Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ref.

1 like

Oh, kon ik daarom niet pinnen bij de ABN Amro? Begreep het al niet.

1 like

Dus uh ik was nog niet helemaal wakker en heb op een ‘betaal inklaringsposten’ postNL linkje geklikt in een (toen ik later goed keek) phishing mailtje op mijn telefoon. Toen ik daarop klikte werd ik doorgeleid naar een pagina en die pagina zei error. Ik werd dus niet doorgeleid om te betalen/heb niks betaald, ben ik nu alsnog de lul/moet ik actie ondernemen?

1 like

Mijn iphone opslag is vol en ondanks dat ik al zeker 25 apps en heel wat (zeker 1000) filmpjes en foto’s verwijderd heb blijft hij gewoon vol. Ook in whatsapp veel verwijderd (chats en media). Iemand enig idee hoe dit kan? :cold_sweat:

1 like

Onlangs verwijderd geleegd?

1 like

Even checken onder Instellingen > iPhone-opslag? En niet direct een antwoord op je vraag maar wel een oplossing eventueel is om foto’s in je iCloud op te slaan? Ik heb dat sinds vorige maand eindelijk geregeld en nu 60gb vrij gekregen op m’n telefoon :nerd_face:

Ja daar kijk ik inderdaad! Grootste app is whatsapp en ondanks dat ik daar al een paar gb verwijderd heb blijft de totale opslag vol :sweat_smile:

Extra icloud opslag heb ik ook al, maar ondanks dat blijven foto’s nog een aantal gb in beslag nemen. Kan nog wel eens uitzoeken hoe dat kan

@Smintje ja dat heb ik ook gedaan! Bij foto’s en video’s in ieder geval, neem aan dat je dat bedoelt?

Als je foto’s verwijderd worden ze nog 30 dagen bewaard, En die staan nog in het mapje recent verwijderd. Als je dat leegt, zijn ze pas definitief weg.

1 like

Yes, die bedoelde ik inderdaad. Nu ik het terug lees was mijn reactie ook wel erg kort door de bocht haha

1 like

Ja die heb ik inderdaad al verwijderd… :sweat_smile:

Ik ga in het weekend nog maar eens drastisch foto’s wissen, maar dat is zo’n opgave met 15.000 foto’s :joy:

1 like

Ja, je moet wel je foto’s ook echt bewust even van je telefoon naar je icloud zetten. (Even googlen op foto’s naar icloud zetten oid). Anders blijven opslag innemen op je telefoon, ook al heb je wel icloud opslag. Kwam ik dus ook pas twee weken terug achter. 🫠

Nope

1 like

Met de app getsorted kun je heel makkelijk door je foto’s gaan om dingen te verwijderen!

1 like

Ik wil een iPad Pro cadeau geven aan m’n man die animator is. Hij heeft al een heel goed Wacom tablet dus het is echt om een beetje op de bank te tekenen en animeren. Is 11 inch dan voldoende of kan ik beter 12,9 inch nemen?

Ik probeer het te zoeken op internet maar iedereen jubelt over die 12,9 inch maar dat is meer voor echt professioneel gebruik, maar ik wil wel dat hij een beetje comfortabel kan animeren natuurlijk.

1 like

Hoe groter hoe beter, ik heb een kleine iPad om mee te illustreren en hierna neem ik sowieso de grotere.

1 like

Hoe groot is je iPad nu? En gebruik je hem ook professioneel of is het ook meer voor vrije tijd?

1 like

10.2 heb ik, ouder model. Ik gebruik ‘m zowel privé/hobby als voor werk. Mijn collega’s hebben de grotere en dat is echt veel fijner!

2 likes

Heeft iemand toevallig nog een tip voor een beetje budget smartphone die niet zo moeilijk groot is? Ik heb nu een Motorola Moto G7 Play van 5,7" en dat vind ik eigenlijk al net te groot. Ik vind telefoons ook helemaal niet boeiend en ik laat ze altijd vallen dus ik wil er eigenlijk niet meer dan een euro of 200 aan uitgeven. Ik vond die Motorola’s altijd wel prettig qua prijs/kwaliteit, ook best oke qua opslag en camera enzo, maar ze worden echt steeds groter ):

Edit: met de filterfunctie van de Mediamarkt kom ik alleen op Alcatels maar die zijn zelfs onder de 100 euro dus daarvan kan ik me weer bijna niet voorstellen dat dat een beetje vlotte en prettige telefoons zijn? En daarna springt het gelijk naar bijna 300, ik wil gewoon een middenweg :smiling_face_with_tear:

2 likes

Iets refurbished misschien?

Bedankt voor het antwoord!

1 like