Inderdaad! De getver? Dat is helemaal geen zelfstandig naamwoord!
Een lief sommetje, beter zo?
dit is echt een reversed taalergernis want door vooral @EllaFitzgerald ben ik me nu extreem bewust van ‘nog nooit op’ en nu zeg ik het niet meer terwijl in mijn regio (rotterdam) echt iedereen het zegt. en nu zit ik alwins eetvideo’s te kijken en hoor ik het de hele tijd bij hem hahaha
Op De App heb je zo’n reclame voor Vaseline met een chick die iets zegt als: ‘Ik doe eerst even mijn lipjes insmeren.’ ‘Doe insmeren’ vind ik al naar maar ‘lipjes’ maakt het echt af.
Reinigen klinkt als je gezicht wassen met industriële zeep
Dat er nu ineens ook overal spaties tussen schuine strepen staan: Londen / Parijs.
Zo irritant inderdaad! De beeldbank op mijn werk doet dit nu en iedereen neemt dat natuurlijk klakkeloos over. Moet ik al die spaties er vervolgens weer uitvissen…
Ik ook, vind het er ook mooier uit zien 🫣
Dan gebruik jij misschien ook wel veel spaties?
Is dit niet ook heel Frans? Een spatie voor en na een leesteken. Of haal ik nu dingen door elkaar?
Ik weet dat het officieel niet klopt maar ik vind het veel mooier en overzichtelijker
Dit moeten wij ook doen op mijn werk
Misschien kom ik met een tip die geen tip is omdat dit een algemeen bekend trucje is…
Maar via de zoekfunctie in word kan je woorden automatisch vervangen door andere woorden, of hetzelfde woord met een andere spelling oid.
Je kan ook “ / “ (spatie slash spatie) laten vervangen door “/“ (spatie). Dat scheelt een hoop tijd, moeite en frustratie.
Nice! Ik wist dit wel, maar eigenlijk nooit aan gedacht dat dat hier natuurlijk ook gewoon mee kan.
Shortcut is (in Windows iig) CTRL-H, om het nog makkelijker te maken
Edit: en voor Mac Shift-Command-H
Waaarom zeggen mensen “collie” als ze het over hun collega hebben?? Denk meteen aan een border collie…
ik vind fouten met die en dat ook zo lelijk en irritant. als mensen bijvoorbeeld typen of zeggen: een huis die te koop staat
Dat ‘werk’ zo vaak zonder voornaamwoord of lidwoord wordt geschreven.
Op werk, na werk, met werk.
Ja, ik zou dan ook eerder ‘mijn’ gebruiken in jouw voorbeelden. Of is dat dezelfde ergernis voor jou?