Taalergernissen

Als mensen kon gebruiken in plaats van ken en extra in plaats van expres.

4 likes

Ik vind het altijd heel irritant als mensen zeggen dat iets proeft. “Deze banaan proeft heel zoet.” Nee! Het smaakt, jij proeft.

11 likes

okeeee… ik wilde het al eens hebben over het feit dat allerlei nederlanders het ineens over ‘forceren’ hebben.
ipv dwingen, of wat in de context van toepassing zou zijn in plaats van dit anglicisme.

maar nou zie ik bij een youtube video: ‘je forceert je kont!’

dat is dus een verwijt aan ene Sarah Rebecca. Aan de naam zie je het misschien al maar dat is dus zo’n insta/yt personality.

gij zult uw kont niet forceren, kennelijk.

4 likes

Volgens mijn baas, eigenaar miljoenenbedrijf, “kost een leaseauto heel duur”.

2 likes

Ja ik las dit gister nog, wilde het nog zeggen maar dacht lamaaa. Weet nu ook niet meer wie het zei.

1 like

Beter als

2 likes

“Als…zijnde”

7 likes

Nu snap ik je titel pas :joy:

4 likes

:’( wuhu

2 likes

Omg haha. Ik ga dit aan mijn baas laten zien voor een teamuitje. Gewoon om mijn collega’s te pesten. Ik weet namelijk zeker dat zij het gaan haten en dat mijn baas het leuk vindt😂

1 like

Ik vind hoezo zo’n asociaal klinkend woord altijd

10 likes

Ik vind het altijd zo aanvallend klinken. Hoezo doe jij dat niet?? En dan zie ik zo mijn arrogante collega voor mij staan.

6 likes

Waarom ipv Hoezo gebruiken is ook een van de eerste dingen die je leert in communicatietrainingen

1 like

Nederlanders die het woord schoonbroer gebruiken. Dat heet zwager.

11 likes

Zo vaak op dit forum! Zo lelijk!

2 likes

Ik gebruik dat dus wel omdat m’n zwager een stuk jonger is dan ik en m’n vriend, en bij zwager zie ik een volwassen iemand voor me. En zo kan ik schoonbroertje zeggen, vind ik toch beter werken dan zwagertje 🤷

3 likes

Ik vind zwager zo afstandelijk klinken. Ik ken de mijne al sinds ik een klein kind was, dus dan vind ik schoonbroer beter klinken. De man van mijn andere zus ken ik nog maar 6 jaar of zo en ik zie hem weinig (en ik vind hem stom), dus die zou ik wel zwager noemen.

2 likes

Hoezo is schoonbroer fout?

Ik vind zwager ook een raar en lelijk woord.

3 likes

Oh huh ik heb altijd geleerd dat “een aantal X zijn” fout is!

Ik vind “een aantal X is” ook veel mooier.

7 likes

Het feit dat mensen continu het woord continue gebruiken waar ze continu bedoelen.

Continu = voortdurend
Continue = voortdurende

Hier op het forum, maar eigenlijk gewoon overal, ook op de sites en in advertenties van grote bedrijven. Alleen als je de ‘e’ hoort als je het woord uitspreekt, dan schrijf je hem ook.

15 likes