‘Het derde wiel’ zijn. In het Nederlands is dat toch gewoon ‘het vijfde wiel aan de wagen’? Of is ‘het derde wiel’ inmiddels ook geaccepteerd? Door mij nog niet iig. Lees het zo vaak de laatste tijd.
In een fietsland als Nederland is derde wiel wel weer logischer
Onderwerp van de bevestigingsmail van Greetz
Naam, wij hebben jouw bestelling goed ontvangen
Ik weet dat het officieel niet fout is, maar het is wel lelijk
Wat wil je dan? Je?
Ja
Het meisje van de bediening dat vraagt “had u het al geweten”. Ik snap prima wat ze bedoelde, maar het is zo’n gekke nep formele constructie. “Wat had u gehad willen hebben” is net zo’n gedrocht, waarom niet “wat willen jullie bestellen?”
Que
Ik maak ook wel een een verwijzingsfout. Maar dat niemand in het productieproces van het spotje voor het ‘nachtkastje die de lucht zuivert’ heeft ingegrepen vind ik irritanter dan redelijk is
“Ergens een error van krijgen”
Zo lelijk en infantiel.
Uitgeloot schrijven als je mag deelnemen. Dan is het ingeloot.
Ja, je krijgt van mij ook een heel andere respons als je vertelt dat je uitgeloot bent. Zou het een contaminatie zijn met uitgekozen of uitverkoren?
Je zeg dit ook altijd verkeerd helaas. Ik heb de associatie met je bent er uit gepikt (dus wel gekozen)
‘mits’ wanneer iemand ‘tenzij’ bedoelt irriteert me ook zo
Ooh en lekker actueel: mensen die Olympisch uitspreken als olumpisch.
Hahaha als classica kan ik deze dan wel weer op een ironische manier waarderen, want de y is van origine de Griekse letter upsilon, dus u klank. Maar lekker overdreven is het wel hoor! Net als mensen die Caesar of Cicero uitspreken als Kaisar en Kikero om ff indruk te maken. Doe normaal. Dat iets zoveel duizend jaar geleden zo gedaan werd, betekent niet dat dat nu nog steeds zo hoeft.
Mensen die “Percies” zeggen
Ik weet niet als ik dan kan ipv
Ik weet niet OF ik dan kan
Ik hoor vaak in het engels dat mensen bolth, in plaats van both. Vind ik heel irritant.
“Dat is echt voorschut”
Het gebruik van ‘like’ in het Nederlands. Wie is daar ooit mee begonnen en like wanneer houden we daar alsjeblieft mee op?