Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Is er iemand die een beetje handig is met Excel? Ik heb een hyperlink in een cel geplaatst en wil dan eigenlijk een enter doen en daaronder nog tekst typen in dezelfde cel, maar ik krijg mijn cursor niet meer in die cel omdat als ik klik meteen de hyperlink gevolgd wordt. En ik moet m’n cursor in die cel zetten om een enter te kunnen doen.

Kun je het via die balk bovenin doen?

1 like

Dubbelklikken op de cel, dan krijg je het knipperende streepje.

1 like

Die heb ik op de een of andere manier nooit in beeld als ik via mijn laptop werk

1 like

Als ik dat doe op een cel met een hyperlink dan volgt ie alsnog meteen de hyperlink door het klikken

Misschien eerst de hyperlink verwijderen (dus niet de tekst van de hyperlink maar de daadwerkelijke link, zegmaar), dan je extra tekst plaatsen, en dan de link opnieuw invoegen? Beetje omslachtig wel maar lijkt me dat dat wel moet werken

Met de pijltjestoetsen naar die cel toe? en dan naar het einde van de link, shift-enter voor nieuwe regel?

Inderdaad en dan nog F2 om de cursor in de cel te krijgen.

1 like

Staat als je belt ook de koptelefoon geselecteerd (zelfde knop als je hem op de luidspreker wil zetten)?

Jup, hij staat op koptelefoon dan. In elk geval de laatste keer wel.

Ik kan me ook herinneren dat er twee verschillende opties zijn om mee te verbinden in je Bluetooth setting. Bij mij komt er ook een met LE_ ervoor te staan, maar ik heb hem verbonden met de andere. Misschien is dat nog iets? Anders weet ik het ook niet…

1 like

Dat van die LE las ik ook al, maar je moet die dus zonder hebben (heb ik ook). Wellicht dat ie zelf met die LE verbindt tijdens het bellen ofzo, maar volgens mij niet.

Wie heeft een tip voor een chille muis voor een macbook pro?

Bekijk Logitech MX Anywhere 3 for Mac - Pale Grey op: Logitech MX Anywhere 3 for Mac - Pale Grey | bol.com

Ik vind deze erg fijn

1 like

Bij mij werkt ie weer zoals hiervoor door de nieuwe update. :grin::grin: Hopelijk bij jou ook!

1 like

Normaal stel ik updates altijd weken uit maar ik ga 'm nu meteen installeren!!

2 likes

Jaaaa! Het werkt weer :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ik ben vrij ernstig toe aan een nieuwe telefoon. Ik heb 6 jaar met mijn Google Nexus 5x gedaan en die is nu op sterven na dood. Vond het de fijnste telefoon die ik tot nu toe gehad heb. Nu blijkt een van de opvolgers de Google Pixel 3A ineens voor een heel schappelijke prijs beschikbaar.

En hoe komt dat? Omdat het ding in 2019 uitkwam en nu de 3 jaar met updates voorbij zijn. Tenminste: ik denk dat de reden is. Ik ben geneigd te denken: boeiend. Loopt vast wel los. Want het is sowieso alweer veel beter en nieuwer dan ik nu heb.

Zijn er grote bezwaren om het toch niet te doen of kan ik dat ding gewoon lekker kopen?

Edit: ben ongeduldig. Heb 'm 6 uur later maar gewoon gekocht. Laatste update komt in mei 22.

1 like

Als je geen updates meer krijgt, is je telefoon vatbaarder voor beveiligingslekken. Je moet dan voorzichtiger zijn met bepaalde zaken uitvoeren op je telefoon zoals bijv. bankzaken.

1 like

Ja, dank je, ik las het idd. Ik heb ook een zakelijke telefoon. Daarvan krijgen we om de 3 jaar een nieuwe dus die is altijd up to date qua beveiliging. Dan doe ik dat soort dingen wel op dat andere toestel.

2 likes