Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ja daar kijk ik inderdaad! Grootste app is whatsapp en ondanks dat ik daar al een paar gb verwijderd heb blijft de totale opslag vol :sweat_smile:

Extra icloud opslag heb ik ook al, maar ondanks dat blijven foto’s nog een aantal gb in beslag nemen. Kan nog wel eens uitzoeken hoe dat kan

@Smintje ja dat heb ik ook gedaan! Bij foto’s en video’s in ieder geval, neem aan dat je dat bedoelt?

Als je foto’s verwijderd worden ze nog 30 dagen bewaard, En die staan nog in het mapje recent verwijderd. Als je dat leegt, zijn ze pas definitief weg.

1 like

Yes, die bedoelde ik inderdaad. Nu ik het terug lees was mijn reactie ook wel erg kort door de bocht haha

1 like

Ja die heb ik inderdaad al verwijderd… :sweat_smile:

Ik ga in het weekend nog maar eens drastisch foto’s wissen, maar dat is zo’n opgave met 15.000 foto’s :joy:

1 like

Ja, je moet wel je foto’s ook echt bewust even van je telefoon naar je icloud zetten. (Even googlen op foto’s naar icloud zetten oid). Anders blijven opslag innemen op je telefoon, ook al heb je wel icloud opslag. Kwam ik dus ook pas twee weken terug achter. 🫠

Met de app getsorted kun je heel makkelijk door je foto’s gaan om dingen te verwijderen!

1 like

Ik wil een iPad Pro cadeau geven aan m’n man die animator is. Hij heeft al een heel goed Wacom tablet dus het is echt om een beetje op de bank te tekenen en animeren. Is 11 inch dan voldoende of kan ik beter 12,9 inch nemen?

Ik probeer het te zoeken op internet maar iedereen jubelt over die 12,9 inch maar dat is meer voor echt professioneel gebruik, maar ik wil wel dat hij een beetje comfortabel kan animeren natuurlijk.

1 like

Hoe groter hoe beter, ik heb een kleine iPad om mee te illustreren en hierna neem ik sowieso de grotere.

1 like

Hoe groot is je iPad nu? En gebruik je hem ook professioneel of is het ook meer voor vrije tijd?

1 like

10.2 heb ik, ouder model. Ik gebruik ‘m zowel privé/hobby als voor werk. Mijn collega’s hebben de grotere en dat is echt veel fijner!

2 likes

Heeft iemand toevallig nog een tip voor een beetje budget smartphone die niet zo moeilijk groot is? Ik heb nu een Motorola Moto G7 Play van 5,7" en dat vind ik eigenlijk al net te groot. Ik vind telefoons ook helemaal niet boeiend en ik laat ze altijd vallen dus ik wil er eigenlijk niet meer dan een euro of 200 aan uitgeven. Ik vond die Motorola’s altijd wel prettig qua prijs/kwaliteit, ook best oke qua opslag en camera enzo, maar ze worden echt steeds groter ):

Edit: met de filterfunctie van de Mediamarkt kom ik alleen op Alcatels maar die zijn zelfs onder de 100 euro dus daarvan kan ik me weer bijna niet voorstellen dat dat een beetje vlotte en prettige telefoons zijn? En daarna springt het gelijk naar bijna 300, ik wil gewoon een middenweg :smiling_face_with_tear:

2 likes

Iets refurbished misschien?

Bedankt voor het antwoord!

1 like

Dat is wel een goeie ja! Ik heb zelf alleen altijd het idee dat mijn telefoon met verloop van tijd echt wel trager wordt, heb jij toevallig zelf ervaring met refurbished en weet je of die telefoons qua snelheid enzo nog wel een beetje vlot aanvoelen? Want dat heeft mij dus altijd een beetje tegengehouden terwijl ik verder zo goed als al mn spullen tweedehands koop :’)

2 likes

Nee heb er zelf geen ervaring mee :speak_no_evil: maar de markt erin is wel heel groot dus wss wel ok? Een té oud model wordt inderdaad misschien wel lastig met updaten en dus traag maar daar gaan vaak wel jaren overheen volgens mij.

2 likes

Ja goed punt wel! Denk dat het vooral een kwestie is van iets kiezen met een Android versie die nog wel even meegaat, ik ga me er maar eens in verdiepen (:

Nee nog niet, dankjewel voor de tip! Ga ik zo even gelijk even doen (:

Heeft iemand ervaring met het toevoegen van een (privé) e-sim aan een (zakelijke) telefoon?
Ik heb nu een privételefoon (2019) en een werktelefoon (2021). Mijn privételefoon is langzamerhand aan vervanging toe. Ik wil nu graag een e-sim aanvragen (dat kan met mijn provider en type werktelefoon), zodat ik mijn werktelefoon ook privé kan gebruiken.
En is mijn ‘fysieke’ simkaart, als die e-sim heb geactiveerd, meteen niet meer bruikbaar? (I.v.m. overzetten apps en gegevens.) Dat lijkt me wel, maar dan moet ik dus zorgen dat alles eerst is overgezet.
Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag!

1 like

Je hebt bij de outlet van mediamarkt ook veel modellen met flinke korting, vaak is dan ook alleen de verpakking open geweest

1 like

Oh dat kende ik helemaal niet, klinkt ook als een goede optie. Thanks!

1 like