Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Die heb ik, en ik denk dus @InternetExplorer ook, gratis van de ziggo.
Dus heb je ziggo? Bel de klantenservice

Mijn iphone gezondheid app synchroniseert niet meer… laatste stappenteldag was 7 dagen geleden, alles qua toestemming etc staat gewoon aan. Iemand een idee?

Ik moet mijn werk-iphone inleveren omdat ik daar weg ga. Nu moet ik dus de fotos enzo die erop staan veiligstellen. Het is vast heeeel simpel maar in mijn hoofd is het een berg van een klus vol obstakels. Daarom begin ik even hier met advies vragen. Weet iemand een handige manier of heeft iemand ervaring hiermee?

• Ik denk naar een cloud, google fotos bijv vind ik fijn. (Maar ik heb geen ervaring met andere cloud oplossingen)
  • Op google fotos heb ik al de foto’s staan van mijn prive telefoon. Ik wil niet dat alles van die twee telefoons door elkaar mixt in een grote fotorol. Kan ik het in google foto’s in een aparte map laten zetten?
  • het liefst ook op een manier waarop de mapjes op mijn iphone ook in de cloud intact blijven.
  • overzetten van de fotos naar mn prive telefoon is geen optie omdat die al te vol zit :frowning:
2 likes

Heeft er iemand een tip voor een app of oortjes die tijdens het bellen of voice berichten opnemen alleen je stem eruit filteren? Dus dat je geen last hebt van wind en omgevingsgeluiden. Microsoft teams heeft inmiddels voice isolation wat echt heel goed werkt dus het moet kunnen!

Ja dit kan! Je moet dan niet het automatisch synchroniseren aanzetten, maar zelf een map aanmaken en vervolgens daar de foto’s aan toevoegen. Ik weet niet hoe makkelijk dat gaat met een hele filmrol, maar meestal is Google foto’s best snel met uploaden.

1 like

Thanksss!!!

Weet iemand een gratis app of site of software waarbij je de achtergrond van een portretfoto kan veranderen. En zeg geen Chatgpt want ik heb het geprobeerd en de achtergrond veranderen doet ie perfect, maar hij verandert ook het gezicht van het mens op de foto naar iets wat ie zelf leuker of mooier vindt. :smiling_face_with_tear:

Bazaart vind ik fijn. Je kan een gratis proefperiode aanvragen

1 like

@Jennair Dankje, het is me na wat kloten met Adobe Creative Cloud (?) vrij makkelijk gelukt, ben er zelf nog een beetje verbaasd over.

Canva!

3 likes

Wat voor SSD kaart / externe harde schijf gebruiken jullie en raden jullie aan?

Ik ben aan het kijken naar een Samsung Portable SSD voor de opslag van foto’s etc.

Is er een reden dat je een harde schijf wil? Want op een grote USB stick passen ook al duizenden foto’s

1 like

Ik heb een Samsung SSD van 1 TB en ben er heel blij mee. Is heel snel en klein. Aanrader.

1 like

USB sticks gaan veel sneller kapot dan ssd’s! USB sticks zijn echt niet veilig voor een (langdurige) backup.

2 likes

Ik heb er meerdere van WD en die zijn prima

1 like

Als iemand je heeft geblokkeerd op whatsapp, en je stuurt een berichtje, krijg je dan 1 of 2 vinkjes?

Ik dacht dus maar 1, maar ik krijg er opeens 2. Ik zie de profielfoto niet van diegene, dat is gewoon grijs. Dus ik ging er vanuit dat diegene me had geblokkeerd.

Dan krijg je 1 vinkje. Kan wel zijn dat diegene ke nummer niet heeft opgeslagen. Dan zie je vaak geen profielfoto.

3 likes

Niet per se een reden voor maar wat @Tjiftjaf zegt, dat gevoel had ik al een beetje. Een USB schijf trek je er snel in en uit, geen beveiliging? Die van Samsung moet je met een speciaal programma openen en een wachtwoord invoeren.

Wil het echt als hoofdopslag gebruiken voor al mijn foto’s en belangrijke documenten.

2 likes

En het is echt veeeeel sneller als je 1000 foto’s van je computer naar zo’n schijf schrijft dan een usb. Ik gebruik m trouwens zonder wachtwoord en speciaal programma, maar dat is wel veiliger!

1 like

Dankje! Ook een goede reden waar ik nog niet aan had gedacht. Ik ben overtuigd en ga een bestellen

1 like