Ieder 1 ipv iedereen
Mensen die zeggen: “Zij zit in de pubertijd.” Al vind ik het ook wel weer een ‘verklaarbare fout’ ofzo.
Dit doet pijn.
‘Inzitten’ in plaats van ‘in zitten’, ‘aanzetten’ in plaats van ‘aan zetten’, etc. Die woorden hebben een compleet andere betekenis als je ze aan elkaar schrijft
Steeds meer collega’s van mij zeggen dit
[quote=“PaigeMichalchuk, post:489, topic:5477”]
Rip in peace
[/quote
Is deze fout met opzet?
Geplogen . Maar rip in peace zie ik ook nog veel te vaak. (de overtreffende trap is rip in peas)
Geplogen lolll
Hahahahahah
Haha geplogen.
Ik hoor ook vaak ‘gerolen’ ipv ‘geruild’. Maar geplogen vind ik nog erger, haha.
Gerolen is bij velen dialect Midden van het land
Maar dan kan het alsnog wel een taalergernis zijn. En fout.
Ow klopt helemaal hoor! Het is ook hartstikke fout. Wilde er gewoon een weetje in gooien…
Wist ik al
Woon idd in het midden van het land en hoor het hier (helaas) vaak.
Ik vind dit toch zo lelijk he. Ik wil pollvragen die op zo’n manier worden gesteld liever ook niet beantwoorden
dat is volgens mij alleen op het forum? of zie je het ook erbuiten?
Jaaa echt. Door Rupi Kaur en consorten denkt iedereen ook tegenwoordig dat als je enters tussen zinnen gooit, er automatisch een gedicht ontstaat.
(Oke zuur van mij maar vind het vaak heel nietszeggend)
Een meisje die… / Een boek die…
Sinds wanneer is het trouwens geaccepteerd dat mensen cover uitspreken als kuvver? Er staat nergens een u. En het is ook niet de Engelse uitspraak ofzo. Ik hoor het de laatste tijd zoooo vaak en vind het ultra lelijk.