Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

64GB

1 like

Mijn iPad uit 2019 is ook nog gewoon prima. Heb toen een heel basic model uitgekozen (iPad air met 64GB). Ben wel helemaal apple’d up dus ik doe er vrijwel alleen domme spelletjes op en gebruik ‘m om muziek te streamen tijdens m’n werk :rofl:

2 likes

Hier kan je zien welke nog de nieuwste update hebben. Dit zal bij de nieuwste update wel opschuiven, dus let daar op! Pak je er eentje ouder dan 2017 dan kan het dus al zo zijn dat je bepaalde apps (die ios 17 vereisen) niet kunt downloaden.
In het overzicht staan ook de modelnummers enzo. Hopelijk kom je daar wat verder mee

Ik heb er eentje van zo’n tien jaar oud. Die wordt al jaren niet meer ondersteund en veel externe apps werken daardoor niet meer of kan ik niet downloaden, maar ik kan hem nog wel goed gebruiken voor lezen via iBooks en Netflix (en ik heb een app erop waarmee je eigen filmbestanden kunt afspelen). Dat is voor mij nu voldoende. Een nieuwe app zoals Nextory of Videoland erop zetten gaat bij mij niet omdat die een nieuwere versie vereisen. Ik gok dat een iPad van 5 of 6 jaar ook redelijk snel dit probleem krijgt maar daarvoor moet je het artikel hierboven even lezen denk ik

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Kleding naaien/DIY’en

Ik verplaats je bericht naar Kleding naaien/DIY’en!

1 like

Zijn hier Teams-experts? Ik wil graag een chatbericht sturen naar een Team/kanaal waar ik niet in zit. De gedachte is dat ik dan één keer iets kan uitzetten in hun chatbox. Kan dit? Ik kan er niks over vinden

Volgens mij kan dat niet en moet je onderdeel / toegevoegd worden aan het Team/kanaal

Bedankt voor de snelle reactie! Dat is echt jammer. Een aparte mailbox/mailgroep is helaas geen optie dus ik ga even verder nadenken hoe ik dit voor elkaar kan krijgen

1 like

Voor de mensen die last hebben van de KPN storing, hierbij een artikel vanuit NU erover. Ik kreeg gisteren een appje dat mijn kosten vanaf 23 mei worden vergoed. Hoop nu ook op een nieuwe iPhone haha.
https://www.nu.nl/tweakers/6320515/kpn-klanten-met-iphone-11-of-12-ervaren-sinds-juni-verbindingsproblemen.html

2 likes

Ik ga een nieuwe laptop kopen, omdat de laptop die ik gebruik te traag is voor mijn werk (ik werk voor mezelf). Ik pak nu steeds de laptop van mijn vriend als hij hem niet hoeft te gebruiken, omdat deze veel sneller is. Is hier iemand die weet waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe?

Ik gebruik nu een Macbook Pro uit Early 2015 met deze specs

Schermafbeelding 2024-07-13 om 14.30.48

Mijn vriend heeft een Dell (volgens mij deze). Die is dus sneller, maar het mag eigenlijk nog wel een stuk sneller.

Ik gebruik mijn laptop vooral voor Excel, PowerBI en online tools die veel geheugen verbruiken (de site die ik nu dagelijks gebruik heeft bijv. een geheugengebruik van 1GB of meer. Dit zijn calculators die ik bouw). Daarnaast gebruik ik af en toe Lightroom, Photoshop en heeeel soms Premiere Pro. Oh en als het kan vind ik het heel heel soms ook leuk om Sims te spelen. Dat lukt eigenlijk ook niet op mijn huidige laptop.

Het liefst koop ik weer een Macbook, omdat ik dat heel fijn vind werken met m’n iphone erbij. Of is dat dan niet slim en kan ik beter voor een Windows laptop gaan? Iemand tips waar ik op moet letten? Qua (werk)geheugen, opslag, processor? Ik ben hier nogal onbekend in.

1 like

Ik heb ben benieuwd, ik ga er bij mijn provider (budget mobiel) ook achteraan. Maar ik vrees dat ik pech zal hebben

Hoop vooral dat ze het gaan oplossen. Ik ben ±65% van de dag gewoon niet bereikbaar/geen internet. En de rest van de tijd is het per locatie verschillend hoe de kwaliteit is.

Kan iemand mij helpen met een functie terug zetten op mijn Apple Watch? Ik had vanuit gezondheid het onderdeel ‘cyclus bijhouden’ op mijn Watch staan, alleen heb ik deze tijdens mijn zwangerschap eraf gehaald. Ik krijg het nu met geen mogelijkheid meer terug…

Send help haha!

Heeeey wat gek! Ik dacht meteen ‘ik ga je vertellen hoe het moet’, maar het lukt mij ook niet!

Als ik erachter komt, geef ik een gil!

Ik ben van een xiaomi telefoon naar samsung gegaan en hoewel t beide android is, is samsung toch heel anders en voel me echt een beetje boomer met mn telefoon die niet doet wat ik wil hahaha.
Mocht iemand met een samsung willen helpen dan hoor ik t graag (hier wil eigenlijk zo’n lach emoji plaatsen maar moet ook niet uitzoeken hoe ik een emoji toersenbord doe hahaha)

Edit ik ben niet super goed in technische dingen maar wil je best helpen met dingen die ik begrijp en weet :joy:

1 like

Haha ja als t daar stond dan had ik t ook wel gevonden. Maar heb nu bij instellingen iets gewijzigd en nu heb ik t hier bovenin staan dus er is vooruitgang!

Hahaha sorry ik dacht al dat valt toch wel mee :joy:

Dm maar hoor.
En voor die emoji’s: ik heb gewoon gboard (het toetsenbord van Google) gedownload, die vind ik veel fijner dan het standaard toetsenbord van Samsung.

2 likes