Capslock?? Dat snap ik dat is ook wel een hele toetsindruk meer dan als je de shift zou gebruiken om een hoofdletter te maken
Maar vind je dat ook over ‘male’?
Ja maar heb het idee dat ‘males’ ipv mannen minder vaak gebruikt wordt dan ‘females’
Dennis Steenbakkers […]Zijn Brabantse kattenkrabpalenimperium heet niet voor niets Petrebels, en op gezette tijden wrijft hij je zijn levensmotto onder de neus: Be a rebel, not a pussy.
[…]
Steenbakkers draagt een paars T-shirt met een blanco pussy-vakje, en een aangevinkt rebel-vakje. Het gehele personeelsbestand van kattenkrabpalenfirma vertoont zich in deze paarse outfit, dus ook de sales-rebel, de marketing-rebel, de service-rebel, de warehouse-rebel, de financial-rebel en de creative-rebel hoeven nooit na te denken wat ze ’s morgens moeten aantrekken, net als medeoprichter, tevens purchase-rebel, Detlef Windeln.
[…]
Van Steenbakkers (47) kun je zeggen dat de nering in dierenbenodigdheden zich al op vroege leeftijd in zijn leven opdrong. Zijn moeder was poetsvrouw bij Wirika (afkorting van: Wies, Ria en Karel), een dierenspeciaalzaak in Schijndel […]
Volgens mij is dat een anglicisme en moet het indd initiatiefnemer zijn.
De voetbal ipv voetbal. Als in ‘we gaan vanavond naar de voetbal’. Of ‘zij zit op de voetbal’ ‘De’ heeft daar niks te zoeken.
Pappen en nathouden
Echt zo ontiegelijk vies, heb net ook even opgezocht waar het vandaan komt en het komt vermoedelijk van wondverzorging (óf drank, óf seks, óf behangen)
Jaaa
Tot het gaatje vind ik ook vies klinken. Denk ook; je bedoelt toch eigenlijk door het gaatje? Ofzo
Ik luisterde gister een podcast waarin iemand tot twee keer toe “zij wilt” zei ik had dat tot nu toe alleen nog maar in geschreven vorm gezien. Om te janken zo lelijk.
Mensen die bleu schrijven in plaats van blue en nee, het gaat dan meestal niet over cordon bleu.
Wanneer schrijf je blue?
Bleu is een ander woord voor naïef
Ik kom het vaak tegen als mensen Engelse zinnen posten op facebook/instagram/andere socials zoals bv, once in a bleu moon.
Sowieso Nederlandse mensen die Engelse zinnetjes op instagram plaatsen maar dan vol met fouten.
Bleuband
Wat is het dat nu ook ineens met het woord stash overal. Zeg gewoon voorraad ofzo
‘Zich laten inspuiten’ is dat nou helemaal correct Nederlands? Mijn hoofd maakt er altijd een contaminatie van (laten inslapen / spuitje geven). Moet daarom elke keer lachen als iemand weer met een gladgestreken gezicht vertelt dat het solidair zou zijn als ani-vaxxers zich zouden laten inspuiten.
Baadt het niet…
“Hij/zij doet het goed” over een baby of klein kind. Alsof het apparaat is?
ik haat kind taalgebruik “is vannacht 3 keer gekomen” “ze komt om de 3 uur”
of als ze kotsen “ze geeft een beetje melk terug”
ja snap ik maar zo zeggen ze dat over baby’s