Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik heb oude usb sticks gevonden met fotos erop. De thumbnails laat hij goed zien, maar als ik een foto open dan toont ie alleen de eerste balkjes en vervolgens een gekleurd vlak. Google vertelt met dat mijn bestanden ‘corrupt’ zijn en moeten worden gefixt, maar ik wil me er zelf niet aan wagen. Is er een Nederlandse service die dit kan fixen?

Edit: ik vond de website informatique.nl. Iemand daar ervaring mee?

Wat vervelend! Ik heb nooit iets laten fixen via informatique, maar ik ken ze wel. Zijn een bekende ‘grote’ partij in de omgeving. Zelf dus niks mee gedaan, maar mensen in mijn omgeving wel en die zijn positief. Hopelijk lukt ‘t om de foto’s te redden

1 like

Dankjewel! Hier heb ik echt veel aan!

1 like

Ik heb een chronisch tekort aan Google opslagruimte
Ik backup al mijn foto’s daarmee (ook op exerne schijf hoor) vind dat wel een fijn idee ofzo.
Maar ik heb geen ruimte meer.
Ik ben aan het overwegen om extra ruimte te kopen, maar is er een reden om het niet te doen?
Andere tips misschien?

En als ik dat abonnement opzeg, dan verdwijnt die extra opslag zomaar, of niet?

Als je het opzegt kan je de ruimte niet meer gebruiken. Maar ik vind het wel een fijne manier. Ik heb nu 100 GB voor 20 (denk ik) euro per jaar. Het ontzorgt me enorm en de kosten vallen mij mee.
Diverse familieleden zijn nadat ik het had aangeschaft ook overgestapt op een betaald abonnement en zijn er ook tevreden over.

1 like

Ik wil een nieuwe telefoon. Heb nu iphone XR, blijf sowieso bij Apple, wil niet meer dan plus minus 800 euri uitgeven

Iemand tips?
Iphone 11, 12 mini, 13 mini?
Pak sowieso 128 gb of meer want 64 heb ik nu en word ik gek van

Ik heb mijn airpods al een tijd aan mijn iPhone gekoppeld en sinds gister ook aan mijn iPad. Nu wil ik vandaag met mijn airpods wat luisteren op mijn telefoon, worden ze niet herkend. Alleen het gedeelte van hoe hoog het percentage is van de case en de airpods. Heb geprobeerd om opnieuw te koppelen. Is er een manier dat airpods aan twee apparaten gekoppeld zijn en ook beide afzonderlijk van elkaar gebruikt kunnen worden?

Ik heb ze aan mijn ipad en iphone en nooit problemen, gebruik ze gewoon voor allebei…

Ik snap je vraag niet… Ja je kunt je airpods aan meerdere apparaten koppelen en je kunt de apparaten afzonderlijk van elkaar gebruiken (?) maar je kunt je airpods maar aan 1 apparaat tegelijk gebruiken.

Misschien staan ze nog verbonden met je ipad, dan moet je even bij de bluetooth apparaten klikken op je airpods om ze opnieuw te verbinden met je iphone. Want ze verbinden automatisch met het laatst gebruikte apparaat.

Dankje het is gelukt! Voel mij af en toe zo bejaard, moest opnieuw koppelen en nu kan ik kiezen waarmee ik wil luisteren. Jammer dat de airpods niet zelf herkennen waarmee je ze wilt gebruiken.

3 likes

Dat doen ze bij mij dus wel. Als ik op mijn iPad zit en ik doe mijn AirPods in en ik speel een filmpje af op mijn iPad begint dat gewoon in mijn AirPods…

1 like

Welke versie heb je? Want dat zou die wel moeten doen tussen iPad / iPhone. Alleen bij m’n laptop moet ik ‘m opnieuw verbinden als ik die opnieuw opgestart heb.

iPhone 7 is al ouder dan 4 jaar en iPad 9 generatie. Misschien dat mijn telefoon te oud is.

Ik heb ook de 7 en niet de nieuwste iPad, dus zou wel moeten kunnen! Gek zeg, weet zo even niet hoe je dat kunt aanpassen…

Wat gebeurt er dan als je ze nu indoet en een apparaat erbij pakt? Hij zou dat gewoon moeten herkennen en op dat apparaat gaan spelen. Heb je op allebei je apparaten de nieuwste update?

1 like

Ik probeer het vanavond even, heb wel op beide apparaten de nieuwste update.

Vandaag is mijn vriend zijn oplaadcase van z’n apple airpods verloren. Nu wou ik net een nieuwe bestellen en die dingen kosten 80€?! :scream: voor 50€ meer heb je meteen een nieuwe set…
Bestaat dit ook in knock-off versie?

Marktplaats? veel mensen verliezen 1 airpod.

1 like

Good thinking, daar ga ik even op zoek !

3 likes

duurt het bij jullie ook een tijdje voor je apple saldo is opgehoogd als je het gewoon direct via je bankapp erop zet?
ik vind het echt fokking irritant

ik wil ook eigenlijk dat de abbo’s die ik op apple heb gewoon van mn rekening worden afgeschreven via mn apple account maar lijkt niet te kunnen. echt irritant want dan is mn prime en icloud steeds verlopen en kan ik het niet gewoon verlengen en meteen kijken, maar moet ik duizend jaar wachten tot die saldo ophoging is verwerkt

1 like