasses:

7 likes

Dit is zoooo herkenbaar!! Zeker indd omdat dat als je er altijd mee wegkomt je er toch niet zoveel van leert haha. Goed voornemen, ik doe met je mee!

1 like

Altijd fijn om hier even te spuien. Ik heb zo’n drukke periode met vakken en scriptie. Vorige week zag ik het helemaal niet meer zitten, omdat ik ook nog hoorde dat ik mijn eerste hoofdstuk over een paar weken al moet inleveren. Maar het gaat nu best oké. Wel druk, want ik moet in het weekend scriptie schrijven en in het weekend werken probeer ik altijd te vermijden. Maar ik schiet op met het schrijven en ik ben bij met alle vakken. Goed mijn planning bijhouden en het komt helemaal goed.

3 likes

@Luzarl hoe ging het bij jou vandaag? Ik had college om 8u30 maar spontaan beslist om achteraf wel de opname te bekijken, tot zo ver mijn goede voornemens :+1:

1 like

Ik haat het op het hbo dat elke poep of scheet eerst nagekeken moet zijn voordat je verder mag gaan met de volgende stap. Nu ben ik wel vooruit gaan werken want ik wil z.s.m. afstuderen maar ja dan zal je zien dat ik veel moet gaan aanpassen of alles kan wegpleuren.

Kledingwinkel, bakkerij, lunchroom & tentamensurveillant

1 like

Ik deed heel uiteenlopende dingen. In de zomervakanties in de fabriek, soms tijdens het jaar in een kledingwinkel, bijles geven aan jongere jaren, en nu een studiegerelateerde bijbaan

1 like

supermarkt

1 like

Eentje die aansloot bij mijn studie, soort van ondersteuning van de groepsleiders op verschillende woongroepen. Dat mocht je doen als je al stageervaring had, heel chill.

1 like

Eerst bij een horeca uitzendbureau (waar je personeel op bruiloften en andere partijen wordt), schoonmaakster, oppas. Daarna als receptioniste, secretaresse en werkstudent bij kantoren die aansloten bij mijn studie. Soms moest ik eerst een fulltime stage lopen om voor werkstudent in aanmerking te komen maar het heeft me wel uit eindelijk mijn baan na mijn studie opgeleverd.
Ohja nu @Pax het zegt: ik heb wel lang gestudeerd en moest veel werken omdat ik op een gegeven moment niet meer kon lenen, anders had ik hier allemaal geen tijd voor gehad en waarschijnlijk het beste kunnen kiezen voor 1 stage en 1 studiegerelateerd bijbaantje.

1 like

Ik doe een lange studie dus veel bijbaantjes gehad haha:

• schoonmaken in ziekenhuizen
  • huiswerkbegeleiding/bijles/examentraining geven
  • voorlichting geven aan middelbare scholieren over studeren
  • student assistent (helpen bij werkgroepen, surveilleren bij tentamens etc)
  • onderzoeksassistent bij wetenschappelijk onderzoek
  • (dit is m’n huidige bijbaan) coördinator van een studenten flexpool in een ziekenhuis, waar ik kijk hoe studenten op verschillende baantjes kunnen worden ingezet, en ik maak roosters, doe sollicitatiegesprekken etc.

Wat ik zou afraden is horeca, omdat je vaak tot laat moet werken en dat vond ik lastig icm studie. Leukste is studiegerelateerd en als je bijv lid bent van een studievereniging is dat ook wel te vinden naar mijn ervaring + vragen aan studiegenoten of zij zoiets doen en of jij dat ook kan doen.

1 like

Retail toen ik 17 en 18 was Verder voornamelijk in online marketing en ICT. Dat was niet in het verlengde van mijn studie maar meer van mijn hobby’s.

En sommige banen heb ik gekregen door open sollicitaties of door op startersbanen te reageren en dan was er wel iets te regelen (bijv. iets soepeler qua uren verdeeld over de week).

1 like

Sowieso dagelijks meedoen aan https://www.beterspellen.nl/website/index.php
Zijn er bepaalde dingen die je extra lastig vind (ik ben docent Nederlands)? Zo ja, dan kan ik wel nog kijken of ik geschikt materiaal kan sturen.

1 like

https://www.cambiumned.nl/ wordt ook best vaak gebruikt.

1 like