Taalergernissen

Maar de werkwoordsvervoeging is hier toch wel goed? Het moet alleen omwonenden zijn, niet omwonende. Ik neem in ieder geval aan dat het niet om maar 1 iemand gaat, maar meerdere omwonenden?

1 like

Ja het moet omwonenden zijn

2 likes

Ulgh ja ivm met kwam ik net ook weer tegen :sob:

3 likes

Dat is ook zo. Maar ‘omstandigheden’ zijn er altijd. Dus als je niet specificeert kan je het net zo goed achterwege laten. Het is zo nietszeggend.

1 like

Dit is geen verkeerde werkwoordvervoeging maar een verkeer onderwerp in de zin. Het had ‘omwonenden’ moeten zijn.

Oh spuit 11
En excuus: dubbelpost

Ik vind dit soort dingen juist heel fijn. Ik mis in het Nederlands ook een beetje het woord “errands”. “I need to run errands” is zo’n lekker vaag maar goed genoeg antwoord. In het Nederlands heb ik toch altijd het gevoel dat ik moet vertellen wat ik dan ga doen (moet boodschappen doen, moet even naar de winkel etc.)

8 likes

Dit woord heb ik geleerd door Desperate Housewives te kijken :smiley: Ik ergerde me aan de vaagheid. Geen idee hoe ik het zou zeggen. ‘Takenlijstje afwerken’? :smiling_face_with_tear:

1 like

In ATWT moest iedereen ook altijd snel weer weg na de dialoog omdat ze op weg waren naar Errands.

1 like

Je maakt me helemaal nostalgisch. Was vroeger niet alles beter? Toen seks nog vies was en de lucht schoon?

2 likes

bsn nummer :unamused:

3 likes

Zit Weekend Miljonairs te kijken en het valt me echt op dat Robert ten Brink een O gebruikt bij een E klank.

Negentien = negontien

Minstens= minstons

:sweat_smile::sob:

11 likes

Jaaaaaa ugh, zo lelijk. Doen heel veel presentators volgens mij, Carlo Boszhard zei vroeger bii Cash & Carlo (dat was 2005 ofzo???) ook altijd al ‘duizond’ :smiling_face_with_tear:

5 likes

Hier maken veel (regio) Amsterdamse mediamannen zich schuldig aan:

Waarom Lange Frans ‘ochtond’ zegt De onbeklemtoonde e die een o wordt Laura van Eerten, Onze Taal. Jaargang 81 - DBNL!

9 likes

ik denk nu gelijk aan lucia rijker die is daar echt kampioen in

3 likes

Ik heb een collega uit Almere die dat ook altijd doet. Dat betekont zegt zij altijd haha

1 like

Ja en Ellie Lust vind ik ook zo praten

1 like

Er was ook een tijd dat een F en V werd en een S een Z (of andersom?)

Rob Verlinde zei bij Eigen Huis en Tuin dat hij een ‘Veestzaal’ had versierd met bloemen.

2 likes

Hee loop niet zo het Amsterdams te bashen! Ga lekker haten op Brabo’s ofzo

3 likes

bashen of bashon?

1 like

Bashon uiteraard

1 like