Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Hahah snap het gevoel helemaal! Eerst maar hoesje enzo dan toch?
Ik zie dat ze ook soort pasjeshouders hebben. Ik heb nu ook al m’n pasjes bij m’n telefoon, ook nog maar even in die accessoires duiken

Edit trouwens leuk dat hij daar werkt. Krijg je nog familiekorting? :stuck_out_tongue:

Edit @Oprah is het idd de doorzichtige geworden? Ik neig daar nu ook naar! Ik wil die glimmende gouden randjes wel blijven zien

1 like

Iemand verstand van MacBooks? Mijn werk MacBook blaast constant, maar dan gewoon écht heel de tijd… mijn collega’s, die hetzelfde werk doen en dezelfde laptop hebben, hebben er geen last van. Bij hen is het alleen af en toe.

Misschien wordt ‘ie moe van je?

3 likes

wat vervelend! hier staan tips goed uitgelegd:

ik zou vooral even bij Activiteitenweergave kijken, misschien is het een applicatie die heel veel van je macbook vraagt terwijl je niet doorhebt dat die aanstaat?

1 like

Niet in Google Chrome werken iig

Hmm, 4/5 gig voor alleen insta of dit forum? Dat is wel heel veel! Verstuur je veel foto’s of filmpjes via whatsapp misschien?

Je kan op insta aanzetten dat ie minder mobiele data gebruikt! Vaak wordt er ook wel bijgehouden wat zoveel data slurpt, dan zou je dat uit kunnen zetten.

Helaas, ik moet in Chrome werken 🥲 ofja, onze applicatie is het meest optimaal in Chrome.

Ik heb al mijn hele leven prepaid/wifi gebruikt voor mijn telefoon. Maar het wordt nu toch tijd om een abonnement met data aan te schaffen. Ongelimiteerde data is erg duur. Hoeveel GB denken jullie dat ik het beste kan nemen?

Eigenlijk enkel als ik buitenshuis ben om te Whatsappen etc.

Ik zit nu te kijken naar 5GB voor 10 euro.

Ik vind Ben wel een aanrader. Als je begint met een wat lager abonnement, kun je de gehele looptijd elke maand je abbo aanpassen, zolang je maar minstens op je begin bedrag blijft. Ik ben volgens mij ooit op 3GB begonnen en zit inmiddels op 10GB voor 10€ per maand, omdat ik steeds een beetje hoger ging als er een mooie aanbieding was haha. Maar dan kan je dus heel makkelijk toch iets hoger gaan zitten mocht je erachter komen dat het aantal GB toch iets te weinig is voor je.

1 like

20GB en het gaat altijd op. Maar ik ga nooit op openbaar Wi-Fi omdat ik mijn telefoon ook gebruik voor bankzaken etc. Thuis is het Wi-Fi vaak slecht dus schakel dan over op 4G en ik gebruik weleens een hotspot als ik onderweg wil werken. Heb net dus unlimited afgesloten en vond het prijsverschil niet mega.

Je kan in je telefoon opzoeken hoeveel data de apps verbruiken die je veel gebruikt.

2 likes

Bij mij is Chrome ook echt het probleem van een blazende MacBook. Ik gebruik dat nu voor de applicatie die alleen in Chrome draait en dan max 2 tabbladen, rest op safari. En ik sluit tussendoor heel veel lopende dingen af, vind dat zo onoverzichtelijk ten opzichte van Windows.

1 like

Ik zou ook vooral even checken wat de netwerkdekking is bij jou in de buurt.

https://www.unitedconsumers.com/gsm/mobiele-dekking-nederland/index.jsp

Zo valt Ben onder T-Mobile en die heeft niet overal een goede dekking. Net als Vodafone. Mijn vriend had daar heel vaak slecht bereik mee.

Goeie!!

Ik woon in België, dus helaas geen Ben hier.

Of juist gelukkig :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

5 GB is volgens mij meer dan prima als je het vooral buitenshuis gebruikt en geen al te gekke dingen doet. Ik heb zelf bij Simpel 5 GB, onbeperkt bellen en 500 sms ofzo (maar ik sms letterlijk nooit) voor 10 euro per maand. Ik zie nu dat er een aanbieding is dat je zelfs 7 GB krijgt. Ik vind Simpel zelf echt heel chill en werkt altijd gewoon prima. Ik kom nooit aan de 5 GB trouwens, maar de stap eronder is 3 GB en daar ga ik soms wel overheen, vooral omdat ik soms mijn telefoon gebruik als hotspot als ik bijv. in de trein werk.

Edit: O sorry heel verhaal over Simpel maar je woont in België zie ik nu, dus weet niet of je er dan wel wat aan hebt!

2 likes

Ja ik woon in België, maar toch lief dat je me een uitgebreid berichtje stuurt. Ik heb hier een België ook een maatschappij gevonden met 5 GB voor 10 euro, dus ik ga die denk ik nemen :slight_smile:

2 likes

Ik heb ook 2gb maar als ik dagelijks op insta zit met uploaden en stories bekijken dan ben ik er echt al na 2 weken doorheen. Insta slurpt echt data bij mij

Ik heb op mijn macbook allemaal van dit soort bestanden staat. Ze zijn een soort ‘kopie’ van mijn gewone bestanden. Kan je dit verbergen…? Ze zijn ook een soort van… beetje transparant weergegeven.
Als ik google op bestanden verbergen krijg ik tutorials hoe ik ‘bepaalde bestanden’ met specifieke titel bijv kan verbergen… Maar dat is niet wat ik zoek…