Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Bevalt de A52 nog? Zijn er anderen die hem ook gebruiken, zo ja bevalt die nog?

1 like

Ben of ken je een student/docent? Dan kun je het goedkoper aanschaffen via surfspot.

1 like

Thanks! Goede tip ! Vind het alleen nog steeds te duur, 30 euro voor 1 jaar :sob: #dutchpeoplebelike

Ik heb de eenmalige licensie gekocht bij Microsoft zelf, is wel 150 euro maar geen abonnement, dus dan heb je wel een levenslange licensie voor Office 2021. https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/p/office-voor-thuisgebruik-en-studenten-2021/cfq7ttc0h8n8?activetab=pivot%3Aoverviewtab

1 like

Heeft er iemand ervaring met een backup maken van emailaccount en de daarbij behorende mails? Of het overzetten naar een ander emailadres?
Het bedrijf wordt overgenomen (behoud van het domeinnaam/emailadres via Gmail) en ik wil de mails (met daarin ook veel facturen etc) tot de overdrachtsdatum, ergens kunnen bewaren (dit is ook verplicht). Daarnaast mag de nieuwe eigenaresse dan gewoon met een schone mail beginnen en zitten er niet 1000en mails in haar account waar ze niets mee te maken heeft.

Ja volgens mij wel. Als ik de presentatie open in teams zelf ipv mijn scherm te delen, kan ik de rest wel zien. Ik heb bij de ‘Share content’ onderaan ‘Live powerpoint’ als optie staan.

2 likes

Heel oldskool kun je alle mails gewoon als .msg bestanden kopiëren naar een losse bestandsmap. Maar er moeten betere opties zijn, volgens mij kun je het ook archiveren (zo heet die functie in Outlook) maar ik werk daar nooit mee omdat ik het dus gewoon allemaal in een map pleur :zipper_mouth_face:

2e scherm eraan zetten. Dan kun je op je ene scherm de ppt zetten en op het andere scherm je teams.

Ik hoop dat iemand mij met het volgende Excel-probleem kan helpen. Ik heb dus de übersimpele formule in vakje A1 staan en daar komt de correcte uitkomst. MAAR zodra ik op enter klik, komt er een ander getal in alle omringende vakjes (B1 t/m B13 en A2 t/m A13). Een deel daarvan dan ook nog in een andere kleur… hier iemand de oplossing?

NB er staat in die omringende vakjes dus geen formule verder! En kan het niet weghalen ook

3 likes

Heb je toevallig een Asuslaptop? Ik had dat namelijk ook en om weer internet te krijgen, moest ik mijn laptop iedere keer opnieuw opstarten. Dit gebeurde om het half uur op het dieptepunt. Handmatig het stuurprogramma van de wifiaansluitingschip ( een bepaalde Qualcommchip) in mijn laptop aanpassen verhielp dit weer.
Edit: fijn dat je niet de enige bent!

4 likes

Zoals de lay-out voor mij lijkt, probeer je het via windows te synchroniseren en niet via Outlook?

Of is dit een lay-out van Outlook die ik nog niet ken.

Maar via outlook zou je je e-mail account moeten toevoegen; bij mij kan dat via ‘file’ > ‘account settings’.

1 like

Iemand die tips kan geven over een goede laptop ?

Ik ga een studie doen en mijn laptop is niet echt meer betrouwbaar.
Wat een een betaalbare maar prima laptop ?

Enigste echte eis is een webcam ivm teams en niet traag.

1 like

Tip: geen macbook air 2020, die heeft problemen met videobellen.

Ik heb zelf een Lenovo Ideapad gehad en vond die top. Mijn huidige Lenovo Thinkpad en Macbook Pro zijn wel lichter en langere accuduur maar ook gelijk (meer dan) 2 keer zo duur.

2 likes

Ik wil ook geen MacBook lijkt me sowieso niet zo fijn werken :rofl:
Gewicht maakt me ook weinig uit.

Ik zou even op Tweakers naar de Best Buy Guide laptops kijken van afgelopen jaar, staat er per budget de beste koop in en ook altijd een best uitgebreide beschrijving van de laptop.

Dit is de guide van afgelopen december:
https://tweakers.net/reviews/9566/laptop-best-buy-guide-december-2021.html

5 likes

Vraagje over fitbit (versa 2) melding instellingen.

Ik heb mn horloge nu altijd op niet storen staan.
Ik wil namelijk dat als ik mijn telefoon op stil heb staan, ik ook geen oproepen doorkrijg op mijn horloge. Maar dat kan ik niet vinden?

Iemand een idee hoe dit te omzeilen? Ik wil nl mn berichtjes en mailtjes ontvangen

Ja dit heb ik dus ook en ik word helemaal gek! Ik heb de oplossing ook nog nergens kunnen vinden. Netwerkadapters resetten was één van de “oplossingen” die ik online kreeg, maar dat was echt een groot fiasco waardoor ik helemaal geen wifinetwerken meer kon vinden. Met veel pijn en moeite eindelijk weer wifi kunnen verkrijgen, us dat is geen aanrader om te proberen

TLDR; kan er data worden afgeschreven op iphone ook al heb je mobile data (en wifi assist en icloud drive) uitstaan?

Ik heb een prepaid sim op mijn iphone en heb mijn mobile data altijd uit staan (behalve als ik het eens nodig heb, maar de laatste maand niet gebruikt). Toch wordt er steeds geld afgeschreven, en mijn provider geeft aan dat ik internet gebruik, maar mijn mobile data staat dus uit! Ik gebruik wel wifi, en heb een apple watch zonder sim. Ik had gister als test mijn statistic gereset, en ik kon dus zien dat er in 1 dag 37 kb was gebruikt, wat vrijwel niets is maar dus wel veel geld kost omdat er dan automatisch een dagbundel wordt afgeschreven. Weet hier misschien iemand wat dit kan zijn?

Ik krijg een melding dat mijn ING app van m’n Apple Watch af gaat, iemand enig idee of je dan dus ook niet meer hiermee kan betalen? Vind dat echt zo chill :cry: kan het online niet zo snel vinden.

Ja je kan nog wel betalen volgens mij, alleen geen saldo meer checken

2 likes