Taalergernissen

mijn vriend typt net ‘aardbijen’
ik overweeg bijna om het uit te maken

9 likes

Net gelezen op de site van het AD in een artikel over hazelnootpasta:

“De enalaatste lepel pasta arriveert.”

Wauw!

3 likes

Ik erger me eraan dat de uitspraak van ‘golfen’ verdwenen lijkt te zijn en het ofwel wordt uitgesproken als ‘golven’ ofwel als ‘kolven’. Het woord heeft gewoon zijn eigen uitspraak die in een keer duidelijk maakt dat je met een stok tegen een bal gaat slaan. Van die andere varianten word ik echt bijna agressief en ik hoor gewoon niet meer wat iemand daarna zegt. (Golven, ja? In de zee? En wát ga je dan precies doen met die golven? / Kolven? Je gaat een apparaat aan je borst bevestigen en wilde mij dat even vertellen? Prima hoor, maar niet zo zinvol misschien??).

1 like

Ok maar sinds ik zes ben is wel iets wat zesjarigen kunnen zeggen toch? Of oh wacht dat zijn allicht niet de mensen die je spreekt.

2 likes

Hahahah dat zeggen toch alleen kinderen? :sob:

1 like

wishful thinking helaasch

‘Laag in calorieën’. Vooral gecombineerd met ‘hoog in eiwitten’. Zeg gewoon weinig of veel!!
:angry:

5 likes

JA dit is echt zo’n lelijk anglicisme!

2 likes

Ook een anglicisme;
‘Ah oke, ik snap waar je vandaan komt’
(=Ik snap wat je zegt/ik heb begrip voor wat je zegt)

2 likes

Of “Ik ben okee” om aan te geven dat je geen nieuw drankje o.i.d. wilt (erger nog: “Ik ben nog goed”)

2 likes

Ik hoor je.

Meestal gevolgd door iets waaruit blijkt dat horen en luisteren iets totaal anders is.

2 likes

“ ik ga naar de voetbal”
“ ik ga naar de hockey”

Waarom ‘de’?

2 likes

Heb net dit fragment gekeken. Super interessant en ben nu ook benieuwd naar het essay:

12 likes

nog een anglicisme: ‘geld maken’ (make money) iew brrrrrr

2 likes

Dit wordt ook altijd op the streets gezegd. Geld maken, doekoe maken. :moneybag:

:rofl::rofl:

1 like

Of wees? @Salinger

4 likes

Mensen die dingen ‘bijzonder’ vinden

Zeg gewoon dat je er spontaan van verzuurt of dat je het helemaal kut vindt

8 likes

Haaat deze, echt passief-agressiviteit in één zin

6 likes

Dubbelpost, maar hierop volgende: ik sprak laatst een sollicitant die, toen we vroegen of hij nog vragen had, zei “Nee, ik ben goed”. :exploding_head:

Hij was niet zo goed badum tsss

12 likes