Taalergernissen

Ik denk dezelfde persoon die disrespectvol heeft verzonnen :smiling_face_with_tear:

7 likes

Ik zag vandaag disrespectloos :sob:.

8 likes

Het is hier vast al eerder genoemd, maar: Kindje.
Een kind is per definitie klein(ig) en voor echte kleine kinderen hebben we specifieke benamingen: pasgeborene, baby, dreumes, peuter, kleuter.
Bij ‘kindje’ krijg ik altijd het idee dat de ouders nog niet helemaal klaar zijn om los te gaan laten.

11 likes

Ooohh iemand die ik ken, zegt dit nog tegen haar zoon van 35 :sob::sob: ik cringe dan zooo hard!

1 like

Een van mijn buren doet dit ook, toen ze in de groepsapp stuurde dat “haar jongste” een feestje zou vieren had ik niet verwacht dat het om een feestje voor een vrouw van 40 zou gaan haha

6 likes

Geld pinnen als iemand geld opnemen bedoeld. Het is totaal iets anders. Waarom gaat dat zo vaak mis :cry:

4 likes

Ik zie Nederlanders nu regelmatig schrijven dat ze “sober” zijn als ze bedoelen dat ze (tijdelijk) gestopt zijn met alcohol drinken. Stop daarmee aub

14 likes

Yup… dit woord is al in gebruik door een ander begrip.

6 likes

Huh wat is dan het verschil?

1 like

:grimacing:

Precies wat je nu doet hè, cringen :joy: hahaha

Jij gaat liever terug naar “Hebban olla vogala” ? Hahah :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Dus je doet het er om?
Ok, grappig

3 likes

Pinnen doe je in een winkel en geld opnemen bij een geldautomaat.

1 like

Zijn jullie in het dagelijks leven ook zo serieus? Lighten up men, niet alles hoef je als offensive te zien :grimacing: Geniet van je zaterdag :heart:

1 like

Tenenkrommend? Of heeft dat te veel lettergrepen

2 likes

Nee zo werkt het niet, misschien meer: ‘ténenkrommend!’

2 likes

Dat is ironisch genoeg waarschijnlijk meer (ook) Engels dan de hedendaagse Nederlandse taal

4 likes

Ik snapje maar mijn opa zei dit altijd naar mijn moeder en daardoor vond ik het toch heel lief

1 like

Wat is een snapje? Een… kleine snap? :clown_face:

2 likes