Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik mag een extern beeldscherm lenen van werk (echt een lel van een ding) maar merkte dat mijn muis er supertraag van werd. Dus rondje gegoogelde, gekeken naar ververssnelheid, updaten van videokaarten etc. Toen las ik dat iemand het probleem oploste door de USB van de draadloze muis in een andere port te stoppen. Gefixt :trophy: :joy:

10 likes

Ik kan sinds de update naar macOS Monterey 12.5 geen accentjes meer op letters plaatsen door de toets ingedrukt te houden :sob: Iemand dit ook/weet iemand een oplossing?

1 like

Ik heb nog 12.4 maar ik gebruik een andere manier om accentjes te gebruiken.
Als je option-e doet en daarna de e, krijg je é. Of option-u en daarna de e, is ë.

Hier een lijst van shortcuts, lukt dat zo?

• Option + ` + letter = grave accent à, è, ì, ò, or ù (like this: Voilà)
  • Option + i + letter = circumflex accent â, ê, î, ô, or û (like this: Crêpe)
  • Option + n + letter = eñe character ñ, ã, or õ (like this: El Niño)
  • Option + u + letter = umlaut accent ä, ë, ï, ö, or ü (like this: Über)
  • Option + a or Shift + Option + A (for capital A) = å or Å
  • Option + ’ or Shift + Option + ’ = æ or Æ (ligatured ae)
  • Option + q or Shift + Option + Q (for capital letters) = œ or Œ
  • Option + c or Shift + Option + C (for capital) = ç or Ç
  • Option + o or Shift + Option + O (for capital) = ø or Ø
  • Shift + Option + ? = ¿
  • Option + 1 = ¡
  • Option + 5 = ∞

Ik wist trouwens niet dat die andere manier er was. :sweat_smile: Bovenstaande is geen oplossing voor je probleem maar wel een workaround.

2 likes

Jaa, fijn, dit werkt wel! Dankjewel!

1 like

Hoe kan ik met de iphone X de verhoudingen voor foto’s veranderen. Het is nu 4:3 maar ik wil graag panorama. Of kan dat niet?

1 like

Als je door swiped naar rechts is laatste optie panorama

En hoe doe je andere verhoudingen, bijv: 3:2?

1 like

Geen idee of dat kan met iPhone X. Ik heb zelf de 12 pro en heb een pijtje bovenaan in de camera app waarmee ik een aantal settings kan veranderen zoals in 16:9 (3:2 is geen optie) maar ik ie dat jij dat niet hebt. Misschien in settings en dan camera ?

2 likes

Jouw plaatje lijkt op een oudere versie, heb je je telefoon wel geüpdate?
Ik heb een iPhone XS en ook heb bovenin een pijltje. Tik je daarop, dan kun je verhoudingen aanpassen. Mijn moeder kan dat niet met haar 6S.

je reageert per ongeluk op mij ipv op @Neroli :wink:

1 like

Oja, ik moet idd naar IOS 15 updaten!

Edit: ik heb geupdate, maar ik denk dat het gewoon niet kan met mijj telefoon

1 like

Wat zijn fijne speakers voor maximaal zo’n 150 euro? Ze moeten er ook een beetje leuk uitzien, niet van die typische computerspeakers. Bluetooth is leuk maar geen must. Geluid is belangrijker, maar ik ben absoluut geen audiofiel. En wel bedraad want ze zijn voor thuis, om aan te sluiten op een platenspeler.

Zit er hier iets voor je bij?

Ik heb deze boxen, ze zijn wel iets boven je budget maar voldoen aan alle eisen. Ik heb ze thuis op de platenspeler en televisie aangesloten en ze hebben ook een bluetooth functie. Het geluid is wat mij betreft heel goed! Het enige minpunt vind ik dat het bluetooth bereik niet super groot is. Als mijn vriend de boxen met zijn mobiel heeft gekoppeld en hij loopt naar boven valt de verbinding weg, maar that’s it! Verder nog steeds heel blij mee.

2 likes

Als je iemand met een iphone belt en je krijgt gelijk “gebruiker is in gesprek”, is diegene dan ook daadwerkelijk “in gesprek” of kan het ook zijn dat die telefoon op vliegtuigstand/niet storen staat of dat je geblokkeerd bent? Ik kom er zo even niet uit

Als ik mijn moeder bel en ik heb dit dan is ze met iemand anders aan het bellen.

1 like

Als een iPhone op niet storen staat gaat hij volgens mij niet eens over, maar wordt het gesprek meteen gestopt. Dus kiestoon en dan stop.
Als ik het me goed herinner hoor.

Mijn fitbit is kapot (laadt niet altijd even goed op, doet alsof ie bij 60% al leeg is) en dit is nu de tweede waarbij ik dat heb. Dus nu twijfel ik tussen een nieuwe fitbit en een apple watch. Wat zouden jullie doen en waarom?

Mijn iPhone is gister gevallen: de hele achterkant is gebarsten. Ook het glas om de camera’s heen. Gelukkig zijn de camera’s zelf gespaard gebleven.

Iemand een idee wat het vervangen van de achterkant van een iPhone 13 pro kost via Apple?
Kan bij Apple Support alleen de prijzen vinden voor de voorkant.

Bij coolblue bieden ze het aan voor 669 (wel gecertificeerd etc. lijkt het

1 like