Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Heb je niet toevallig een iCloud? Daarin kunnen alle foto’s van photo’s geupload, toen ik een nieuwe macbook kocht en me aanmeldde bij mijn iCloud account werden alle foto’s automatisch gesynchroniseerd.

Ja ik heb dat wel maar is allemaal niet goed ingesteld en werkt niet goed. Ik snap er geen barst van haha. Maar misschien moet ik dat idd eerst ff fixen

Edit: ik snap er echt nikkkks van en heb het gevoel dat ik steeds in cirkeltjes werk. Iemand die zin/tijd/kunde heeft om mij te helpen met het synchroniseren van mijn photo bibliotheken op iPhone en Macbook?

Ik wil al mijn fotos bij elkaar in iCloud zodat de fotos altijd in de cloud zitten, geen ruimte innemen op mijn apparaten en ik altijd alles overal kan inzien, maar het lukt me niet for some reason. Het zou kunnen liggen aan het feit dat mijn macbook niet het laatste besturingssysteem heeft? Maar die kan ik er niet op zetten zolang ik geen ruimte heb vrijgemaakt top mijn macbook en daarvoor moeten mijn photo’s naar iCloud haha. HELP.

Mijn collega had dit ook (Samsung telefoon). Die kreeg een melding dat ze ruimte vrij moest maken, en toen heeft ze in plaats van de apps die ze wilde verwijderen, degene die ze wilde houden aangeklikt :sweat_smile: Wellicht zo iets?

1 like

Ik weet niet hoe digitaalvaardig ze is, maar mijn moeder zou bijvoorbeeld niet weten hoe ze een app bewust verwijdert. Ik kan me voorstellen dat je dat best per ongeluk kan doen, door lang met je vinger erop te zitten en dan toch iets verschuift of zelfs verwijdert. Als je niet weet dat dat zo werkt. Wel rot dat ze zich er ongerust over maakt!

1 like

Ook telefoonproblemen hier
Ik heb al een maand dit… ik heb superveel icloud opslagruimte, maar hij doet het niet. En als ik de app nu deinstalleer mis ik dus een maand aan gesprekken…
Iemand tips?

Is er een reden dat veel iPhone gebruikers Safari gebruiken? Vinden jullie Safari prima?
Ik ben op mijn werk de gegevens van onze site aan het bekijken en de meeste bezoekers gebruiken dus Safari. Ik download altijd meteen Chrome of Firefox op nieuwe apparaten.

Het is gewoon de standaard browser op m’n iPhone en vind het niet nodig een andere te downloaden, doet wat het moet doen zeg maar. Kijk als het nou internet explorer was, dan had ik wel ff Firefox gedownload. :joy:

12 likes

Ja

Ik vind chrome ook niet lekker werken op m’n telefoon

2 likes

Ik gebruikte eerst chrome op m’n iPhone maar bepaalde functies werken dan niet, zoals hele pagina’s screenshotten en afspraken aan je agenda toevoegen

1 like

Snap ik ook nooit, dat is net als Internet Explorer blijven gebruiken op een nieuwe windows laptop (of hoe het tegenwoordig ook mag heten). Ik gebruik tegenwoordig Brave, die is ook chill, en niet van Google :ok_hand:t3:

1 like

Jahoor ik zou niet weten waarom ik iets anders zou moeten downloaden

@Pax hoe screenshot je ookalweer een hele blz?

1 like

Screenshot maken, dan op dan gemaakte screenshot wat linksonder in beeld komt drukken en dan bovenaan op paginavullend

Dankje!

Hoort denk ik dan ook hier: ga je automatisch een topic volgen waar berichten door moderators heen zijn verplaatst? Ik volg namelijk opeens dit topic en wist niet eens dat het bestond :sweat_smile:.

1 like

Ja dat is dus helaas/blijkbaar zo

2 likes

Heb je hier uberhaupt op gegoogeld? Als ik dat even doe kom ik meteen uit bij websites als Ik ontvang geen meldingen voor afspraken in Google Agenda - Google Workspace-beheerder Help

1 like

2 likes

Op de pc kan ik de agenda van mijn vriend inzien en daar ook afspraken inzetten etc. Maar via mijn mobiel kan ik die niet toevoegen zien of synchroniseren, kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe via google calendar app?

Als je in de app linksboven op die 3 streepjes klikt opent een soort menuutje, daar zou je als het goed is een andere agenda aan kunnen vinken. Had je dat al geprobeerd? Ik zie zo niet hoe je in de app nog een agenda toevoegt…

Mijn iPhone is 3,5 jaar oud en de batterij begint erg slecht te worden. Moet nu 2 keer per dag opladen. Heeft iemand ervaring met een nieuwe batterij bij Apple winkel er in laten zetten? Zie op internet staan dat je telefoon dan 7 dagen kwijt bent.

De telefoon zelf werkt nog prima en vind het zonde om een hele nieuwe telefoon hiervoor aan te schaffen.