Taalergernissen

… Te allen tijde. Zonder n, met n, zonder n. 010.

3 likes

Nee sorry

1 like

0 n (te)
1 n (allen)
0 n (tijde)

7 likes

Oh zo! Tnx :grinning:

2 likes

De fak :rofl:

3 likes

Waarom?

13 likes

Dat was ik! Blijft nog steeds een vaag ezelsbruggetje dus snap @ZusjevanJoost wel haha

1 like

ik ook en pas na 2x lezen

2 likes

Luxe als bijvoeglijk naamwoord (niet fout, wel een ergernis)

1 like

Het is een tweeledige ergernis: ik vind luxueus mooier/correcter, en een ‘luxe koek’ of ‘luxe geschenkverpakking’ is vaak niet bepaald het toppunt van luxe.

5 likes

Haha ja hier op het forum lees ik echt vaak “luxe broodjes”. :sob:

2 likes

Dat vind echt foldertaal, net als ‘trendy laars’ of zo.

6 likes

Of in het cadeautipstopic waarin dan suggesties komen als: ‘een lekker biertje, een luxe badolie, een mooie bos bloemen, je favo tijdschrift’

3 likes

En chique in de constructie ‘deze tas is chique’

3 likes

Dit
En kruidnootjes en chippies maar misschien meer omdat ik dat nooit in kleine hoeveelheden eet en dat dus echt niet meer schattig is

5 likes

Het gaat in een ander topic over een nieuwe kruidnootjespasta. Ik hou echt van dingen proberen, maar puur vanwege de naam hoef ik dit niet

3 likes

Haha ja daar kwam ook mijn ergernis vandaan :rofl: echt zo’n kleuterjuf woord

2 likes

Gevroten als vervoeging van vreten. Ik vind vreten sowieso al een lelijk woord maar vervoeg het dan in ieder geval goed! En ja ik weet dat het informeel wel mag. Blijft gewoon lelijk.

8 likes

Helemaal mee eens, beste taalterrorist.

1 like

ik haaaaat van die zoetsappige verkleinwoorden ook zo. vroeger toen ik nog bij de hema werkte bestelden mensen ook altijd “tompoucejes” (tompoucjes? tompoesjes?) en daar kreeg ik ook altijd een allergische reactie van

4 likes