Ik heb de laatste tijd het probleem dat facebook mijn locatie niet goed heeft. Dus ondanks dat ik mijn locatie heb ingesteld als mijn woonplaats + 5km krijg ik steeds marketplace advertenties alsook evenementen die totaal buiten die radius liggen. Weet iemand hier een oplossing voor?
Op mijn werk hebben we een nieuwe website maar nu is er één pc die nog steeds de oude site laadt, op meerdere browsers en ook na het wissen van cookies en cache. Hoe kan dat? De oude site is overal al uit de lucht behalve op deze pc. Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen? We hebben hier geen ict afdeling
Gaan jullie via een snelkoppeling/favoriete site naar die website? Dat zou het misschien nog kunnen zijn
Heb je het ook al vanuit een andere browser geprobeerd? Als dat wel goed gaat, de browser opnieuw installeren?
Soms helpt een hard reset ook: command/ctrl shift R
Ik wil graag een iPad kopen maar ik geraak er maar niet uit welke ik precies nodig heb. Kan iemand me helpen of misschien een goede vergelijkende site oid tonen?
Ik zou hem gebruiken in de plaats van mijn kapotte MacBook dus hij zal intensief iedere dag gebruikt worden. Ik ben bezig met een kleine eenmanszaak op te richten dus alle ‘business’ dingen zouden daar ook mee gebeuren. Daarnaast zou ik ook graag simpele ontwerpen enzo kunnen tekenen. Geen idee welke info nog relevant is… help!
Om eerlijk te zijn zou ik een ipad sowieso niet als vervanger gebruiken voor een laptop/pc, zeker niet als het om intensief gebruik gaat. Veel websites werken net wat anders (en heel soms gewoon niet) op een ipad, hetzelfde geldt voor programma’s als bijvoorbeeld word of excel. Ik heb zelf een ipad pro een tijd gebruikt als laptop vervanger (toen had ik hem weinig nodig) en vond het ook erg onoverzichtelijk werken vergeleken met een laptop. Ik zou zelf eerder een goede laptop kopen en eventueel een tablet voor erbij, zoals je het nu brengt is het tekenen meer bijzaak.
Oh, hoe draaien dingen zoals word etc dan anders? Met intens bedoel ik ook niet dat ik constant heel zware dingen ofzo de hele dag door ga doen, maar ik zou dus wel alle dagdagelijkse dingen doen van mailen, websitebeheer, administratie, fotobewerking eventueel, etc. en ook vrijetijdsdingen als surfen, streamen en facetimen.
Word heeft niet dezelfde functies als word op de laptop, het is een compleet andere versie, net als alle ipad apps. Het zit een beetje tussen de pc versie en de mobiele versie in. Voor websitebeheer lijkt me dit bijvoorbeeld al niet ideaal. Met intensief gebruik bedoelde ik zelf ook meer het hele werkdagen achter de ipad zitten ipv zware programma’s. Ik liep daarmee zelf vaak tegen frustraties aan omdat een ipad gewoon minder fijn werkt dan een laptop, doordat je sommige functies mist, websites niet laden zoals op een laptop en ik het zelf onoverzichtelijker vond.
Een ipad moet je eigenlijk zien als een grote telefoon/vroegere ipod, zonder belfunctie. Wat @Fuji zegt inderdaad niet vergelijkbaar met een laptop.
Wel ik zou niet hele dagen achter het scherm moeten zitten dus dat is niet zo’n probleem. Maar oké, misschien toch maar eens naar de MacBooks ook kijken dan. Denken jullie dat die nieuwste Airs de extra kosten waard zijn of is de vorige versie prima? Ik kom van een oude MacBook Pro medio… 2012 denk ik dus alles is in ieder geval een vooruitgang Moet je bij de MacBooks zo’n extra ding bijkopen als je wilt tekenen of wat zijn de opties daar?
geeft zo een chromecast een foutcode dan? Dit klinkt eerder een probleem met hdmi poort van de chromecast of tv…
@Petje nee gewoon via de url intypen naar de browser dus dat is het helaas niet
@TanteBetje met Chrome en met AVG Secure, maar misschien moeten ze dan beide even opnieuw geïnstalleerd worden
@LaScript wat doet deze harde reset? Alleen de browser resetten? Ik wil niet dat de pc helemaal schoon geveegd wordt
Sorry, van MacBooks weet ik eigenlijk niks🥲
je bedoelt het verschil tussen de M1 en M2 versie? voor het gebruik dat jij schetst is de oude versie ruim genoeg, de nieuwe M2 geeft meer ruimte voor sterke grafische toepassingen die je niet nodig lijkt te hebben. Qua accessoires moet je wel even opletten, het is al een tijdje zo dat apple quasi geen poorten meer voorziet, ik denk enkel nog twee USB-C’s waarbij je dan weer docks etc kan kopen voor veel geld.
Oh jee, die beperkte poorten, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Mijn oude MacBook had nog alle poorten, RIP Bedankt voor het advies!
Ik kom zelf steeds weer uit bij de MacBook Pro. Dat kun echt alles mee doen, wat je uit je eerste post opsomde. Dat moet je niet willen op een iPad, doordat je steeds van apps moet wisselen, er niet standaard een toetsenbord bij zit, etc is het geen volwaardige computer.
Dit artikel van nu.nl geeft aan dat de voorlaatste MacBook Air, de beste keuze is. Of de Pro. Wellicht heb je er wat aan bij je keuzeproces.
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, maar ik vind het zo lastig. Mijn budget is rond de 500/600 euro. Ik wil ermee kunnen werken, videobellen, series kijken, duizend tabs open kunnen hebben (want nou ja, zo ben ik nu eenmaal). Maar er zijn steeds weer nadelen die ik vind, bijvoorbeeld de Acer Aspire 5 leek me goed, maar die heeft zacht geluid (en ik heb een verminderd gehoor, dus denk dat ik daar dan last van zou hebben). Heeft iemand nog andere aanraders?
Ik heb de 760 (denk wel vergelijkbaar) maar die is niet 100% NC. Fijne koptelefoon met goed geluid maar denk dat 80% gefilterd wordt? Echt harde geluiden hoor je nog wel.
@Minestrone als je ooit een videocall zou willen doen op je laptop raad ik de chromebook echt af. Die trekt dat niet.