Taalergernissen

Ik citeer mijzelf maar even. Nu klaag ik regelmatig over foutieve wijzen van bezit aanduiden, maar dit vind ik wel een heel schattige hypercorrectie:

Neeheeee THOMAS, met die ‘s’ was je er al :sob:

Ik ben eigenlijk een beetje bang dat het een ‘tikfout’ is en hij de apostrof op de voorlaatste plek had willen zetten.

Nu ga ik maar weer slapen.

7 likes

Het lijkt me nou grappig om journalist te zijn en dan expres dit soort fouten te maken
EU wil Nederland ze millieuregels nie !!

5 likes

Ik ben journalist en ik vind het soms ontluisterend hoeveel fouten ik in de media zie. Kromme zinnen, maar ook taal-, spel- en stijlfouten

ook zo’n dom iets: mensen die praten over de media’s. Vaak in de zin: de media’s, hun hebben het gedaan.

6 likes

Oh man, verschrikkelijk.

20 likes

Mensen die zeggen dat iets duur kost. Nee, het kost veel en het is duur.

3 likes

Express in plaats van expres

2 likes

Wel een gechikt (warme)drankspel: elke keer als iemand express zegt, moet ie een shot expresso nemen! :coffee:

5 likes

En dan die eeuwig terugkomende ‘visuele’ cirkel waar mensen maar niet uitkomen

14 likes

nee, geen goede grap?

2 likes

hahaha nu schrok ik zelf ook, my sarcasm is so advanced now you think I’m an idiot :cry:

3 likes

erngstig :cry:

6 likes

Wat een kromme tekst. Het model wacht de onderzoeken af, wat het precies is. ?

3 likes

Van de vijf zinnen zijn er vier fout :cry: ‘en lijkt het virus op een griepvirus’
en ook de meest nuttige informatie van de wereld: ‘ze voelt zich soms goed, maar dan weer heel slecht’

Beetje komkommertijd bij NU.nl

7 likes

Op nu.nl wordt er al-tijd krom geformuleerd. Die mensen zitten daar echt op snelheid te tikken. Het lijkt erop dat niets wordt nagelezen en de massa slikt het toch wel…

1 like

Oei ik voel dit gewoon in mijn maag! :confused: Zo pijnlijk

Volgens mij mag het allebei, maar het blog klinkt inderdaad vreselijk

1 like

Ik vind blog uitgesproken op zijn Nederlands sowieso vreselijk. Bloggggg. Zo met die stomme g.

Ik vind juist op zn overdreven Amerikaans heel irritant. “BlàG” “Blahhhg” zelfs. Haha!

12 likes

Vind style en continue heel irritant. Zie dat helaas erg veel in blogs etc.

1 like