Klinkt als een muilkorf
Mensen die ‘als’ en ‘of’ door elkaar halen
Ik snap 'm niet
Het is zo gekunsteld “dit is vanaf wanneer…”, alleen maar voor de clicks. Het is makkelijker om te zeggen “vanaf 25 februari geen mondkapje…”.
Het is niet fout ofzo maar ik vind het lelijk en goedkoop ofzo? Lastig uit te leggen eigenlijk haha.
Het is echt iets van de laatste jaren. Erger me er al heel lang aan maar had tot nu toe het idee dat het vooral iets van wat onproffessionelere media was, niet van AD etc.
haha ik vind dit grappig. Ik vind AD juist een ordinaire schreeuwkrant, net als de Telegraaf
Ik heb dat idee echt de laatste 8 jaar ofzo, daarvoor vond ik het AD wel een gedegen krant
“Ik ga er echt goed op” of “ik ga er slecht op”
Verschrikkelijk
Ja dit klinkt echt alsof je aan de drugs zit
Minstens net zo erg ‘ik ga hier echt lekker op’
Misschien is het niet per se fout, maar ik vind het zo lelijk dat veel mensen ‘het’ aan het begin van een zin als ‘ut’ uitspreken. Vooral bij het journaal valt het me vaak op.
Voorleesergernis nr 1000 in de categorie klemtoon.
Hierdoor ben ik gestopt met dit luisterboek. Ik moet mezelf beschermen.
‘Hij keek naar het bord lasagne dat voor hem stond’
Wtf het staat vóór hem. En niet naast, achter of onder hem, weetjewel.
Please doe nou toch eens normaal
Ik snap deze niet
—-
Der ipv er. Men ipv mijn.
Een taalergenis van mezelf: ik zeg heel erg vaak ‘soort van’ in een zin. Het is mijn stopwoord, maar vind het zo irritant.
Hoor het nu ook wel vaker in mijn omgeving.
Wanneer mensen “ergens in geïnvesteerd zijn”, dan rollen mijn ogen zo ver omhoog dat ik mijn hersens kan zien.
Als je zegt ‘het bord dat voor hem staat’, waar hoor je jezelf de klemtoon dan op leggen?
Dit ligt toch aan de context?
De context staat hierboven toch al:
‘Hij keek naar het bord lasagne dat voor hem stond.’
Begrijp ik, maar als het er bijvoorbeeld om zou gaan dat ‘hij’ zijn bord vergelijkt met het bord lasagne van zijn tafelgenote, kan het prima zijn dat de klemtoon op ‘hem’ ligt. Bij een plaatsbepaling op ‘voor’.
Ja nee is ook zo.