Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik wil graag alle foto’s van mijn iphone op mijn laptop hebben. Als ik hem aansluit op mn laptop dan krijg ik in de mappen niet precies op volgorde al mn foto’s, dus ik wil het graag via icloud doen. Als ik op mn laptop inlog bij icloud dan staat daar alles netjes op volgorde. Ik kan de foto’s echter alleen maar per stuk downloaden, als ik er meerdere selecteer dan komt er niet zo’n schermpje om een map te kiezen en ze op te slaan. Heeft iemand een tip om toch meerdere in één keer te kunnen downloaden? Anders ben ik wel heeeel lang bezig.

(Ik ga hierna ook overstappen op een ander merk, zo irritant dit).

Dit heeft niks met elkaar te maken. Een nieuwe telefoon is altijd up to date met het laatste operating system én wordt gegarandeerd nog voorzien van updates, maar beveiligings patches of updates verschijnen sowieso eens per paar weken of soms wekelijks. Als je 3 jaar lang je telefoon niet update is dat net zo onveilig als een telefoon waar geen updates meer voor uitkomen.

2 likes

Dropbox op je iphone zetten, automatisch laten configureren met je fotomap en met je laptop en dan kan je vanuit daar in 1 keer een hele kopie maken naar een andere locatie op je laptop.

1 like

Ah ja, ik snap wat je bedoelt. Maar bij mijn werktelefoon moeten we updates verplicht installeren, anders kunnen we die telefoon niet meer gebruiken. Voor de veiligheid dus. Denk dat het daarom wel snor zit.

Maar je gaat toch niet je privé bank dingen op je werktelefoon doen? Net als e-mail, DigiD etc.

Waarom niet? De meeste van mijn collega’s hebben niet eens een aparte privé-telefoon meer dus die doen dat ook allemaal.

Okee ik ben dus echt een noob wat betreft telefoons, maar ik zoek een nieuwe. Ik heb nu de iphone 6s. Die heb ik 2 jaar geleden overgenomen van mijn zusje. De voornaamste reden dat ik een nieuwe wil, is dat de batterij voor mijn neus leegloopt, ik zag 'm net gewoon van 51% naar 35% verspringen :smiling_face_with_tear: Ik wil ook gewoon weer een iphone, want dan ben ik tenminste vertrouwd met het besturingssysteem. Ik ben nu naar refurbished telefoons aan het kijken want zoveel boeit het me allemaal niet en ik wil helemaal niet veel geld aan een nieuwe telefoon uitgeven. Ik twijfel nu alleen of ik voor de 8, de X of de XS moet gaan. Die zitten qua budget aan de max van wat ik ervoor uit wil geven. Wat zouden jullie aanraden? Als ik voor de 8 zou gaan, bestaat dan de kans dat er binnen afzienbare tijd geen updates meer beschikbaar zijn bijvoorbeeld?

Als je je max budget hebt bepaald zou ik daarbinnen in elk geval voor de nieuwere gaan, idd om er zo lang mogelijk mee vooruit te kunnen

3 likes

Je kan ook de batterij laten vervangen? Dat heb ik laatst gedaan met mijn iphone SE, kostte iets van 25 euro en de batterij was weer perfect. Ik merk nu, na een paar maanden, wel dat ie weer iets sneller leegraakt, maar denk dat ik het kopen van een nieuwe telefoon zeker met een jaar kan uitstellen.

Wooow ik had niet gedacht dat dat zó goedkoop was! Heb inmiddels m’n ‘nieuwe’ refurbished iPhone al in huis dus ik denk niet dat ik die nog terug stuur, maar goed om te weten, thanks!

2 likes

Ik heb dit ook gehad met mijn Imac, vrees dat het einde verhaal is.

1 like

Ik wil weer een apple watch aanschaffen (heb er al eens eerder een gehad, maar kocht daarna een garmin). De bandjes nu vind ik niet zo leuk. Waar kopen jullie betrouwbare bandjes (dus niet ali etc)? Michael kors heeft leuke, maar ik wil een series 7 en de bandjes zijn voor tm series 5 helaas.

Weet iemand of ik deze knoppen op mijn iPhone uit kan schakelen? Ik vind het echt super irritant dat mijn camera steeds aanspringt ook als de telefoon in m’n zak of in een tas zit ofzo. Greet batterij en m’n toestel word super heet.

Welke heb je gekozen? Ik ben ook in de markt voor een “nieuwe”

1 like

Als je een iPhone wil zou ik nadenken wat je max wil uitgeven en dan het nieuwst mogelijke model daarvoor aanschaffen. Ivm updates en in essentie dus hoe lang je er daardoor mee kunt doen!

1 like

De SE, refurbished dus via Coolblue. Ik keek eerst naar de X en de Xs, die zag ik op een andere site goedkoper, maar die site had zoveel negatieve reviews dat ik het niet vertrouwde. De SE is net zo groot als de 6s die ik had dus dat vind ik heel fijn haha. En bij Coolblue was dat dus het nieuwste model dat ik kon krijgen voor wat ik er maximaal aan uit wilde geven.

3 likes

Goed om te horen, dank je!

1 like

Kan je een videocall op whatsapp, android telefoon, opnemen? En hoe?

Voor mijn 7 koop ik gewoon alles via Ali!

Ja, lijkt me? Gewoon op het (groene?) knopje drukken zoals je alle videocalls opneemt. Of snap ik de vraag nu niet helemaal? Haha

1 like