Taalergernissen

Ik hoorde laatst iemand zeggen: ‘‘Dat mocht geen vruchten baten,’’. Dat op zichzelf was al erg, maar deze man gebruikte zijn spreekwoordenbrij ook nog in de verkeerde context. :confounded:

2 likes

‘Gehad’ in plaats van ‘gekregen’. Ik kwam erop door een filmpje van Wil & Tien te kijken hahaha, die zeggen dat structureel en ik vind het zó irritant, bijvoorbeeld ‘Wij hebben dit gehad van een merk’

7 likes

Mijn man doet dat ook. :joy: Ik vraag dan ook meestal “oh heb je het nu niet meer dan?”

3 likes

ik zeg dit wel eens. bijv als ik de hele dag in bed gelegen heb en iemand vraagt goh wat heb je vandaag gedaan? nou precies niks! of afgelopen week toen ik 5 verschillende instanties had gebeld en iemand vroeg en weet je al meer? nee ben er echt precies niks mee opgeschoten. dus als ik écht niks gedaan heb/geholpen ben

3 likes

Verfen

3 likes

Als mensen zeggen dat ze iets tussen haakjes plaatsen, wanneer het aanhalingstekens zijn! Volgens mij doe ik dit zelf ook wel eens, omdat het zo ontzettend veel voorkomt, maar ik vind het wel ergerlijk.

5 likes

Haha eens, op de basisschool is de laatste plek waar je die haakjes mag noemen :stuck_out_tongue:

1 like

Wanneer mensen ‘dementie’ typen ipv ‘dimensie’ :grimacing::joy: (zag dit net op Twitter).

4 likes

Indentiteit

3 likes

Ieder 1 ipv iedereen :sob:

1 like

Mensen die zeggen: “Zij zit in de pubertijd.” Al vind ik het ook wel weer een ‘verklaarbare fout’ ofzo.

:pensive:

9 likes

Dit doet pijn.

1 like

‘Inzitten’ in plaats van ‘in zitten’, ‘aanzetten’ in plaats van ‘aan zetten’, etc. Die woorden hebben een compleet andere betekenis als je ze aan elkaar schrijft :sob:

2 likes

Steeds meer collega’s van mij zeggen dit :sob::sob:

1 like

[quote=“PaigeMichalchuk, post:489, topic:5477”]
Rip in peace
[/quote

Is deze fout met opzet? :joy:

2 likes

Geplogen :sob::joy:. Maar rip in peace zie ik ook nog veel te vaak. (de overtreffende trap is rip in peas)

Geplogen :joy::joy: lolll

Hahahahahah

Haha geplogen.
Ik hoor ook vaak ‘gerolen’ ipv ‘geruild’. Maar geplogen vind ik nog erger, haha.

1 like