Taalergernissen

Capslock?? Dat snap ik dat is ook wel een hele toetsindruk meer dan als je de shift zou gebruiken om een hoofdletter te maken :grin:

2 likes

Maar vind je dat ook over ‘male’?

Ja maar heb het idee dat ‘males’ ipv mannen minder vaak gebruikt wordt dan ‘females’

Dennis Steenbakkers […]Zijn Brabantse kattenkrabpalenimperium heet niet voor niets Petrebels, en op gezette tijden wrijft hij je zijn levensmotto onder de neus: Be a rebel, not a pussy.

[…]

Steenbakkers draagt een paars T-shirt met een blanco pussy-vakje, en een aangevinkt rebel-vakje. Het gehele personeelsbestand van kattenkrabpalenfirma vertoont zich in deze paarse outfit, dus ook de sales-rebel, de marketing-rebel, de service-rebel, de warehouse-rebel, de financial-rebel en de creative-rebel hoeven nooit na te denken wat ze ’s morgens moeten aantrekken, net als medeoprichter, tevens purchase-rebel, Detlef Windeln.

[…]

Van Steenbakkers (47) kun je zeggen dat de nering in dierenbenodigdheden zich al op vroege leeftijd in zijn leven opdrong. Zijn moeder was poetsvrouw bij Wirika (afkorting van: Wies, Ria en Karel), een dierenspeciaalzaak in Schijndel […]

1 like

Volgens mij is dat een anglicisme en moet het indd initiatiefnemer zijn.

1 like

De voetbal ipv voetbal. Als in ‘we gaan vanavond naar de voetbal’. Of ‘zij zit op de voetbal’ ‘De’ heeft daar niks te zoeken.

8 likes

Pappen en nathouden
Echt zo ontiegelijk vies, heb net ook even opgezocht waar het vandaan komt en het komt vermoedelijk van wondverzorging :+1: (óf drank, óf seks, óf behangen)

10 likes

Jaaa

Tot het gaatje vind ik ook vies klinken. Denk ook; je bedoelt toch eigenlijk door het gaatje? Ofzo

2 likes

Ik luisterde gister een podcast waarin iemand tot twee keer toe “zij wilt” zei :sob: ik had dat tot nu toe alleen nog maar in geschreven vorm gezien. Om te janken zo lelijk.

1 like

Mensen die bleu schrijven in plaats van blue en nee, het gaat dan meestal niet over cordon bleu.

1 like

Wanneer schrijf je blue?

Bleu is een ander woord voor naïef

1 like

Ik kom het vaak tegen als mensen Engelse zinnen posten op facebook/instagram/andere socials zoals bv, once in a bleu moon.

2 likes

Sowieso Nederlandse mensen die Engelse zinnetjes op instagram plaatsen maar dan vol met fouten.

1 like

Bleuband :grimacing:

1 like

Wat is het dat nu ook ineens met het woord stash overal. Zeg gewoon voorraad ofzo :roll_eyes:

1 like

‘Zich laten inspuiten’ is dat nou helemaal correct Nederlands? Mijn hoofd maakt er altijd een contaminatie van (laten inslapen / spuitje geven). Moet daarom elke keer lachen als iemand weer met een gladgestreken gezicht vertelt dat het solidair zou zijn als ani-vaxxers zich zouden laten inspuiten.

Baadt het niet…

7 likes

“Hij/zij doet het goed” over een baby of klein kind. Alsof het apparaat is?

5 likes

ik haat kind taalgebruik “is vannacht 3 keer gekomen” “ze komt om de 3 uur”
of als ze kotsen “ze geeft een beetje melk terug”

:woozy_face:

13 likes

ja snap ik maar zo zeggen ze dat over baby’s