Taalergernissen

Eens!

Ik vind je woordkeus van “reële ergernis” wel bijzonder haha, wat is dat

2 likes

Ik type.

Het werkwoord typen schrijf je nooit zo. Ik typ of ik ben je type (niet).

12 likes

Dat doet me denken aan “style”. Daar is gewoon een Nederlands woord voor: stijl.

4 likes

Zeggen mensen dit echt!? Wat een horror.

1 like

Ik merk sowieso dat er heel vaak onnodig Engelse woorden worden gebruikt. Ook hoor ik meer anglicismen, brrrrr.

1 like

@grace kennen jullie dit recept al? Heb me zelden zo aan een tekst zitten ergeren. (Het recept zelf is trouwens top, maar ik zou aanraden om iets minder zout te gebruiken.)

3 likes

Afgehaakt bij het woord ‘opgesmikkeld’. Sodemieter op joh, met je lollige tekst.

3 likes

Wat vinden jullie van “een natje en een droogje”? :sob:

1 like

Klinkt alsof je leeft op water en brood, of dat je het hebt over poep of plas

Als mensen zeggen: “ik ben vegetarisch”

Nee hoor, je bent van vlees en bloed

10 likes

Nog erger: afgetopt :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Doet me denken aan “de kassa afromen”. Vond ik altijd gek klinken

Zocht hier nu iets over op, en las “kassalade” als kas-salade en dacht. Wow dit hadden wij nooit op werk vroeger. Tijd om te slapen

4 likes

Ik erger me aan ‘bij dezen’ ipv ‘bij deze’. Eerder een forumergernis maar ok
Ja, ik weet dat het allebei correct is maar bij dezen is ouderwets. Maar op het egf was dat toen een heel ding en toen ging ineens iedereen dat gebruiken. Als ik dat nu nog lees denk ik :roll_eyes:

Nja ‘bij dezen’ is de oorspronkelijke vorm, ‘bij deze’ is de zogenaamde afgesleten vorm. Maar goed je mag het allebei gebruiken natuurlijk

7 likes

Haha guilty. Ik vind het juist mooi.

1 like

Ik ook, ik vind “bij deze” heel onaf haha, net alsof je “rede” zegt ipv “reden” ookal mag bij deze ook.
Bij dezen my two cents doei

7 likes

Maar rede kan niet ipv reden, terwijl bij deze wel kan
sorry ik vind het nog steeds lelijk en ouderwets :stuck_out_tongue: gelukkig zie ik het alleen op het forum

In dit bakje laat je zachtjes 3 eetlepels LikeMayo in glibberen, om vervolgens een halve eetlepel mosterd toe te voegen zodat de mayo niet meer zo alleen is.

Hier trok ik de grens. NEE NEE NEE :angry:

6 likes

Ja dat zeg ik ook, ookal mag het, voor mij voelt het hetzelfde en ik vind het lelijk :stuck_out_tongue:

dit is een (heel slecht) grapje toch

oh no. het is geen grapje

1 like