Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

WeTransfer!

1 like

Ik heb dat toetsenbord met touchpad maar ik vind het weinig toevoegen als illustratie tool. Eerder irritant omdat je de iPad dan telkens er af moet halen en je iPad onbeschermd op tafel ligt. Maar vind het toetsenbord wel weer fijn om mee te browsen/formulen/mail te doen/onderweg snel te kunnen werkem.

1 like

Weet iemand hier hoe dat zit met foto’s die scherp zijn en dan in een jpg bestand ineens niet? De foto’s zijn gemaakt met een telefoon en zijn dan in google foto’s gewoon prima. Het gaat dan om oa inzoomen. of doet google foto’s dan iets waardoor het zichzelf scherp stelt ofzo?

Wtf is er met fb gebeurd. Ik krijg ineens alle meldingen van mijn zakelijke account binnen, ik moet handmatig schakelen tussen profielen, de homepage van mijn zakelijke account is helemaal kut. En ik heb het heet dus alles os nu 10x zo erg maar waarom fb, waarommmm

2 likes

Als de koptelefoon uitstaat houd je de aanknop 7 sec in en terwijl je ‘m ingedrukt houd, connect je met je mobiel of laptop. Dan gaat het bij mij altijd goed! Pas loslaten als je device geconnect is.

2 likes

Weet iemand een goede app die je kan helpen je foto’s op te schonen op je iPhone? Ik heb ondertussen 28000 foto’s en er is gewoon geen beginnen aan :pensive:
Een bepaalde methode als tip is ook goed

Haha ik was net als @Flippie ook geinfluenced om getsorted te downloaden. Heb er zelfs voor betaald (2,99 geloof ik) omdat ik de trial periode heel chill vond. Werkt heel makkelijk per maand en je kunt een day goal instellen zodat je ook elke dag een reminder krijgt dat je weer 50 foto’s moet uitzoeken bijv. Ben nu per maand van 300 foto’s naar 50 foto’s gegaan

4 likes

Wat is snel? Is hij helemaal leeg na zo’n dag?

De eerste paar dagen moet de batterij nog wennen aan je gebruikerspatroon dus dan kan het zijn dat ie sowieso wat sneller leeg is.

Heb je trouwens wifi aanstaan op het horloge? Want dat vreet bij mij echt batterij. Zet dat eigenlijk alleen nog maar aan als er een update is.

Wat gek. Heb je verder iets van slurpers aanstaan dan? Nfc toevallig? Automatisch herkennen van trainingen? Hartslag op continue meten? Scherm altijd aan?

Dat lijkt me niet echt zoals het hoort.

Ik weet niet of je een engelse versie gebruikt en google assistent aan hebt? Maar anders dan zou ik hem wel proberen te laten omruilen of repareren want zo’n batterijdrain is niet normaal…

Kun je in de wearable app niet zien wat het meeste batterij gebruikt?

1 like

Ik heb een samsung active 2 40mm en die batterij is ook om te huilen. 1 dag en dan moet hij opgeladen worden. Als sinds het begin. De 4 schijnt nog slechter te zijn

Dat is echt waarom de volgende smartwatch voor mij geen samsung meer word.

1 like

Ik heb dezelfde, 1e was na een jaar gestolen en toen opnieuw gekocht en mijn batterij gaat 3 dagen mee als ik er mee slaap, en iig 5 dagen als ik 'm snachts afdoe en uitzet.

Okeeeeee dus ik luister sinds deze week podcasts via Spotify, maar ik kan nergens vinden hoe ik die doorspoel/terugspoel… wat doe ik verkeerd? Het ziet er zo uit, maar ik kan niet op de tijdbalk klikken :woman_shrugging:

Komt er niet onderaan zo’n balk te staan met wat je aan het spelen bent? Daar op klikken en dan kan het wel

Als je op afspelen klikt dan komt onderaan die balk te staan wat @Hippe_kikker zegt, dan zou het moeten werken!

Ik heb ook een spotify probleem, heb hem op offline gezet maar nu wil die helemaal niet meer laden. Ik ben verbonden met wifi maar ik zie alleen een zwart scherm met 3 bolletjes die aan het laden zijn. Ik kan nu niet meer bij de homepage naar instellingen om weer online te gaan. Weet iemand wat te doen?

Als ik op afspelen druk gebeurt er dus niks, het geluid slaat alleen even over (alsof hij dan op dat moment weer opnieuw begint)… ik ga de app wel opnieuw installeren misschien helpt dat (Edit: ook @Marquez , opnieuw installeren heeft gewerkt dus)

2 likes

Minder vaak je hartslag laten meten. Scheelt voor mij veel batterij

Oh dat kan ik nog wel ff nakijken
@Kusjessoldaat ik slaap ermee inderdaad en ik moet hem eigenlijk savonds opnieuw laden omdat hij anders in de loop van de ochtend al weer op 20& staat

1 like

Dit heb ik ook af en toe. Als je dan je hele spotify sluit en dan spotify opnieuw opent krijg je als het goed is wel de afspeelbalk weer te zien!

Ik heb wel grwoon de nieuwste versie, dus hoe dat kan, geen idee.

1 like

Mijn google chromecast heeft heel vaak geen verbinding. Dan moet ik heb eruit halen en als ik hem dan weer erin doe, doet hij het wel. Het is best wel vervelend want dan zit ik net en kan ik weer opstaan. Maar onze modem staat ook in de woonkamer.