Taalergernissen

Vind ik beter dan

Ik ga naar het werk
Dat hoorde ik op het werk
Ik ken haar van het werk

6 likes

Klanten die merken verkeerd uitspreken op mijn werk.

Dolls Gabanna - Dolce & Gabbana
Goetsie - Gucci (edit: de ergste was Gukkie)
Michael Kross - Michael Kors
Verseetsj - Versace

En even heel wat anders waar ik de kriebels van krijg:

• Mensen die sushi uitspreken als soessie en smoothy uitspreken als smoody. :face_with_spiral_eyes:
10 likes

Hoe moet je Gucci dan uitspreken?

1 like

Niet als Goetsie in elk geval.

1 like

Ah ik dacht dat je in je bovenstaande post had staan dat mensen het verkeerd uitspraken als ‘goetsjie’ (met een j erin maar die j is nu weg) en zo spreek ik het toch echt uit (met de g als in het Engelse woord good), ben benieuwd wat het dan wel moet zijn.

Gu-cci. Idd meer als Good en niet als Goet. Goet-sjie (alsof je niest) , Goet-sie en dan op de meest plat Nederlandse manier. De ergste was Gukkie (die hebben we er wel in gehouden als grap onderling)

2 likes

Dit zou eigenlijk in FF talk moeten, ik snap er nou niks meer van lol

1 like

Ik dacht ook dat er eerst goetsjie oid stond en als je dat niet in de buurt vindt komen van de juiste uitspraak moet je naar het snobtopic :slight_smile:

6 likes

Ik vind het sowieso een beetje een snobistische houding, toch vrij logisch dat veel mensen niet zo makkelijk woorden uit het Italiaans of een andere taal goed uitspreken.

15 likes

Serieus? Als het een heeeeleeeee lange Italiaanse naam was oke. Maar kom op. Gucci. Makkelijker kan niet.

1 like

“Ik voel je” gebruikt als vertaling van “I feel you” :weary:

In de (amusement)media: hij is opnieuw vader geworden.

Hoe kan je nu opnieuw vader worden? Je bent het, of je bent het niet, toch? Vader van een tweede kind, of opnieuw een kind gekregen, kan ik begrijpen. Maar opnieuw vader worden vind ik zo lelijk.
Geen idee of het echt fout is overigens.

17 likes

He bah, wat eh viezig!

1 like

Ik vind het ook fout hoor. Je kan als je al een kind hebt niet nog een keer vader worden toch. Vind dat ook altijd raar.

3 likes

Haha ik zag net voorbij komen “voor het eerst vader geworden”, idd ook over een BNer :joy:viel me voorheen nooit op maar het is echt heel raar inderdaad.
Ik ben op m’n 18e voor het eerst volwassen geworden.

1 like

Ik dacht dus dat Buddy Vedder die jongen van Click Clack was maar dat is dus Ralf Mackenbach. Weer wat geleerd vandaag. :rofl:

2 likes

En wist je dan ook dat ralf mackenbach van songfestival ster naar kernfusie phd’er is gegaan?

6 likes

Ja, ik ben daarna allerlei informatie gaan opzoeken. Nu zou ik een 15 minuten durende spreekbeurt kunnen houden inclusief danspasjes.

3 likes

“He is married with two young children”
Klinkt toch niet echt lekker imo

4 likes

Ik dacht als kind ook altijd dat Al Bundy wel een echte viezerik moest zijn omdat hij ‘married with children’ was…

6 likes