hahaha ja dat vind ik echt zo veel erger dan een tatta accent: zo’n super geforceerd onnatuurlijk poshy harry potter bri’ish accent bij nederlanders
Nouu er is toch een middenweg mogelijk? Tussen een langgerekte Britse ‘ahh’ en ‘Dutsj’ met de ‘u’ van ‘dus’ zitten prachtige opties.
Ja inderdaad. De ene U is ook niet de andere.
Waar heb ik een bekakt Brits accent benoemd? Ik denk dat jij mijn fonetische uitspraak heel anders leest dan ik het bedoel. In welk Engelstalig accent zeg je de ‘u’ zoals in dus? En zo schrijf ik het, want door ‘dut’ wordt het een korte u. En zo zeggen al die podcasters het dus ook.
Ik heb zelf ook een dik Nederlands accent in het Engels gecombineerd met een Britse, Amerikaanse en Australische uitspraak dus dat accent boeit me echt nul. Maar je kunt wel een poging doen toch. Dahtsj of datsj, dat boeit me niet.
Ik begrijp het hoor. Dutch rijmt gewoon niet op kut en als dat het wel doet is dat best … jammer.
Kutsj?
Pannenkoek en per se, maar dédain en al helemaal 50-eurobiljet, wat een ellende die spaties.
Ja same! Dat bedoelde ik met lichtgroen haha
50 eurobiljet is stoopid en die é is gewoon nodig voor de uitspraak, gekkies. En ik kom er tot mijn schrik nu achter dat de witte spelling een foute versie van per se heeft?! Ik zit gewoon te trillen op mijn stoel.
Volgens het artikel is wit ook de alternatieve spelling en groen de officiële. Dus toch maar over naar een groene stoel.
Ik zie 'm weer voorbijkomen en vind het zo gruwelijk dat ik denk dat dit mijn #1 taalergernis is:
“heb jij wel eens *** gehad”, ipv gegeten of gedronken.
Betreffende forummer voel je niet aangevallen want je bent niet de enige, ik zie het heel vaak. Weet iemand waar dit vandaan komt?
Edit: lijkt door die 3 sterretjes net alsof er staat heb jij wel eens sex gehad
Je bedoelt seks denk ik?
Haha ja dat is wel mijn favo schrijfwijze, geen zorgen
ja ik haat die ook zo
mensen haten op ‘ik heb dat nooit op’ maar ik vind ‘ik heb dat nooit gehad’ echt zo veel kutter
Oh ik vind op echt nog veel en veel lelijker dan gehad juist. Gehad is ook niet top maar op klinkt zo onaf
Da heppik nog nooitop
“Opzoek” als in “ik ben opzoek” aaaarevevvvhgg ik krijg hier een spasme van
ik heb een tijdje toelatingsexamens nederlands nagekeken en dit was echt de meestgemaakte fout. en dat terwijl er in de opgave stond: schrijf dat je op zoek bent naar …
“ik ben opzoek naar…”
Ja en “uit eten” zonder spatie, maar dat is op FF gelukkig afgeschaft.