Taalergernissen

Ooh en lekker actueel: mensen die Olympisch uitspreken als olumpisch.

2 likes

Hahaha als classica kan ik deze dan wel weer op een ironische manier waarderen, want de y is van origine de Griekse letter upsilon, dus u klank. Maar lekker overdreven is het wel hoor! Net als mensen die Caesar of Cicero uitspreken als Kaisar en Kikero om ff indruk te maken. Doe normaal. Dat iets zoveel duizend jaar geleden zo gedaan werd, betekent niet dat dat nu nog steeds zo hoeft.

7 likes

Mensen die “Percies” zeggen

14 likes

Ik weet niet als ik dan kan :sob::sob: ipv
Ik weet niet OF ik dan kan

11 likes

Ik hoor vaak in het engels dat mensen bolth, in plaats van both. Vind ik heel irritant.

1 like

“Dat is echt voorschut” :cry:

15 likes

Het gebruik van ‘like’ in het Nederlands. Wie is daar ooit mee begonnen en like wanneer houden we daar alsjeblieft mee op? :face_with_symbols_over_mouth:

6 likes

Ik denk dezelfde persoon die disrespectvol heeft verzonnen :smiling_face_with_tear:

7 likes

Ik zag vandaag disrespectloos :sob:.

8 likes

Het is hier vast al eerder genoemd, maar: Kindje.
Een kind is per definitie klein(ig) en voor echte kleine kinderen hebben we specifieke benamingen: pasgeborene, baby, dreumes, peuter, kleuter.
Bij ‘kindje’ krijg ik altijd het idee dat de ouders nog niet helemaal klaar zijn om los te gaan laten.

11 likes

Ooohh iemand die ik ken, zegt dit nog tegen haar zoon van 35 :sob::sob: ik cringe dan zooo hard!

1 like

Een van mijn buren doet dit ook, toen ze in de groepsapp stuurde dat “haar jongste” een feestje zou vieren had ik niet verwacht dat het om een feestje voor een vrouw van 40 zou gaan haha

6 likes

Geld pinnen als iemand geld opnemen bedoeld. Het is totaal iets anders. Waarom gaat dat zo vaak mis :cry:

4 likes

Ik zie Nederlanders nu regelmatig schrijven dat ze “sober” zijn als ze bedoelen dat ze (tijdelijk) gestopt zijn met alcohol drinken. Stop daarmee aub

14 likes

Yup… dit woord is al in gebruik door een ander begrip.

6 likes

Huh wat is dan het verschil?

1 like

:grimacing:

Precies wat je nu doet hè, cringen :joy: hahaha

Jij gaat liever terug naar “Hebban olla vogala” ? Hahah :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Dus je doet het er om?
Ok, grappig

3 likes