Taalergernissen

Haha nee, wel geschiedenis.

ik hoorde net weer normaliter met de klemtoon op ‘li’ :tired_face: die ergernis geldt voor idealiter echt zo irritant

2 likes

ja ik ook, aan de liters tranen die ik huil door deze ergernis bijv

3 likes

Ik ben zelf wel Brabants, maar het zou goed kunnen dat het er in het onderwijs in geslopen is door dit soort opmerkingen van docenten.

hahahahahahaha level vendechen… thanks for sharing

3 likes

Ik weet dat het geenszins fout is maar ik vind het zo irrationeel lelijk en pocherig klinken als iemand zegt “ik rij een Volvo” of wat voor auto ook. Zeg gewoon “ik heb een < auto >”
Ik rij een uuuuugggg :nauseated_face:

5 likes

Ik hoor het vooral met Teslas! ‘Oh we komen met de Tesla morgen’ uitgesproken door een vriendin die mijn volvo niet van een opel kon onderscheiden

6 likes

ik zie de laatste tijd heel vaak ‘per ongelijk’ en ik vind het zo dom staan

5 likes

hoe komt iemand daar nou weer bij :cry:

3 likes

Ik heb die ergernis bij mensen met Apple producten. Zeg gewoon telefoon, laptop, etc.

6 likes

Oh ik haat dit! Het klinkt ook als een anglicisme. Voor mijn gevoel zou je “ik rij in een Volvo” moeten zeggen. Maar het is inderdaad pocherig.

1 like

Klinkt als reclametaal vind ik!

3 likes

Ik stem vvd :nerd_face:
vind ik van hetzelfde kaliber

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Waar erger je je aan? #17

haha ik denk dat je het verkeerde bericht hebt aangeklikt @Nescio want die taalergernis is er nog

Ik hoor steeds vaker de uitspraak ‘naar de getver’ en ik geloof dat ik nog nooit zoiets afschuwelijks heb gehoord.

6 likes

Weet je wie ik dit hoorde zeggen? Wappie Isa. Weten jullie die nog? Die had weer eens een podcast gemaakt. Nou heeft die sowieso een vreselijk taalgebruik, maar deze viel me ook weer op.

Haha snap ik heel goed!

Ik gebruikte dat alleen als ik echt uit uit ging incl afterparty’s en illegale middelen, daar vind ik het wel echt de perfecte beschrijving voor tbh (en dat was ook wel 15 jaar geleden :sweat_smile:)

4 likes

Maar dan nog vind ik ‘naar de tering’ oid nog minder erg…

1 like