Succesful adulting

Zojuist alle kerstversiering opgeruimd en alle lege waxinelichtjes vervangen door volle. Ik heb zo’n 50 kerst waxinehouders/huisjes dus wanneer ik over 10 maanden alles neerzet ga ik heel gelukkig worden :green_heart::heart:

4 likes

Ik heb vandaag de hoezen van de bank gewassen. En nu vraag ik me af waarom ik daar 15 jaar* mee heb gewacht want het is geweldig.

(* Niet 15 jaar dezelfde bank hoor, maar de handeling zeg maar)

3 likes

15 jaar dezelfde bank zou ik ook niet gek vinden hoor.
Zit op een bank die al 70 jaar oud en nooit gewassen is.

Ik vond mezelf heel succesvol adulting toen ik de auto expres ergens anders parkeerde omdat er regen is voorspeld en ik dan morgenochtend niet over/door een plas heen moet. Echt goed vooruit gedacht.

6 likes

Jaaa geniet ervan!! Ik wil ook echt niet meer zonder! Iedere x een feestje thuis te komen als zij langs is geweest.

2 likes

Jaa sluit ik me bij aan! Is mijn favoriete dag eens in de twee weken. Als ik thuis kom en ik zie de gestofzuigde deurmat al recht liggen denk ik echt

8 likes

Soms zit ik er ook over te denken, maarja, ik woon op 65 M2. Dat lijkt me de moeite niet voor de schoonmaker. Kom je daar met al je schoenmaakspullen aangesleept, je draait 3 keer in de rondte en het is klaar…

Een tuinman/vrouw, dat zou ik willen. Ik heb veel grond rondom en ik HAAT tuinieren. Het klinkt echt uitermate verwend, maar kan echt moedeloos worden van zo veel tuin :sweat_smile:

2 likes

ik op 33m2 :tipping_hand_woman:

1 like

Beetje off topic, Hoe lang is jouw schoonmaker bezig, en wat doet hij of zij?

Het lijkt me echt heerlijk hoor, want ik draai wisseldiensten/24 uurs diensten en heb dus nooit een vast moment waarin ik alles in 1 keer even kan doen. Doe alles maar verdeelt in verloren uurtjes.

Ze komt eens in de twee weken twee uurtjes! Wat ze doet laat ik geheel aan haar over, maar meestal komt dat neer op: stofzuigen, dweilen, badkamer poetsen en de keuken (aanrecht, gasfornuis, tegels eromheen). En als ze nog tijd heeft verzint ze zelf nog iets, zoals de oven, of de koelkast, of de ramen lappen. Heel soms laat ik een verzoekje achter, als er iets gestreken moet worden ofzo. Ze is nogal precies, dus met die zaken is ze ook gewoon een tijdje bezig. En zelf heeft ze een hele routine van alles weer opruimen, kussens opkloppen, bed strak opmaken. Eerste keer dat ik thuis kwam nadat ze geweest was had ik het idee dat ik in een showroom was beland.

Het is echt zoveel fijner wonen hier sinds zij komt! En veel makkelijker het nu zelf netjes bij te houden (ja ok duh, hoef bijna niets meer te doen). En het is altijd een goede motivatie om weer even op te ruimen.

3 likes

Dat klinkt echt geweldig. Dank je wel voor je uitgebreide antwoord.

In mijn hoofd is het nog steeds iets voor rijke mensen met grote huizen, maar ik ga er toch eens over nadenken.

Bij ons komt ze iedere week 3 uur, we denken dat het ook wel in 2 uur kan als we zelf iets meer doen maar we weten niet zeker of ons het lukt het wekelijks bij te houden nu dus tot de zomer komt ze iedere week 3 uur. Ze is nogal perfectionistisch dus als ze 2 uur komt dan moet ik specifiek benoemen wat ze niet doet anders blijft ze langer om alsnog alles goed te doen.

Wat ze doet:
Stofzuigen
Dweilen
Afstoffen
1 was ophangen
De was afhalen
Eventueel de afwas afwassen
Keuken schoonmaken
Wc schoonmaken
Badkamer schoonmaken
Opruimen :grimacing:

En extra taken zijn:
Ramen lappen
Bovenop kasten stoffen

Zij doet echt in 3 uur wat ik in 8 uur doe dus ben echt heel blij met d’r!

Ik heb net al mijn enkele sokken uitgezocht en opgeruimd! Het bakje was al maanden te vol :see_no_evil:

2 likes

Ik moet morgen voor het eerst sinds lange tijd (vroeg) op de fiets en ik heb net mijn banden opgepompt.

6 likes

Ik heb gisteren 3 wassen gedraaid en ook alles gestreken. En ook nog uitgebreid gekookt en alles klaar gezet/gemaakt voor de werkdag.
Ik voelde me wel op en top volwassen op het einde van de dag :sweat_smile:

4 likes

Zwanenhals van de wastafel schoongemaakt. En het was zo vies, bah. Maar nu loopt de wasbak wel weer leeg. #goals.

5 likes

Ben broccoli aan het Blancheren om in te vriezen.

3 likes

De gemeente gebeld en een wifiversterker aangesloten :sweat_smile:

2 likes

De aanschaf van deze boodschappentassen laat mij wel echt een sucesful adult voelen. Zo efficiënt :heart_eyes:

30 likes

Superhandig , leuke kleurtjes ook. Waar heb je ze vandaan?

2 likes

Ik heb ze van Aliexpress! https://a.aliexpress.com/_mKrD27F

1 like