Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik heb een M3 maar ik moet bij nieuwe verbindingen inderdaad lang die knop ingedrukt houden als hij uit staat, dan gaat hij aan, blijf ik die knop ingedrukt houden en gaat hij in ‘bluetooth pairing mode’

1 like

Ik heb nu de iPad pro gekocht voor mijn man maar nu vragen z’n ouders of ik nog een cadeau weet. Ik weet niet zo goed of dat toetsenbord een toevoeging is als je het alleen gebruikt voor tekenen/illustreren/animeren. Hij zei zelf ook dat ie dat nog niet weet. Dus heeft iemand nog een tip voor accessoires? Of iets anders handigs.

1 like

De Apple Pencil? Die is echt fijn bij een iPad, zeker als je man een graphic designer is.
En een hoes voor de iPad is ook fijn om er direct bij te hebben.

2 likes

O, ja die heb ik er al bij natuurlijk. Vergeten te vermelden haha.

2 likes

Ja dan een mooie hoes oid?

Oh nee wat een misverstand, ik bedoelde dat ik die er allebei al bij heb (cadeau van mijn ouders).

1 like

Ohh sorry!
Een mooi en handig rugzakje met ipadvakje zal ie vast ook hebben?

1 like

Ik wil een filmpje sturen, maar via Whatsapp wordt de kwaliteit zo laag, en via MMS kan niet (telefoon geeft aan dat ontvanger die niet kan krijgen). Hoe kan ik dit filmpje in hoge kwaliteit toch via whatsapp sturen? Ik dacht aan een linkje naar waar je ‘m kan downloaden, maar wat voor website/service gebruik ik daar voor?

1 like

Als je denkt over een toetsenbord, dan zou ik een toetsenbord in de hoes adviseren. Die zijn dun en daardoor makkelijk. Zo’n los toetsenbord van mac is mooi, maar niet handig voor zo’n mobiel apparaat. Ik geloof dat Logitec een hele goede had.

1 like

WeTransfer!

1 like

Ik heb dat toetsenbord met touchpad maar ik vind het weinig toevoegen als illustratie tool. Eerder irritant omdat je de iPad dan telkens er af moet halen en je iPad onbeschermd op tafel ligt. Maar vind het toetsenbord wel weer fijn om mee te browsen/formulen/mail te doen/onderweg snel te kunnen werkem.

1 like

Weet iemand hier hoe dat zit met foto’s die scherp zijn en dan in een jpg bestand ineens niet? De foto’s zijn gemaakt met een telefoon en zijn dan in google foto’s gewoon prima. Het gaat dan om oa inzoomen. of doet google foto’s dan iets waardoor het zichzelf scherp stelt ofzo?

Wtf is er met fb gebeurd. Ik krijg ineens alle meldingen van mijn zakelijke account binnen, ik moet handmatig schakelen tussen profielen, de homepage van mijn zakelijke account is helemaal kut. En ik heb het heet dus alles os nu 10x zo erg maar waarom fb, waarommmm

2 likes

Weet iemand een goede app die je kan helpen je foto’s op te schonen op je iPhone? Ik heb ondertussen 28000 foto’s en er is gewoon geen beginnen aan :pensive:
Een bepaalde methode als tip is ook goed

Wat is snel? Is hij helemaal leeg na zo’n dag?

De eerste paar dagen moet de batterij nog wennen aan je gebruikerspatroon dus dan kan het zijn dat ie sowieso wat sneller leeg is.

Heb je trouwens wifi aanstaan op het horloge? Want dat vreet bij mij echt batterij. Zet dat eigenlijk alleen nog maar aan als er een update is.

Wat gek. Heb je verder iets van slurpers aanstaan dan? Nfc toevallig? Automatisch herkennen van trainingen? Hartslag op continue meten? Scherm altijd aan?

Dat lijkt me niet echt zoals het hoort.

Ik weet niet of je een engelse versie gebruikt en google assistent aan hebt? Maar anders dan zou ik hem wel proberen te laten omruilen of repareren want zo’n batterijdrain is niet normaal…

Kun je in de wearable app niet zien wat het meeste batterij gebruikt?

1 like

Ik heb een samsung active 2 40mm en die batterij is ook om te huilen. 1 dag en dan moet hij opgeladen worden. Als sinds het begin. De 4 schijnt nog slechter te zijn

Dat is echt waarom de volgende smartwatch voor mij geen samsung meer word.

1 like

Ik heb dezelfde, 1e was na een jaar gestolen en toen opnieuw gekocht en mijn batterij gaat 3 dagen mee als ik er mee slaap, en iig 5 dagen als ik 'm snachts afdoe en uitzet.

Okeeeeee dus ik luister sinds deze week podcasts via Spotify, maar ik kan nergens vinden hoe ik die doorspoel/terugspoel… wat doe ik verkeerd? Het ziet er zo uit, maar ik kan niet op de tijdbalk klikken :woman_shrugging: