Gerolen is bij velen dialect Midden van het land
Ow klopt helemaal hoor! Het is ook hartstikke fout. Wilde er gewoon een weetje in gooien…
Wist ik al
Woon idd in het midden van het land en hoor het hier (helaas) vaak.
Ik vind dit toch zo lelijk he. Ik wil pollvragen die op zo’n manier worden gesteld liever ook niet beantwoorden
dat is volgens mij alleen op het forum? of zie je het ook erbuiten?
Jaaa echt. Door Rupi Kaur en consorten denkt iedereen ook tegenwoordig dat als je enters tussen zinnen gooit, er automatisch een gedicht ontstaat.
(Oke zuur van mij maar vind het vaak heel nietszeggend)
Een meisje die… / Een boek die…
Sinds wanneer is het trouwens geaccepteerd dat mensen cover uitspreken als kuvver? Er staat nergens een u. En het is ook niet de Engelse uitspraak ofzo. Ik hoor het de laatste tijd zoooo vaak en vind het ultra lelijk.
Sinds Matthijs van Nieuwkerk dit dagelijks op primetime in de oren van miljoenen mensen stond te tetteren ongeveer denk ik.
Ugh ik had het kunnen weten. Ik probeerde Matthijs altijd te vermijden. Heeft hij nu dan toch eindelijk mijn leven geïnfiltreerd.
Ik erger me elke keer dood aan die reclame van Nurofen. Ze zeggen dus “als bewegen plots pijn doet dat je wel kan vloeken.” Hoe kan het dat NIEMAND van die marketingafdeling door had dat die zin voor geen meter klopt.
Hahaha wat slordig. Krijgt een heel andere lading zo, vind je niet?
Haha jep, nogal. Had ook binnenin gecheckt of ik het zelf verkeerd gezien had, maar het gaat echt over First Dates. Online hebben ze het inmiddels aangepast, dus ze weten ervan.
Hahahahha hoe heeft niemand op de redactie deze fout opgemerkt .
Als mensen “voorschut” of “voor schut” gebruiken terwijl ze “genant” bedoelen (… en toen scheurde m’n broek, zoooo voorschut). Het is niet eens een woord
voor schut staan/voor schut zetten is wel iets?
Maar toch niet als zelfstandig naamwoord. Je staat voor schut. Iets is niet voorschut.
Ja precies, het is juist het verbasteren van een gezegde dat me stoort!
ooooh! Daar las ik overheen