Taalergernissen

Pinnen doe je in een winkel en geld opnemen bij een geldautomaat.

1 like

Zijn jullie in het dagelijks leven ook zo serieus? Lighten up men, niet alles hoef je als offensive te zien :grimacing: Geniet van je zaterdag :heart:

1 like

Tenenkrommend? Of heeft dat te veel lettergrepen

2 likes

Nee zo werkt het niet, misschien meer: ‘ténenkrommend!’

2 likes

Dat is ironisch genoeg waarschijnlijk meer (ook) Engels dan de hedendaagse Nederlandse taal

4 likes

Ik snapje maar mijn opa zei dit altijd naar mijn moeder en daardoor vond ik het toch heel lief

1 like

Wat is een snapje? Een… kleine snap? :clown_face:

2 likes

Mijn kindje zal altijd mijn kindje blijven al is ze 50! Sorrynotsorry

6 likes

Toch om te janken zo slecht.

7 likes

Volgens mij is iemand voor schut zetten (wel los geschreven, dus dat is hier wel erg lelijk) een normale uitdrukking.

Waar ik me aan erger is het gebruik zoals ‘dat is echt voorschut’ als reactie dat iemand iets gênants doet/overkomt.

2 likes

Dat is dus het punt.

Edit: oja maar idd, “dat is echt voorschut” ipv “hij staat echt voor schut” is nog 10x zo afschuwelijk. Maar vind dit ook al erg.

6 likes

Ah ok, ik dacht in je reactie dat het om het gebruik ging zoals ‘ dat is echt voor schut / voorschut’

Maar ergerlijk inderdaad. Terwijl je juist verder veel het gebruik van onnodige spaties ziet.

1 like

Haha echt he, ik zal het nooit begrijpen

6 likes

“iemand die alle boxen aantikt”

???

Dit is geen Nederlands!

4 likes

‘foute boel’

‘volle bak’

2 likes

Wat is hier fout aan?

2 likes

Het is niet fout, ze ergert zich er gewoon aan:)

5 likes

Stel je je eens een topic over taalfouten voor Ella, dat zou elke drie dagen automatisch sluiten omdat de grens van 5000 posts is bereikt.

6 likes

Het is walgelijk

1 like

nee ze vindt het gewoon lelijke uitspraken

5 likes