Dat snap ik wel.
Heb je nou opgezocht hoe het moet?
ivm met
ik doe dit wel altijd voor de grap omdat ik het zo dom vind maar dat gaat natuurlijk een keer mis
oh ik heb dit al eerser gepost omg waarom doe ik dit altijd met AL mijn ergernissen
oh ja gadverdamme die haat ik ook zo
“Zoals bijvoorbeeld”
Ik zie en hoor het echt overal en hoor het mezelf trouwens ook nog wel eens zeggen
Doet me denken aan BSN nummer, dat wordt ook zoveel gezegd.
“Swat” in plaats van “soit”.
Dat ik voor m’n werk net voor de 5e keer gegoogled heb of burgemeester met of zonder ‘r’ is. Zonder dus, en ik wil daar blijkbaar maar niet aan.
Hij/zij is toch meester over de burgeR of wat?
Geïnspireerd door de kroning:
Wat is ‘met de nodige emotie’ toch een rare zin. Wanneer is een emotie onnodig? Of waarom is zijn emotie nodig? Om te zien of hij het wil? En met een onnodige emotie: is hij dan te blij? Te tevreden? Te verdrietig?
Het betekent ook ‘(heel) veel’.
Ja omg “heb je dat wel eens op?” “Nee dat heb ik nog nooit op”
Echt het lelijkste taalverschijnsel ik vind het nog lelijker dan beter als mij
Werd bij mij echt alleen gezegd op de basisschool. ‘kom je tussen de middag bij mij lunchen??’
Ik kwam laatst mijn eerste ‘mitsbruik’ tegen. Moest die zin echt vijf keer lezen joh, er stond zoiets:
Je hebt een abonnement nodig, mits je een proefles doet.
Hahaha mooi
Wat mij nu opvalt, is dat veel jongeren dus gewoon veder schrijven en spreken in plaats van veRder.
En ik vind dat jammer want ik vind die R zo lekker om uit te spreken.
Buddy Verder
echt iedereen zegt dit hier (regio Rotterdam) dus ik ben altijd in de war als mensen dit raar vinden haha
Ik ga naar werk
Dat hoorde ik op werk
Ik ken haar van werk