Mijn god wat schrijven er nog steeds veel mensen s’avonds s’ochtends. ZO lelijk
‘ik ga hier zo lekker op’.
Het is in, iedereen zegt het, maar ik vind het nog steeds niet klinken.
En ‘hij komt twee keer per nacht’, over een baby die 2 keer per nacht gevoed moet worden. Het is een normale zin, maar toch. Ik vind het niet eens zo vies klinken. Ik weet niet wat het is. Lekker duidelijk .
Ik vind die laatste ook zo stom! Ik denk dat het komt doordat die zin niets met de actie zelf te maken heeft (zeg dan: hij drinkt twee keer per nacht) en bovendien je die baby zelf naar je toe brengt, hij komt niet zelf. Stel me dan ook echt zo’n baby voor die op zijn knieloze beentjes naar je toe komt wandelen haha.
oh wat een intense taalergernis, om het eens hip uit te drukken. waarom doe ik aan deze zelfkastijding.
kwalitatief, daar moet nog iets bij! dat is nog niet af! je bedoelt ongetwijfeld iets als ‘kwalitatief hoogstaand’. een bewering die ik verder in twijfel trek door die jeuk in je hoofd veroorzakende constructie ‘dankzij dat ik…’
Is dit Cynthia?
Want dan proest ik überhaupt even om “kwalitatief werk”
ja, ik ben het tegenovergestelde van een stan van haar geloof ik… niet iets om je op voor te staan verder.
Snap ik, is ook weer gênant om #1 hater te zijn.
Bovendien:
Oef ik stoor me heel erg aan “die een chihuahua uit aan het laten was”
Zeg gewoon “aan het uitlaten was”
edit: maakt me niet uit als het geen correct taalgebruik is, ik krijg kortsluiting als ik zijn tweet probeer te lezen
Ik zie zo vaak zal/zou fouten op het forum. Ik heb het idee dat dat iets van de laatste jaren is??
Ik denk dat het eerder een verbastering van het Engelse disrespectful is. Maar inderdaad, lelijk en onnodig woord.
Respectloos is inderdaad het juiste, maar blijkbaar mag onrespectvol eventueel ook:
Maar ik vind onrespectvol dus heel lelijk, en onnodig. Sowieso wordt respectvol/respectloos/onrespectvol veel te veel gebruikt tegenwoordig imho…
Maar dan wel op een intellectuele tokkiemanier
Ik vind ‘stokeren’ zo lelijk. Ik lees het hier heel vaak, als het over je tanden stoken gaat. Ik weet niet eens of het fout is, maar lelijk is het wel. In mijn hoofd klopt het sowieso niet, kijk maar:
Stofzuiger - Stofzuigen
Waterkoker- water koken
Wekker - wekken
Dunschiller - dun schillen
Tandenstoker - tanden stokeren
Dat is dan toch ook gewoon stoken??
Volgens mij is het inderdaad stoken.
Op het forum zie ik het ook vaak: “een hele leuke avond”. Als je bedoelt dat de avond heel was: prima. Als je bedoelt dat de avond heel leuk was: niet prima. Dan is het “een heel leuke avond”.
Dit mag allebei!
Ohh in dat geval vind ik het gewoon lelijk, zo dubbelop.
Waarom zie ik zo vaak “je betaald” de laatste tijd? Niet alleen hier maar echt op zoveel plekken. Bij betalen vergeet je ineens de stam + t regel of zo? Het is zo unaniem dat ik me echt afvraag hoe dit zit.