Inderdaad. Van de week stelde iemand zich voor en ze zei: ‘Ik ben Tamara, maar noem me maar Tam.’ Nee. Edit: ze zei nog ‘dat is makkelijker!’ Nou, Tamara lukt nog wel hoor.
Ik snap niet waarom ze zichzelf dan niet gewoon voorstelt als Tam. Als je toch zo genoemd wil worden is dit de makkelijkste klap. Ik kwam er pas vrij laat achter dat de ex van mijn zus eigenlijk anders heette dan hij zich voorstelt (denk: Bastiaan ipv Bas)
Waar komt klap vandaan? Ik heb het de afgelopen week een paar keer gezien op het forum. ‘de makkelijkste klap’ klap = manier oid?
Ja, ik ken het als de kortste klap maar betekent inderdaad op de makkelijkste manier.
Komt volgens mij van het onderhandelen op de (vee)markt vroeger, dat ze met onderhandelen handje klap deden per bod.
Hoe minder klappen, hoe sneller de overeenkomst gesloten was.
De laatste tijd wordt hier vaak continue gebruikt waar eigenlijk continu hoort te staan ![]()
Zoooovaak. Niet alleen hier trouwens. Terwijl dit een vd makkelijkste taalregels is die we hebben in het Nederlands: je schrijft de e alleen als je hem hoort. Kan niet missen
Ik zie dit vaker. WTF, hakken. SCHOENEN MET hakken. Oftewel pumps.
Je noemt sneakers toch ook geen veters ![]()
Hakken is toch een heel normaal woord om te refereren naar schoenen met hakken? Ik gebruik het zelf altijd en vind pumps onnodig Engels.

Hakkuhsgoenuh
Oh oke dan is het meer een persoonlijk dingetje van mij! Nu je het zegt ken ik hier ook wel andere voorbeelden van maar deze vind ik denk ik gewoon lelijk.
Het zijn ook ‘taalergernissen’ he, niet per se incorrect taalgebruik. Correct taalgebruik kan je ook heel lelijk vinden.
Jaa ik vind “ik gaf hun” heel lelijk maar het is wel hoe het moet
ik gaf hun of ik gaf aan hen. Maar ik wil gewoon ik gaf hen zeggen ![]()
Mensen die “peut” in plaats van “therapeut” zeggen. Echt, kappen, het is ZO LELIJK ![]()
En als we dan toch in de GGZ-lingo zitten: “Hoe zit je erbij?”.
Een naaste werkt sinds kort in de GGZ en die lingo ![]()
Wat had je vandaag? ‘Een ZAG’ ooh tuurlijk, een zorgafstemmingsgesprek
Haha ja, als je denkt dat studentencorpsmeisjes veel afkortingen (afko’s) hebben, dan heb je de GGZ nog niet meegemaakt!
Een medaille een plak noemen. ‘Hij verkoopt zijn zilveren plak.’ Gadverdamme
Aanhakend op dat sommigen, zie ik hier de laatste tijd ook heel vaak een omgekeerde hypercorrectie met beiden waar het beide moet zijn.
je zet er alleen een n achter als het over mensen gaat ![]()
Ik erger me ontzettend aan mensen die willekeurige woorden midden in een zin met een hoofdletter typen
Net ook weer op LinkedIn: ‘Met veel Energie ga ik verder. Ik wil iedereen Hartelijk Bedanken voor de blabla…’ Als je zo schrijft op een wannabe professioneel platform neem ik je al niet meer serieus hoor.