Haha, ze heeft er wel wat van weg ja
Wat zie je?
Ik moest ook even zoeken, ‘geen ster die zo hart fonkelde’ ipv hard
Oef, ik dacht dat het ging om twee keer hoogtepunt in één zin
Aha
Nou, gooi ik er zelf ook even één in. Sommige onderwerpen zijn misschien wel onduidelijk qua enkelvoud/meervoud (zoals een aantal sporters, de groep jongeren, etc.) maar AmsterdammerS zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
“Mijn kind gaat vandaag naar de voetbal” waarom het woord ‘de’ ervoor
Omdat het geen sport is maar een ‘lifestyle’
Zijn meestal ook de gezinnen die met elkaar in de kantine hangen volgens mij.
Ik weet dat hij hier eerder genoemd is, maar ik open net mijn mail en er zitten gewoon 3 mails in met ‘hij wilt’. Waarom lijkt iedereen tegenwoordig te denken dat dit correct is? Heb het idee dat ik het ook steeds vaker hoor.
Ben je tegen taalverandering?
Ik begrijp van deze pagina dat het werkwoord willen eerst niet eens werd gebruikt in de tegenwoordige tijd, dus dan kunnen we beter alle vervoegingen van willen in de tt maar weer opdoeken en teruggaan naar hoe het was
Mischien wel ja ‘Die’ meisje en ‘me’ man worden ook ongetwijfeld normaal Nederlands, maar ik kan er voorlopig nog niet aan wennen.
Dat snap ik wel.
Heb je nou opgezocht hoe het moet?
ivm met
ik doe dit wel altijd voor de grap omdat ik het zo dom vind maar dat gaat natuurlijk een keer mis
oh ik heb dit al eerser gepost omg waarom doe ik dit altijd met AL mijn ergernissen
oh ja gadverdamme die haat ik ook zo
“Zoals bijvoorbeeld”
Ik zie en hoor het echt overal en hoor het mezelf trouwens ook nog wel eens zeggen
Doet me denken aan BSN nummer, dat wordt ook zoveel gezegd.
“Swat” in plaats van “soit”.